Atitudinea și Schimbarea Atitudinii

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1357
Mărime: 7.77KB (arhivat)
Publicat de: Teohari Tudor
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mona Vintila

Extras din referat

Atitudinea

si schimbarea atitudinii

Atitudinea este unul dintre cele mai studiate concepte din psihologia sociala.

Conceptul de atitudine apare la inceputul secolului XX in lucrarile de psihologie experimentala germane, dar cu un sens diferit de cel al simtului comun, si anume cu cel de postura. In acest caz atitudinea ar avea un rol de explicare a relatiilor care exista intre stimuli si raspunsul subiectului. Acest concept trimite intr-o maniera schematica la influenta dispozitiilor mentale ale subiectilor asupra comportamentelor acestora.

In acelasi timp in Statele Unite, notiunea de atitudine este utilizata in cercetarile sociologice si psihologice, mai ales pentru explicarea conduitelor sociale si orientarilor lor. Prin atitudine se intelege o dispozitie interna a individului, care subintinde perceptia sa si reactiile sale fata de un obiect sau un stimul. Definitia poate fi completata cu o serie de precizari asupra naturii si caracteristicilor atitudinilor: sunt rezultatul experientei, sunt relativ stabile si durabile, sunt polarizate, adica sunt fie pozitive, fie negative.

Prima definitie riguroasa a conceptului de atitudine a fost propusa de Allport in 1935 : “O atitudine este o stare mentala si neuropsihologica de pregatire a raspunsului, organizata prin experienta de catre subiect, exercitand o influenta directiva sau dinamica asupra raspunsului sau fata de toate obiectele si toate situatiile la care se raporteaza”.

Aceasta definitie sugereaza ca atitudinea are mai multe elemente : este o experienta personala cu un substrat neurobiologic si nu poate fi masurata decat intr-o maniera indirecta, prin manifestarile comportamentale sau psihofiziologice; atitudinile constituie un ansamblu de elemente cognitive relative la un obiect carora le sunt asociate evaluari pozitive sau negative; elementul central este acela ca atitudinile sunt precursoare comportamentului; individul produce reactii adaptate si consistente fata de obiectele asociate atitudinii.

Atitudinile sunt omniprezente in comportament. In general, se considera ca atitudinea subintinde comportamentul. Totusi, numeroase experimente au demonstrat decalajul care poate exista intre comportamentele si atitudinile indivizilor. Acest decalaj poate fi atribuit unor cauze diferite : influenta situatiei imediate care presupune numerosi stimului ce actioneaza direct asupra comportamentului; actiunea mai multor atitudini complementare sau contradictorii asupre comportamentului; decalajul intre momentul in care studiem atitudinile unui subiect sau unui grup si momentul in care este observat comportamentul real. In acest interval de timp, atitudinile pot fi transformate in functie de anumite evenimente.

Preview document

Atitudinea și Schimbarea Atitudinii - Pagina 1
Atitudinea și Schimbarea Atitudinii - Pagina 2
Atitudinea și Schimbarea Atitudinii - Pagina 3
Atitudinea și Schimbarea Atitudinii - Pagina 4
Atitudinea și Schimbarea Atitudinii - Pagina 5
Atitudinea și Schimbarea Atitudinii - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Atitudinea si Schimbarea Atitudinii.doc

Alții au mai descărcat și

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Clasificarea tulburări de limbaj

II.TULBURARILE DE LIMBAJ 2.l. LIMBAJUL 2.l.l. DEFINITII Limbajul este definit cel mai adesea ca fiind activitatea psihica de comunicare intre...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Atitudinea Consumatorilor privind Publicitatea Pieței Auto din România

INTRODUCERE Aceasta lucrare isi propune sa analizeze din punct de vedere al avantajelor si dezavantajelor publicitatii pietei auto din Romania, si...

Atitudinea consumatorilor privind publicitatea prin intermediul televiziunii, radioului și presei

INTRODUCERE Importantă componenta a activităţii promoţionale, publicitatea este, în prezent, unul dintre cele mai utilizate mijloace prin...

Modalități Atitudinale în Bâlbâiala Școlarilor

Argument Întrucât limbajul detine rolul primordial în stabilirea relatiilor sociale, se impune necesitatea investigãrii si cunoasterii...

Rolul Imaginii de Sine în Procesul Autodezvăluirii

PARTEA I ASPECTE TEORETICE PRIVITOARE LA IMAGINEA DE SINE SI FORMAREA ACESTEA ÎN RELATII INTERPERSONALE 1. Delimitari conceptuale – atitudinile...

Schimbarea Atitudinii Grupului Școlar Față de Elevii Izolați Social

INTRODUCERE Actualitatea problemei supuse investigaţiei în cercetarea de faţă este determinată nu numai de schimbările de ordin politic, social şi...

Rolul Orientării Sociale Dominante în Schimbarea Atitudinii în Relații Interpersonale

PARTEA I PARTEA I ASPECTE TEORETICE PRIVITOARE LA SCHIMBAREA ATITUDINII SI ORIENTAREA SOCIALA DOMINANTA ÎN RELATII INTERPERSONALE 1. Delimitari...

Analiza situațiilor de schimbare

Introducere În zilele noastre, organizaţiile se confruntă din ce în ce mai mult cu schimbări tot mai profunde, uneori radicale şi accelerate în...

Conceptul de Leadership

Capitolul I - Conceptul de leadership Stiluri de lidership Stilurile de lidership sunt foarte importante deoarece ne arata modul în care liderii...

Ai nevoie de altceva?