Cum Vad Eu Educatia Integrata in Conditiile Sistemului Romanesc de Invatamant

Extras din referat Cum descarc?

Educatia integrata face referire la integrarea in structura invatamantului de masa a copiiilor cu cerinte speciale in educatie(copiii cu deficiente senzoriale,fitice,intelectuale sau de limba,defavorizati socio-economic si cultural,copii din centrele de asistenta si ocrotire,copii cu usoare tulburari psiho-afective si comportamentale,copii infectati cu HIV) pentru a oferi un climat favorabil dezvoltarii armonioase si cat mai echilibrate a personalitatii acestora.
Alaturi de conceptul de educatie integrata il regasim si pe cel de educatie incluziva(mai recent) care are la baza principiul dreptului egal la educatie pentru toti copiii,indifferent de mediul social sau cultural din care provin,religie,etnie,limba vorbita sau conditiile economice in care traiesc. Educatia incluziva presupune un proces permanent de imbunatatire a institutiei scolare, avand ca scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane, pentru a sustine participarea la procesul de invatamant a tuturor elevilor din cadrul unei comunitati.
Educatia persoanelor cu handicap s-a realizat o lunga perioada de timp, cu precadere, in forme segregate, ca educatie speciala separata de cea obisnuita. Se considera ca numai in unitatile de educatie speciala pot fi create conditiile propice (din punct de vedere material, al pregatirii personalului, al dezvoltarii unor proceduri si standarde specifice) in vederea satisfacerii cerintelor educative speciale ale copiilor cu diferite tipuri de deficiente. 
In ultimele decenii, s-a demonstrat ca optiunile integrarii si incluziunii copiilor cu deficiente in invatamantul obisnuit prezinta multiple avantaje pentru atingerea obiectivului egalizarii sanselor. 
Pe plan international, in ultimele decenii, protectia speciala pare sa fi fost marcata de un dinamism deosebit.In 1988,UNESCO a elaborat si lansat o noua teza care ulterior a stat la baza directivelor de actiune ale Conferintei de la Salamanca din 1994:"Educatia integrata si reabilitarea pe baza resurselor comnunitare reprezinta abordari complementare care se sprijina reciproc in favoarea acordarii de servicii pentru persoanele cu cerintele speicale".Prin aceasta teza se arata ca reabilitarea in comunitate a persoanelor cu deficiente este parte componenta a dezvoltarii unei comunitati si vizeaza implicarea prin eforturi combiiinate a persoanelor deficiente,a familiilor lor si a membrilor comunitatii din care fac parte ,impreuna cu serviciile de sanatate ,educatie,profesionale si sociale. Declaratia de la Salamanca sustine ca scoala obisnuita cu o orientare incluziva reprezinta mijlocul cel mai eficient de com!batere a atitudinilor de discriminare, fiind mijloc care creeaza comunitati primitoare, construiesc o societate inciuziva si ofera educatie pentru toti; totdata, ele asigura o educatie eficienta pentru majoritatea copiilor si imbunatatesc eficienta si rentabilitatea intregului sistem de invatamant.
De-a lungul timpului, scoala si gandirea pedagogica au abordat in moduri distincte problematica educatiei copiilor cu dificultati de invatare. In prezent, la nivelul scolii si la cel al societatii, in general, se manifesta o larga varietate de atitudini, de la separare si segregare (izolare in raport cu contextele educationale la care au acces in mod obisnuit copiii), la acceptare, integrare si incluziune in diferite grade si modalitati. Cele mai frecvente atitudini fata de aceasta categorie de copii sunt dominate de stereotipuri avand conotatii negative, de subevaluare, argumentate, in mare masura, de lipsa de reusita determinata de un nivel redus al competentelor, al capacitatilor de invatare. Ei sunt considerati ,,copii cu probleme", iar acest tip de rationament nu face altceva decat sa individualizeze acele probleme, in conditiile in care, de cele mai multe ori, acestea nu sunt generate la nivel individual, ci la cel al mediului scolar. Un astfel de stereotip, care antreneaza serioase prejudicii este acela ca, ,,din cauza deficientelor, copilul nu poate face fata programei, nu poate fi integrat in invatamantul obisnuit", sugerandu-se optiunea invatamantului special. O asemenea supozitie prezinta toate conditiile pentru a deveni ,,profetie autocreatoare": din cauza credintelor si prejudecatilor referitoare la cei cu dificultati de invatare, astfel de persoane nu sunt stimulate adecvat, fiind private de oportunitatile necesare invatarii, ceea ce accentueaza deficitul perceput si etichetat initial, demonstrandu-se, astfel, caracterul ,,intemeiat" al credintelor initiale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cum Vad Eu Educatia Integrata in Conditiile Sistemului Romanesc de Invatamant.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!