Învățământul Integrat

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1859
Mărime: 32.06KB (arhivat)
Publicat de: Timotei Vasile
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Învăţământul integrat

La sfârşitul anilor ‘60 a apărut conceptul de “normalizare” , o idee cu totul nouă.Ca proces, normalizarea “ asigură accesul la tiparele existenţiale şi la condiţiile de viaţă cotidiană, pentru toate categoriile de persoane”1(Ungureanu,D., 2000, pag.61). Din perspectivă

educaţională,normalizarea înseamnă asigurarea şcolarizării tuturor copiilor într-un mediu cât mai normal posibil, şcoala având menirea de a valoriza capacităţile de adaptare şi de dezvoltare ale copiilor, fără a pune în evidenţă dificultăţile lor. Şcoala, ca reprezentant al modelării sociale, trebuie să-şi reevalueze finalităţile de educaţie a tuturor copiilor, dar în concor-danţă cu oferta socială de asigurare a unui nivel de trai pentru fiecare membru al societăţii. Integrarea se referă la relaţia care se instaurează între individ şi societate. Normalizarea reprezintă scopul general,în timp ce integrarea constituie „mijlocul de atingere a normalizării”. Democratizarea educaţiei constă în reinstaurarea justeţii şi echităţii pentru toţi educabilii, pe trei direcţii:asigurarea dreptului la educaţie, asigurarea accesului real la educaţie şi egalizarea şanselor tuturor educabililor. Învăţământul integrat este o tendinţă nouă în educaţia din România, iar implementarea lui are scopul de a transforma întreg învăţământul românesc într-unul incluziv, în sensul de a-i primi pe toţi copiii şi tinerii şi de a le oferi educaţie conform nivelului lor de dezvoltare.Integrarea educativă a tuturor copiilor se referă pe de o parte la cuprinderea în aceleaşi şcoli, cu aceleaşi drepturi a tuturor educabililor(indiferent de rasă, naţionalitate,mediu de provenienţă şi nivel de dezvoltare individuală ,pe de altă parte la asigurarea procesului de educaţie potrivit particularităţilor de dezvoltare pentru toţi copiii.

Integrarea şcolară în sens larg înseamnă adaptarea oricărui copil la viaţa şi la programul şcolar, dar în sens restrâns reprezintă procesul de includere în şcolile de masă , la activităţile educative formale şi nonformale, a copiilor consideraţi ca având cerinţe educative speciale.

Sintagma copil cu cerinţe educative speciale desemnează necesităţile educaţionale complementare obiectivelor generale ale educaţiei şi învăţământului, care solicită o educaţie adaptată particularităţilor individuale şi/sau caracteristicilor unei anumite deficienţe de învăţare, precum şi o intervenţie specifică (prin reabilitare/recuperare corespunzătoare).

Expresia cerinţe educative speciale (CES) desemnează acele cerinţe sau nevoi specifice faţă de

educaţie (derivate sau nu dintr-o deficienţă) care sunt suplimentare, dar şi complementare obiectivelor generale ale educaţiei pentru un copil.

Reabilitarea se referă la procesul destinat să asigure posibilitatea persoanelor deficiente să ajungă la niveluri funcţionale fizice, psihice şi sociale corespunzătoare şi care furnizează acestora instrumente cu ajutorul cărora îşi pot schimba viaţa, obţinând un grad mai mare de independenţă.

Educaţia specială poate fi definită în cel puţin două sensuri:

a) în sens restrâns se suprapune conceptului de învăţământ special, adică o educaţie specializată pentru persoanele cu deficienţe;

b) în sens larg se referă la asistenţă educaţională pentru o mai mare categorie de elevi, cei cu dificultate sau tulburare de învăţare, dezvoltare, integrare,toţi aceştia generând apariţia unui nou concept-“copiii cu cerinţe educaţionale speciale”.

