Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală

Referat
8.6/10 (8 voturi)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 5384
Mărime: 18.80KB (arhivat)
Publicat de: Theodor Marginean
Puncte necesare: 0

Extras din referat

Cu toate ca un examen de testare a inteligentei are ca scop esential sa dea o masura valabila si sigura a capacitatii intelectuale globale a unui subiect se poate gândi în mod rezonabil ca orice Scala de Inteligenta bine cunoscuta va furniza ceva mai mult decât un simplu Q.I. sau o ,,vârsta mintala“. De fapt, majoritatea probelor de inteligenta, administrate individual reflecta un anumit numar de date privind modul de reactie al subiectului, aptitudinile sale si incapacitatile sale particulare, si destul de des anumiti indicatori ai trasaturilor de personalitate. În prezent importanta acestui tip de date auxiliare ce pot fi deduse dintr-o proba de inteligenta depind într-o mare masura de experienta clinica si perspicacitatea personala a examinatorului. Fara îndoiala aceasta observatie va ramane întotdeauna mai mult sau mai putin exacta. Oricum examinarea si prognoza lor depinde la fel de mult de meritele intrinseci si de posibilitatile de diagnosticare ale testelor însesi. Comentariile urmatoare trebuie sa ne conduca la discutarea acelor caracteristici ale Scalei Wechsler-Bellevue a caror analiza preliminara si experienta ulterioara le-au relevat valoarea clinica sau diagnostica. Caracteristica cea mai evident utila a Scalelor Wechsler-Bellevue este împartirea lor în doua parti: una Verbala, cealalta de Performanta. Valoarea sa a priori consta în aceea ca ea permite compararea facilitatii unui subiect de a folosi cuvinte si simboluri cu aptitudinea de a se servi de obiecte si a percepe scheme (patternuri) vizuale. În practica, aceasta separare este justificata prin diferentele între capacitatile asumate si aptitudinile profesionale diverse. În general, functionarii de birou si profesorii reusesc mai bine la testele verbale, în timp ce lucratorii manuali si muncitorii reusesc mai bine la testele de performanta. Aceste corespondente sunt suficient de ridicate pentru a avea o valoare de orientare profesionala, mai ales când este vorba de adolescenti din licee sau din facultati. În afara raportului lor posibil cu aptitudinile profesionale, divergentele între notele testelor Verbale si cele ale testelor de Performanta, mai ales când – aceste diferente – sunt importante intereseaza în special pe clinician. Aceasta deoarece asemenea dezacorduri sunt în mod frecvent asociate cu anumite tipuri de patologie mintala.

Preview document

Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 1
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 2
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 3
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 4
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 5
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 6
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 7
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 8
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 9
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 10
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 11
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 12
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 13
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 14
Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuală - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Calcularea coeficientului de deteriorare intelectuala.doc

Alții au mai descărcat și

Delicvența Juvenilă

INTRODUCERE MOTIVAREA ALEGERII TEMEI Oamenii au avut întotdeauna probleme. Cu toate ca multi au crezut ca tehnologia moderna le-ar putea rezolva,...

Tulburări de comportament - metode de intervenție

Tulburarea de comportament reprezinta expresia relatiei dintre dezvoltarea unica , mai cu seama a personalitatii si mediul ambiant , în care...

Tulburările de personalitate

Tulburarile de personalitate Interesul acordat azi studiului personalitatii este deosebit si acest lucru reiese cu usurinta din abundenta...

Particularitățile dezvoltării psihice în perioada tinereții

Introducere Activitatea psihică a omului adult nu este gata constituită în momentul naşterii sale. Ea este produsul unui complex proces evolutiv,...

Teme - psihologia personalității

Elaboraţi o schemă conceptuală în care să reprezentaţi legăturile semnificative dintre următoarele concepte: - persoană personalitate / individ...

Creativitatea

1. Evoluţia conceptului de creativitate Etimologia relevă originea noţiunii în cuvântul latin creare – a naşte, a făuri. Capacitatea de creaţie...

Procese motivatoare în organizație

1. Conceptul de motivare Termenul de „motivaţie” provine din limba latina şi derivă din cuvântul „movere”, care defineşte o stare interioară care...

Personalitatea Individului

- Personalitatea individului este rezultatul interacţiunii optime dintre ereditate, mediu, educaţie şi autoeducaţie. Mediul şi ereditatea...

Te-ar putea interesa și

Psihodiagnostic

CURS NR.1 ISTORICUL PSIHODIAGNOSTICULUI Termenul diagnostic este cunoscut, în special, din patologie.El desemneaza, dupa R. Lafon, recunoasterea...

Psihodiagnoza Aptitudinilor și Inteligenței

TEMA 1 PSIHODIAGNOZA APTITUDINILOR 1. Problemele teoretice ale aptitudinilor 2. Clasificare aptitudinilor 3. Clasificarea testelor pentru...

Psihopedagogie

Continut: 1. Obiectul de studiu 2. Evolutia psihologiei 3. Specificul cercetarii psihologice 4. Metode de cercetare 1.1. Obiectul de studiu...

Ai nevoie de altceva?