Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3830
Mărime: 21.75KB (arhivat)
Publicat de: Gelu Suciu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: prof. V. Dospinescu

Extras din referat

Comunicarea are o mulţime de înţelesuri, o mulţime de scopuri şi cam tot atâtea metode de exprimare şi manifestare. În ansamblu, prin comunicarea interumană se transmit gânduri, idei, sentimente iar cel care transmite se exprimă pe sine pentru ceilalti, atât prin mesaj, cât si prin felul de a-l expune.

Societatea continuă să existe prin transmitere, prin comunicare, dar este corect să spunem si că ea există în transmitere si în comunicare. Este mai mult decât o legătură verbală între cuvinte precum comun, comunitate, comunicare. Oamenii trăiesc în comunitate în virtutea lucrurilor pe care le au în comun, iar comunicarea este modalitatea prin care ei ajung sa deţină în comun aceste lucruri. Pentru a forma un grup, o comunitate -sau o societate , extinzând aceste concepte- ei trebuie sa aibă în comun scopuri, convingeri, aspiraţii, cunostinţe - o întelegere comună - ,"acelaşi spirit", cum spun sociologii.

Comunicarea este cea care asigura dispoziţii emoţionale si intelectuale asemănătoare, moduri similare de a raspunde la aşteptări şi cerinţe iar mesajul poate fi rostit (comunicarea orală) sau scris (comunicarea scrisă). Comunicarea orală se realizează pe trei niveluri: verbal (logic, prin cuvinte), paraverbal (ton, volum, viteză de rostire, etc.) si nonverbal (mimică, gesturi, pozitia corpului, îmbrăcăminte, etc.).

Dintre acestea, nivelul logic (deci cel al cuvintelor) reprezinta doar 7% din totalul actului de comunicare; 38% are loc la nivel paraverbal (ton, volum, viteza de rostire ) si 55% la nivelul nonverbal (expresia faciala, pozitia, miscarea, îmbrăcămintea etc.).

Dacă între aceste niveluri nu sunt contradicţii, comunicarea poate fi eficace, însă dacă între niveluri există contradicţii, mesajul transmis nu va avea efectul scontat.

Tipuri de comunicare:

- Comunicarea intrapersonală (comunicarea în şi către sine)

- Comunicarea interpersonală (comunicarea între oameni)

- Comunicarea de grup (comunicarea între membrii grupurilor si comunicarea dintre oamenii din grupuri cu alţi oameni)

- Comunicarea de masă (comunicarea primită de la sau folosită de un numar mare de oameni)

Asadar, prin esenta sa, omul este o fiintă socială. Existenta lui nu este posibila decât într-un mediu social, rezultat al convietuirii cu ceilalti în procesul practicii sociale. Societatea si omul formează o unitate indisolubila, fiecare păstrându-si o relativă autonomie, socialul este generat de relatiile care se încheagă între membrii săi; odată apărut, însa, el nu desfiintează sau anihileaza personalitatea acestora.

Numai înserat în asemenea colectivităti, copilul se poate dezvolta normal, ca fiintă umană, datorită efectului scolarizator al acestora.

Trebuinta de comunitate este un remediu împotriva izolării si singurătătii, un impuls profund care mobilizeaza si sensibilizează fiinta umană pentru a stabili si întretine relatii cu ceilalti.

Clasa de elevi ne apare ca fiind un cadru propice care vine în întâmpinarea satisfacerii trebuintei de comunitate si de exprimare a sentimentului de apartenentă. Aici fiecare se află în compania celorlalti, interactiunile dintre ei fiind adevarate supape prin intermediul cărora, descărcându-se tensiunile interne ale trebuintei, copilul trăieste bucuria apartenentei sale la grup. Acest sentiment este, în fond, liantul care mentine si intensifică relatiile dintre membrii colectivului, conferindu-i acestuia o dimensiune sociala, cu rol “coercitiv” intrinsec asupra lor.

Preview document

Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 1
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 2
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 3
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 4
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 5
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 6
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 7
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 8
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 9
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 10
Comunicarea Interpersonală din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea Interpersonala din Perspectiva Managementului Clasei de Elevi.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Clasei de Elevi - Sarcini de Lucru

MANAGERUL CLASEI DE ELEVI 1. Cum vă imaginaţi relaţia de conducere colectivă – răspundere personală în actuala etapă a învăţământului românesc la...

Psihopedagogia comunicării - comunicarea intrapersonală - comunicarea interpersonală

COMUNICAREA-DEFINIŢII Toate definiţiile date comunicării umane, indiferent de şcolile de gândire cărora le aparţin sau de orientările în care se...

Teoria și metodologia instruirii și evaluării

TEMA 1 : PROCESUL DE INVATAMANT Didactica - teorie a procesului de invatamant Analiza procesului de invatamant Predarea, invatarea şi evaluarea...

Didactică - cursuri

Didactica – gr. Didaskein- a învăţa, didactik- arta de a învăţa Consacrarea termenului a realizat-o pedagogul ceh Amoscomenius prin lucrarea...

Teoria și metodologia instruirii - teoria și metodologia evaluării

Elemente de teoria instruirii – didactică Câteva elemente de istorie a didacticii Una dintre primele menţionări ale termenului „didactică” o...

Managementul Clasei de Elevi

Management educational - managementul clasei de elevi 1. Modalităţi de studiu ale organizaţiei şcoalare cu finalităţi practice în teoria sistemică...

Metode de Predare

Metodele de învatamânt I. Definitii si cadre de referinta necesare Si în context didactic, diversele surse fac trimitere, mai întîi, tot la...

Metode de Evaluare

Metode de evaluare Sub acest titlu se cuprind astazi: (1) câteva metode de verificare a progresului la învatatura al elevilor, de altfel...

Te-ar putea interesa și

Relația Profesor Elev și Inadaptarea Școlară

Argument Actualitatea cercetării evoluţiei comportamentului deviant şi a verificării experimentale a eficienţei unor măsuri psihopedagogice de...

Necesitatea Viziunii Psihosociale în Analiza și Interpretarea Fenomenelor Educaționale

Multă vreme procesul instructiv-educativ cu întreaga sa stuctură instituţională şi mai ales cu funcţionalitatea sa concretă a fost abordat prin...

Managementul Clasei

UNITATEA 1. Pentru a avea un comportament didactic exemplar, trebuie sa ai o pregatire de specialitate comuna (functiile si rolurile manageriale...

Sistemul psihocomportamental al elevului în activitatea de învățare în școală - diferențe individuale

1. Rezumat. Lucrarea de faţă tratează diferenţele individuale care apar în rândul elevilor şi care au un aport semnificativ în ceea ce priveşte...

Aspecte teoretice psihopedagogice privind socializarea

ARGUMENT Profundele transformări democratice din societatea românească sunt legate de cunoașterea înnoirii spirituale,prin dezvoltarea științei și...

Managementul Clasei de Elevi

Disciplina Managementul clasei de elevi (MCE) face parte din programul de pregătire a personalului didactic şi vizează cunoaşterea conceptelor de...

Fundamentele Pedagogiei

Obiectivele cursului: ○Descrierea formelor educaţiei şi a relaţiilor dintre acestea ○Explicarea sarcinilor pedagogiei○Însuşirea noţiunilor de...

Ai nevoie de altceva?