Diagnoză și prognoză în psihopedagogia specială

Previzualizare referat:

Extras din referat:

- Psihodiagnoza si prognoza au o serie de caracteristici specifice in psihopedagogia speciala, ca urmare a diferentelor psihoindividuale ale deficientilor de diferite categorii;

- Pe baza diagnozei si prognozei se construiesc programe recuperativ-compensatorii si se adopta o metodologie adecvata procesului instructiv-educativ;

- Calitatea adaptarii la mediu si socio-profesionala denota valoarea si eficienta acestor programe si metodologii si corectitudinea psihodiagnozei si prognozei.

- Psihodiagnoza are o valoare relativa, deoarece subiectul handicapat prezinta variatii notabile de la o perioada la alta, de la o varsta la alta, ca urmare atat a acumularilor prin programele recuperatorii, cat si dezvoltarii functiilor compensatorii ce se modifica in permanenta sub influenta educatiei si activitatii.

- Recuperarea si compensarea sunt deosebit de active pe toate palierele dezvoltarii la handicapatii de vedere, auz, psihomotori si de limbaj, dar exista perioada de stagnare la deficientii de intelect.

- Pentru a spori gradul de incredere in valoarea psihodiagnozei, examinarea -reexaminarea se efectueaza la un interval de timp ca trebuie apreciat in raport cu capacitatea ce se masoara, cu ritmul achizitiilor subiectului.

- Functia de predictie ce transpare inca din actiunea de psihodiagnoza este limitata in timp, fapt ce presupune trecerea periodica a subiectului printr-o astfel de examinare.

- Conditii pentru o psihodiagnoza solida:a) diferentierea tulburarilor organice de cele functionale in producerea handicapului; b)stabilirea rolului factorilor sociali si familiali; c)depistarea factorilor etiologici; d)estimarea nivelului de handicapare; e) evaluarea prognozei, ca si a sanselor mai bune de influenta corectiva, prin stabilirea unui tip specific de metodologie compensativ-recuperativa.

- Prognoza se refera la dezvoltarea probabila a cazului si este cu atat mai valida, cu cat este mai corect diagnosticul diferential si etiologic.

- In defectologie, testele ce se folosesc cu scopul de diagnoza psihica pot fi intrebuintate cu rezultate semnificative si in cercetare si in procesul de invatare-dezvoltare a unor cunostinte, deprinderi.

- Prin recuperare se stimuleaza motivatia si trairile emotional-afective ce contribuie la crearea unor stari tensionale care sa mobilizeze, sa orienteze si sa stimuleze pulsiunile.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Diagnoza si prognoza in psihopedagogia speciala.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
2 pagini
Imagini extrase:
2 imagini
Nr cuvinte:
824 cuvinte
Nr caractere:
4 958 caractere
Marime:
11.34KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
diagnoza, prognoza, psihopedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Sus!