Dezvoltarea Abilitatilor Emotionale la Copii

Extras din referat Cum descarc?

1. INTRODUCERE 
,,Bine nu poti vedea decat cu sufletul; ceea ce este esential este invizibil pentru ochi".
Antoine de Saint-Exupery, ,,Micul print"
Fiinta umana poate fi comparata cu un cristal viu format din particule lichide si solide animate de vibratii. 
Gandurile si emotiile negative sau distorsionate emit vibratii in structura noastra cristalina, producand dezordine energetica avand un efect daunator asupra trupului, dar si inimii.
Energiile emotionale sunt dificil de controlat, iar atunci cand le este permis sa circule neperturbate, ele tulbura mintea, afecteaza imunitatea , submineaza vitalitatea, epuizeaza esenta si energia. Energia emotionala isi are sediul in inima si nu asculta de ratiune, dar ea poate fi controlata de forta deplina a vointei.
Energiile emotionale se manifesta prin senzatii.
Cele sapte emotii sunt: 
1. BUCURIA
2. MANIA
3. ANXIETATEA
4. CONCENTRAREA EXCESIVA
5. MAHNIREA EXTREMA
6. TEAMA EXCESIVA
7. SPAIMA
HERMES MERCURIUS TRISMEGISTUS, in Filosofia hermetica, numeste emotiile razbunatori sau chinuitori, din a caror multime enumera: ignoranta, invidia, tristetea, lacomia, desfranarea, nedreptatea, dezbinarea, ratacirea, viclenia, mania, nechibzuinta, rautatea, toate elemente care prin inchisoarea Trupului, silesc omul sa sufere ingrozitor.
Manifestarea mentala a echilibrului emotional si cerinta de baza pentru dezvoltarea spirituala este stapanirea de sine. Fara echilibru emotional nu se poate obtine stapanirea de sine, iar fara stapanirea de sine, echilibrul emotional este imposibil de obtinut. Cultivarea stapanirii de sine necesita vigilenta, constanta si autodisciplina, iar cultivarea echilibrului inseamna transformarea emotiilor, impiedicand exacerbarea acestora.
Emotiile sunt o sursa importanta dar ele trebuie antrenate astfel incat sa sustina, nu sa impiedice dezvoltarea persoanei. 
Emotia este o traire a unei persoane fata de un eveniment important pentru aceasta si ea apare ca urmare a modului in care interpreteaza acel eveniment.
Emotiile pot fi pozitive (apar atunci cand ceea ce o persoana isi doreste corespunde cu ceea ce i se intampla : bucurie, multumire) si negative (cand exista o contradictie intre ceea ce i se intampla sau ceea ce obtine o persoana si asteptarile ei: tristete, nemultumire, ingrijorare, dezamagire, furie).
In viata noastra emotiile indeplinesc doua functii:
? de comunicare a unei nevoi
? de ghidare a comportamentului
Emotia unei persoane este insotita de schimbari:
- biologice / fiziologice (ex. cresterea ritmului cardiac, accentuarea respiratiei);
- cognitive / de gandire (,,Colegul meu m-a lovit intentionat!");
- comportamentale (modul in care se comporta ca urmare a emotiei resimtite, cu alte cuvinte expresivitatea emotionala. In cazul exemplului anterior - il loveste si el pe coleg).
Pentru a recunoaste si intelege emotiile, copiii trebuie sa le experimenteze in mediul lor social.
Abilitatile emotionale inseamna:
o a intelege;
o a exprima;
o a regla emotiile.
Dezvoltarea abilitatilor emotionale ale copiilor este importanta din urmatoarele motive:
- pentru ca ajuta la formarea si mentinerea relatiilor cu ceilalti.
Ex.: Interactiunea de succes a copilului cu celelalte persoane depinde atat de abilitatea lui de a intelege ce se intampla, cat si de abilitatea de a reactiona adecvat la aceasta.
- pentru ca ajuta copiii sa se adapteze la gradinita si la scoala.
Ex.: Copiii care inteleg emotiile si modul in care acestea sunt exprimate vor fi capabili sa empatizeze cu ceilalti copii si sa-i sprijine. Apoi, copiii care inteleg emotiile celorlalti sunt priviti de
colegi ca fiind parteneri de joc mai buni si mai distractivi, sunt capabili sa utilizeze expresivitatea lor pentru a atinge scopuri sociale, sa raspunda adecvat emotiilor colegilor in timpul jocului si sa se
adapteze mai usor la mediul prescolar.
- pentru ca previne aparitia problemelor emotionale si de comportament.
Problemele in dezvoltarea emotionala a copiilor pot conduce catre dificultati de comportament, in copilaria timpurie si cea mijlocie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Abilitatilor Emotionale la Copii.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Curriculum pentru educatia timpurie a copiilor de la 3 - 6/7 ani, 2008, MECTS
Despre dezvoltarea abilitatilor emotionale si sociale ale copiilor, fete si baieti, cu varsta pana la 7 ani, 2007, UNICEF
Catrinel A. Stefan, Kallaz Eva, 2007, Dezvoltarea competentelor emotionale si sociale la prescolari, Ghid practic pentru educatori, ASCR
Goleman D., 2001, Inteligenta emotionala, Curtea Veche, Bucuresti
Vernon A., 2004, Dezvoltarea intetigentei emotionale prin educatie rational-emotiva si comportamentala, ASCR


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!