Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 4156
Mărime: 57.87KB (arhivat)
Publicat de: Silvia Mihaela G.
Puncte necesare: 8

Extras din referat

PROIECTAREA OPTIONALULUI

1) Denumirea optionalului : MATEMATICI IN CONTABILITATE

2) Aria curriculara : Matematica si Stiinte

3) Tipul de optional: interdisciplinar

4) Durata : an scolar - 36 saptamani

5) Grupul tinta : elevii clasei a XI-a E, F de la Liceul Tehnologic "Dimitrie Bolintineanu" Bolintin Vale

6) Mod de desfasurare: pe clasa

7) Propunator:maistru instructor, Criosteanu Silvia Mihaela

8) Locul desfasurarii : Sala de clasa

9) Tabelul elevilor participanti:

10) Proiect de programa : (teme/continuturi)

NOTA DE PREZENTARE

Programa școlară pentru Matematică și Științe reprezintă o ofertă curriculara centrală de disciplină opțională pentru clasa a XI-a, proiectată pentru un buget de timp de 1 oră/săptămână, pe durata unui an școlar, adică a 36 săptămâni.

Structura programei școlare include următoarele elemente:

Notă de prezentare

Argument

Competențecheie

Competențe generale

Valori și atitudini

Competențe specific și conținuturi

Evaluare

Sugestii metodologice

Bibliografie

Competențele generale sunt preluate din curriculumul școlar de trunchi comun, competențele

Specifice sunt corelate cu unitățile de conținut, corespondența dintre acestea nefiind biunivocă; o anumită competență specifică poatesă fie atinsă prin diferite unități de conținut. Lista explicită ce recomandă valori și atitudini accentuează dimensiunea afectiv-atitudinală și morală a învățării, din perspectiva contribuției specifice a acestei discipline la atingerea finalitățilo reducației.

Sugestiile metodologice au rolul de a orienta utilizarea prezentului curriculum în proiectarea și realizarea activitatilor de predare-invatare-evaluare, in concordanta cu specificul disciplinei si statutula cestui curs optional.

Studiul Matematici in contabilitate este abordat din perspectiva vieții cotidiene, opțiunea justificându-se prin contribuția acestuia la:

- înțelegerea problemelor cu care oamenii se confruntă zilnic;

- analizarea motivelor care determină modul de comportare al oamenilor în diferite situații;

- identificarea și evaluarea consecințelor deciziilor personale sau ale deciziilor autorităților care vizează aspecte economice;

- evaluarea costurilor și a beneficiilor implicate de diferite decizii, alegerea între alternative;

- examinarea consecințelor acțiunii unor factori și ale diferitelor schimbări economice;

- formularea unor argumente de ordin economic;

- dezvoltarea gândirii critice și a spiritului de inițiativă.

Studiind această disciplină opțională, elevii:

- își vor însuși și vor utiliza concepte economice fundamentale;

- vor analiza în cunoștință de cauză probleme cu care se confruntă în calitate de consumatori;

vor dobândi cunoștințe și deprinderi, își vor forma valori și atitudini esențiale pentru formarea comportamentului economic, care poate și trebuie să înceapă de timpuriu

Prin structura lui, optionalul permite ridicarea gradului de participare a familiei si a comunitatii locale la activitatile scolare, realizandu-se nu doar o mai stransa relatie intre scoala, familie, comunitate locala si intre generatii, ci si o noua cale de ridicare a calitatii prcesului de invatamant si a educarii viitorului actant social ce va deveni elevul.

Programa prezinta si coerenta externa ceea ce ii ajuta pe elevi sa coreleze notiuni de economie, matematica si TIC, ceea ce ne asigura caracterul interdisciplinar al acestui optional.

Optionalul “Matematici in contabilitate” pune in legatura comunitatea culturala, scoala si familia. Activitatile prezente in cadrul acestui program se bazeaza si se dezvolta pe platforma conceptelor pe care elevii si le-au insusit in cadrul orelor de matematica.

Scopul optionalului este de a dezvolta o gandire logica la elevi, de a-si crea o imagine globala asupra unei teme care poate fi abordata din perspective multiple prin implicarea mai multor discipline.

Preview document

Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 1
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 2
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 3
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 4
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 5
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 6
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 7
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 8
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 9
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 10
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 11
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 12
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 13
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 14
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 15
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 16
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 17
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 18
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 19
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 20
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 21
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 22
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 23
Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Abilitarea pe curriculum la decizia scolii, la nivel interdisciplinar.docx

Alții au mai descărcat și

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Clasificarea tulburări de limbaj

II.TULBURARILE DE LIMBAJ 2.l. LIMBAJUL 2.l.l. DEFINITII Limbajul este definit cel mai adesea ca fiind activitatea psihica de comunicare intre...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Ai nevoie de altceva?