Conflict și Comunicare

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

CONFLICT SI COMUNICARE
Definitie
Decalogul comunicarii
Comunicarea se refera
Etape ce constituie structura oricarei activitati de comunicare eficienta
Stiluri de abordare a conflictelor
Principiile de management al conflictelor:
Strategii de solutionare a situatiilor conflictuale.
Modelul de dezvoltare si stingere a unui conflict scolar
TIPOLOGIA VIOLENTEI

Extras din referat:

Definitie:Comunicarea este un mod functional de interactiune psihosociala a persoanelor. Cercetarile din domeniul vietii sociale a copiilor si adolescentilor arata ca peste 75% dintre persoanele sub 18 ani se simt adesea singure (Eunson si Henderson, 1987). Singuratatea are ca si consecinte de lunga durata dezvoltarea depresiei si anxietati sociale.Prin dezvoltarea abilitatilor de comunicare si relationare putem preveni starile de afectivitate negativa care-i afecteaza pe copii si adolescenti si care au consecinte negative multiple.

Decalogul comunicarii:

1. Nu poti sa nu comunici;

2. A comunica presupune cunoastere de sine si stima de sine;

3. A comunica presupune cunoasterea nevoilor celuilalt;

4. A comunica presupune a sti sa asculti;

5. A comunica presupune a intelege message;

6. A comunica presupune a da feed-back-uri;

7. A comunica presupune a intelege procesualitatea unei relatii;

8. A comunica presupune a sti sa iti exprimi sentimentele;

9. A comunica presupune a accepta conflictele;

10. A comunica presupune asumarea rezolvarii conflictelor;

Mesajele transmise prin comunicare pot fi clasificate in functie de teme sau in functie de rolul comunicarilor in procesul discutiei colective, dezvaluindu-ne astfel dinamica unor fenomene de grup. Exista asadar doua laturi ale schimbului de mesaje

-continutul verbal si intelectual

-tonul interventiei, audienta ei,statutul persoanei, gesturi, taceri etc.

Comunicarea se refera la:

1. cunoastere-ce se intampla cand oamenii comunica cu ei insisi si cu fiecare altul;

2. intelegere-cum acele cunostinte pot fi folosite sa explicam si sa interpretam procesele comunicarii in viata de zi cu zi;

3. capacitati-folosirea acestei cunoasteri si intelegeri ca sa ne faca capabili sa comunicam mai eficient.

Din ce in ce mai multi oameni recunosc ca a fi un comunicator eficient e o calitate. In trecut arta comunicarii eficiente (capacitatea de a exprima ideile si opiniile proprii si intelegerea lor de alti oameni) a fost gandita ca se baza doar pe folosirea corecta a limbii. Dar studiul comunicarii a mers dincolo de acest lucru si a inclus folosirea "potrivita" atat a limbii cat si a altor forme de comunicare.

Arta de a comunica nu este un proces natural sau o abilitate cu care ne nastem. Noi invatam sa comunicam. Orice comunicare implica creatie si schimb de intelesuri. Aceste intelesuri sunt reprezentate prin "semne" si "coduri". Se pare ca oamenii au o adevarata nevoie sa "citeasca" intelesul tuturor actiunilor umane. Observarea si intelegerea acestui proces poate sa ne faca sa fim mai constienti referitor la ce se intampla cand comunicam.

Fiecare dintre noi comunica datorita unei varietati de nevoi si scopuri: nevoi personale, scopuri sociale, necesitati economice si expresie artistica.

Cele sase etape ce constituie structura oricarei activitati de comunicare eficienta nu sunt folosite intotdeauna in aceasta ordine si nici nu se exclud una pe alta.

Aceste etape sunt:

1. Analiza scopului si auditorului

2. Documentarea (cercetarea)

3. Sustinerea propriilor idei

4. Organizarea

5. Elaborarea si redactarea(editarea intr-o limba vie)

6. Lupta pentru feed-back

Abilitatea de a comunica presupune si abilitatea de a rezolva conflictele de comunicare. Conflictul nu presupune in mod obligatoriu aspecte negative (ex. cearta, tensiune), deci comunicarea eficienta nu inseamna camuflarea conflictului. Acesta trebuie acceptat ca o parte fireasca a procesului de comunicare.

Se poate spune ca un conflict apare atunci cand atitudinea si actiunile unei persoane impiedica, distrage sau afecteaza intr-un anumit mod o persoana in demersul ei de atingere a unui scop.Conflictul poate

Bibliografie:

-Salavastru, Dorina, 2004, Psihologia educatiei,Editura Polirom, Iasi

-Johns, G., Comportament organizational. Intelegerea si conducerea oamenilor in procesul muncii, Bucuresti, Editura Economica, 1998,

!!http://www.radiomedia.hum.ro

!!www.armyacademy.ro

!!www.biblioteca-digitala.ase.ro

!!www.didactic.ro

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Conflict si Comunicare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
3 409 cuvinte
Nr caractere:
18 285 caractere
Marime:
115.38KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Psihopedagogie
Tag-uri:
atitudine, dialog, comunicare
Predat:
la facultate
Materie:
Psihopedagogie
Profesorului:
Monica Mitroi
Sus!