DEZVOLTAREA COPILULUI IN PERIOADA ANTEPRESCOLARA DEZVOLTAREA PROCESELOR DE CUNOASTERE A.SENZATIILE SI PERCEPTIILE B.REPREZENTARIILE C.MEMORIA D.PARTICULARITATILE ATENTIEI E.LIMBAJUL F.GANDIREA A.Senzatiile si perceptiile Intre 1 si 3 ani, deosebit de mult se imbogateste planul senzorial perceptiv. Perceptiile auditive cunosc treptat o specializare si o anumita finete, dobandind functii psihologice mai ample. Numeroase tipuri de fenomene sonore devin obiect al perceptiei. Muzica incepe sa determine la copii reactii pozitive sau atentie incordata, mai ales dupa varsta de un an si jumatate, ceea ce demonstreaza ca incepe sa se dezvolte sensibilitatea muzicala. La doi ani, copilul este sensibil la ritm; poate chiar sa danseze la auzul de melodii ritmate. Dezvoltarea analizatorului auditiv e implicata si in diferentierea cuvintelor, a modului cum sunt pronuntate. Progresele sensibilitatii in aceasta directie maresc baza perceptiva de intelegere a limbajului. Se formeaza treptat auzul fonematic. Se dezvolta totodata, perceptiile vizuale. Dupa 1 an, spre 1 an si 6 luni, se manifesta interesul pentru figuri colorate din reviste, ziare etc. Spre 2 ani, interesul ramane viu si atunci cand pozele sau figurile nu sunt colorate
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.