Caietul Dirigintelui

Extras din referat Cum descarc?

ARGUMENT
CAIETUL DIRIGINTELUI este un document scolar in care sunt inregistrate si sistematizate principalele aspecte ale muncii dirigintelui.
Ca fiinta sociala, omul intra zilnic, voit sau din obligatii de serviciu, in relatie cu alti oameni, ale caror insusiri psiho-comportamentale trebuie sa le cunoasca, dar in acelasi timp trebuie sa se cunoasca si pe sine, pentru a-si afla limitele si pentru a incerca sa se autodepaseasca.
In acest sens, profesorul trebuie sa-si cunoasca elevii, dar si pe sine pentru a se putea perfectiona.
Elevii trebuie sa se cunoasca intre ei, dar trebuie sa-si cunoasca,in acelasi timp, profesorii, parintii, ca si pe ceilalti oameni cu care vin in contact.
Cunoasterea elevilor de catre profesori are un rol covarsitor in activitatea acestuia, deoarece o cunoastere obiectiva il ajuta in stabilirea strategiilor didactice cele mai adecvate, in activitatea de instruire si educatie. De asemenea, aprecierea justa a colectivelor de elevii ofera 
profesorului posibilitatea de a distribui diferitele sarcini in acord cu aptitudinile fiecaruia, dar il ajuta si in stabilirea unor raporturi sociale cu caracter personal, ca de pilda alegerea prietenilor sau referitor la anumite activitati extra-scolare.
In mod obisnuit, aceasta observatie este superficiala si de cele mai multe ori ne inselam, deoarece personalitatea nu se reduce la cateva trasaturi rapid intuite, ci ea este o unitate structurala si inconfundabila, cu nenumarate infatisari, unele perceptibile, altele mascate de haina anumitor simboluri. Cunoasterea personalitatii presupune deci,decifrarea acestor simboluri precum si insusirile modului in care pot fi estompate efectele negative ale acestor infatisari.
In acest sens, continutul invatamantului trebuie regandit din perspectiva experientelor valoroase ale sistemelor competitive, ceea ce presupune informatizarea proceselor didactice,promovarea pluridisciplinaritatii, pregatirea manageriala, elaborarea unor programe flexibile deschise noilor achizitii umane, adica invatamantul trebuie sa se fundamenteze pe schimbarile ce se produc la nivelul cererii de educatie. Nu este deci, o exagerare faptul ca activitatea didactica este o activitate deosebit de complexa centrata pe personalitatea deosebita a educatorului.
Avand in vedere importanta deosebita a acestei activitati, in contextul unui invatamant modern, CAIETUL DIRIGINTELUI se impune ca un document de o importanta strategica deosebita.
Ideea acestui caiet rezida din ideea fundamentala a reformei invatamantului romanesc, aceea dea crea structuri atat pentru democratizarea invatamantului, cat si pentru cresterea eficientei scolii, prin racordarea ei la noile cerinte ale dezvoltarii social  economice si culturale. Dar aceste structuri nu pot fi proiectate fara o cunoastere aprofundata a tuturor segmentelor din invatamant, ori din acest punct de vedere clasa de elevi reprezinta unitatea structurala de baza a scolii.
In acest sens mentionam ca psihologii preconizeaza impartirea insusirilor psihice in doua grupe distincte: a)metode subiective, nesigure, cu caracter empiric, avand la baza aprecierea si
b)metode obiective, cu caracter stiintific, avans la baza masuratorile prin test.
Se apreciaza totusi, ca activitatea de cunoastere poate fi sensibil imbunatatita si simplificata daca se coreleaza cele doua metode.
Acesta este motivul pentru care am proiectat un caiet in care sa poata fi inregistrata intreaga activitate a dirigintelui intru-un ciclu de invatamant.
In proiectarea acestui caiet am dori ca acesta sa fie operativ, usor de completat, sa poata fi reactualizat si in acelasi timp sa ofere celui care este din afara clasei un numar mare de informatii, atat in ceea ce priveste dirigintele, ca pedagog, cat si in ce priveste colectivul de elevi.
Actualul caiet este structurat pe patru capitole.
In capitolul I sunt prezentate informatii generale in legatura cu clasa, organizata ca macrogrup.
Deoarece CAIETUL DIRIGINTELUI trebuie sa prezinte o situatie la un anumit moment si pentru ca o parte din aceste informatii sufera modificari pe parcursul uni ciclu, recomandam ca acele informatii, despre care dirigintele considera ca se pot modifica, sa fie completate cu creionul.
In capitolul al-II-lea am inclus tabelele privind planurile anuale de munca la dirigentie si planificarile semestriale ale orelor de dirigentie. Tot in acest capitol am prezentat o fisa de caracterizare a clasei, care se va completa la sfarsitul fiecarui an scolar. 
In capitolul al-III-lea este prezentata fisa personala a fiecarui elev. Noutatea acestui caiet consta in completarea acestei fise, atat din observatia directa, cat si din studiul unor teste psihologice adecvate.
In capitolul al-IV-lea, asa cum am anticipat, este prezentata o culegere de teste psihologice, prelucrate si completate astfel incat sa usureze munca dirigintelui si in acelasi timp sa confere un grad ridicat de rigoare stiintifica. Totusi, consemnarea acestor informatii trebuie dublata de observarea permanenta si directa a dirigintelui, a carui experienta si pregatire este definitorie in munca de educatie.


Fisiere in arhiva (4):

  • Caietul Dirigintelui.doc
  • ELEMENTE DE PSIHOLOGIE GENERALA.doc
  • FISA DE CARACTERIZARE A CLASEI.doc
  • FISA PSIHOPEDAGOGICA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!