Preview document

Învățământul Integrat - Pagina 1
Învățământul Integrat - Pagina 2
Învățământul Integrat - Pagina 3
Învățământul Integrat - Pagina 4
Învățământul Integrat - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Invatamantul Integrat.docx

Alții au mai descărcat și

Bazele pshiopedagogice ale stimulării creativității copiilor preșcolari de 6-7 ani

Introducere.3 Capitolul I. Repere conceptuale ale creativităţii la preşcolarii de 6 – 7 ani.9 1.1 Conceptul de creativitate şi delimitările ei...

Educația integrată și școala incluzivă

In privinta sistemului de invatamant din Romania exista in prezent numeroase polemici si controverse. Ideea de ansamblu care controleaza actiunile...

Integrarea copiilor cu cerințe educative în învățământul de masă

Ce este si cum a aparut conceptul de educatie integrata? In anul 1988, UNESCO a elaborat si lansat o noua teza care a stat la baza directivelor de...

Particularități ale învățării la copii cu CES

Învăţarea umană reprezintă o activitate psihică foarte complexă, deosebit de importantă pentru adaptare, constând în însuşirea de cunoştinţe...

Copii cu Dificultăți de Învățare

Studiul problematicii copiilor cu dificultăţi de învăţare este relativ recent cu toate că aceste dificultăţi de învăţare au existat dintotdeauna şi...

Socializarea Copiilor Institutionalizati

Unul dintre cuvintele cu cea mai mare rezonanţă, indiferent de limba în care este exprimat, este cel care denumeşte abandonul. În limbajul...

Empatia

1. Ce este Empatia? Empatia se referă la capacitatea de a înțelege sau de a simți sentimentele altora din propria perspectivă. Poate fi dificil să...

Utilizarea Tehnologiei Moderne în Logoterapie

Terapia tulburărilor de limbaj este un demers complex şi uneori, în funcţie de tipul tulburării, îndelungat. Procedeele generale de terapie cuprind...

Te-ar putea interesa și

Integrarea Deficientului Mintal

ARGUMENT Moto: „Gradul de progres al unei societati se poate aproxima dupa grija pe care o manifesta pentru copiii handicapati” Sintagma...

Rolul Grupei Pregătitoare în Asigurarea Cerințelor de Integrare Optimă a Preșcolarului în Învățământul Primar Școlar

INTRODUCERE Grădiniţa, prin grupa pregătitoare a devenit veriga iniţială a învăţământului, cu sarcini instructiv-educative pentru pregătirea...

Integrarea Copiilor cu Deficiențe Mintale Ușoare în Învățământul de Masă

INTRODUCERE Am decis să tratez şi să aprofundez această temă deoarece întotdeauna m-a sensibilizat să văd că unele persoane sunt marginalizată....

Atitudinea socială cu privire la integrarea copiilor cu HIV-SIDA în școala de masă

ARGUMENT Trăim în cadrul unei societăţi care încă mai stigmatizează şi izolează persoanele infectate cu HIV. În centrul atenţiei noastre stă prea...

Atitudinea Cadrelor Didactice și a Părinților

INTRODUCERE Atitudinea societatii constituie nucleul în care termenul de handicap ia nastere. Privind din aceasta perspectiva, la acest nivel, se...

Atitudinea cadrelor didactice fata de integrarea elevilor cu dizabilități

Introducere În decursul istoriei, problematica educării copiilor care învață mai greu a fost abordată în diverse moduri de către școală și...

Cum Văd Eu Educația Integrată în Condițiile Sistemului Românesc de Învățământ

Educatia integrata face referire la integrarea în structura învatamântului de masa a copiiilor cu cerinte speciale în educatie(copiii cu deficiente...

Școala Incluzivă sau Școala pentru Diversitate - Alternativa Învațământului Integrat

Realitatea şi dinamica vieţii sociale, economice, culturale, precum şi noile provocări ale lumii contemporane au impus ample schimbări în...

Ai nevoie de altceva?