Referate pentru domeniul Psihopedagogie

doc

Socializarea Copiilor Institutionalizati

Unul dintre cuvintele cu cea mai mare rezonanta, indiferent de limba in care este exprimat, este cel care denumeste abandonul. In limbajul juridic, se declara abandonat copilul care, in conditiile legii, se afla in grija unei institutii, cu acreditare sociala sau medicala, de stat sau privata sau a unei persoane fizice, ca urmare a faptului ca parintii, in mod vadit s-au dezinteresat de el, pe o perioada mai mare de sase luni (Dumitrana, 1998). Dezinteresul, in acest context, este definit ca incetarea oricaror legaturi intre parinti si copil, legaturi care sa dovedeasca existenta unor rap... vezi detalii

doc

Rolul Metodelor si Tehnicilor Interactive de Grup in Dezvoltarea unor Trasaturi de Caracter Deziderabile la Scolarul Mic

Pornind de la maxima ca Nimic nu este usor in aceasta lume si fiecare lucru isi are importanta lui,in misiunea de invatator avem in vedere realizarea eficienta a unei sarcini cu tinta pe metode si tehnici pentru o invatare activa, care sa duca la declansarea constiinciozitatii atat a invatatorului cat si a elevului. Activizarea predarii-invatarii presupune folosirea unor metode, tehnici si procedee care sa-l implice pe elev in procesul de invatare urmarindu-se dezvoltarea gandirii, stimularea creativitatii, dezvoltarea interesului pentru invatare in sensul formarii lui ca participant a... vezi detalii

doc

Servicii Adresate Persoanelor cu Dizabilitati

" Omul nu este decat o trestie, cea mai slaba din natura; dar este o trestie cugetatoare. Nu trebuie ca intregul Univers sa se inarmeze spre a-l strivi. Un abur, o picatura de apa e destul ca sa-l ucida. Insa in cazul in care Universul l-ar strivi, omul ar fi inca mai nobil decat ceea ce-l ucide, pentru ca el stie ca moare; iar avantajul pe care Universul il are asupra lui... acest Univers nu-l cunoaste!" Blaise Pascal DIZABILITATEA reprezinta afectarea uneia sau a mai multor functii esentiale ale fiintei umane, de natura sa diminueze libertatea de expresie sau de actiune a aces... vezi detalii

doc

Conflict si Comunicare

Definitie:Comunicarea este un mod functional de interactiune psihosociala a persoanelor. Cercetarile din domeniul vietii sociale a copiilor si adolescentilor arata ca peste 75% dintre persoanele sub 18 ani se simt adesea singure (Eunson si Henderson, 1987). Singuratatea are ca si consecinte de lunga durata dezvoltarea depresiei si anxietati sociale.Prin dezvoltarea abilitatilor de comunicare si relationare putem preveni starile de afectivitate negativa care-i afecteaza pe copii si adolescenti si care au consecinte negative multiple. Decalogul comunicarii: 1. Nu poti sa nu comunici; 2. A... vezi detalii

doc

Specificul dezvoltarii psihofizice la diferite categorii de deficienti

1. Caracteristici ale evolutiei psihice si fizice la deficienta mintala, senzoriala, motorie, comportamentala si socio - afectiva. 2. Consecinte ale manifestarii deficientei in procesul de dezvoltare, adaptare, integrare sociala si sociala a copiilor. 1. Caracteristici ale evolutiei psihice si fizice la deficienta mintala, senzoriala, motorie, comportamentala si socio - afectiva. Tabloul clinic si psihopedagogic general al deficientului mintal are urmatoarele elemente specifice: 1. Heterocronia- se caracterizeaza prin decalajul fundamental dintre diferitele componente ale dezvoltarii ge... vezi detalii

docx

Notiunea de Invatare. Evenimentele Invatarii

1-Definitia procesului de invatare : Fiinta umana , ca sistem deschis, autocinetic si autoreglatoriu, se afla in permanenta interactiune cu ambianta sociala si materiala, cu semenii, cu natura pe care o cultiva, cu situatiile pe care le stapaneste, provoaca, anticipeaza, rezolva, precum si cu sine insusi in autoconducere, autoinstruire si autoeducatie. Tot ceea ce se suprapune peste reactivitatea spontana si innascuta devenind, prin repetare sau intarire, o achizitie cu caracter de relative permanenta poate fi socotit, ca invatare 1. 2-Sensurile procesului de invatare : Cei mai multi spe... vezi detalii

doc, docx

Modelul Psihologic al Cadrului Didactic Universitar si al Studentului

MODELUL CADRULUI DIDACTIC UNIVERSITAR In procesul formarii tinerei generatii, cadrele didactice trebuie sa-si puna in valoare intreaga maiestrie si competenta profesionala in scopul fixarii unui cadru propice de apropiere de cei carora urmeaza sa le impartaseasca valorile culturii nationale si universale. La baza unor asemenea relatii interpersonale este necesar sa se afle capacitatile de intelegere, anticipare, traire si identificare ale partenerilor (profesor, student) pentru a-si putea oferi reciproc increderea necesara si pentru a deschide calea unei comunicari empatice intre educator ... vezi detalii

doc

Responsibilitatea - asistari psihopedagogice ale copiilor cu nevoi speciale

Obiectivul central al acestui domeniu de cercetare actiune este axat pe interventia in scop terapeutic ,recuperator si instructiv educativ asupra persoanelor cu diferite tipuri de deficiente sau aflate in incapacitate de actiune pentru a favoriza la maxim insertia lor socioprofesionala, considerandu-se ca fiind o nota comuna acestor persoane riscul aparitiei unor stari de instabilitate,marginalizare,dezechilibru sau in situatii mai grave chiar ruperea totala a relatiei individ/societate.Altfel spus obiectivul fundamental al serviciilor psihopedagogice si sociale este centrat pe mentinerea, ... vezi detalii

docx

Psihopedagogia Adolescentilor si Adultilor

Adolescenta se caracterizeaza prin accelerarea dezvoltarii tuturor proceselor, o intelectualizare intensa, dezvoltare a gandirii abstracte, prin imbogatirea si largirea incorporarii de conduite adulte etc. Exprimarea independentei nu mai este deziderativa si revendicativa, ci expresiva, naturala: o adolescentul cauta mijloace personale de a fi si de a aparea in ochii celorlalti; o il intereseaza responsabilitati in care sa existe dificultati de depasit spre a-si masura fortele; o individualizarea si constiinta de sine devin mai dinamice si cauta dimensiuni noi de "demnitate" si... vezi detalii

doc

Observatia ca Metoda de Cercetare

Observatia ca metoda de cercetare consta in urmarirea intentionata si inregistrarea exacta, sistematica a diferitelor manifestari comportametale ale individului (sau ale grupului) ca si a contextului situational al comportamentului.Este una dintre cele mai vechi metode de cercetare nu numai ale psihologiei, ci si ale altor stiinte.Cuvantul "observatie", arata Claude Bernard,semnifica constatarea exacta a unui fapt cu ajutorul unor mijloace de investigatie si apoi studierea aprofundata a acestei constatari.Observatorul este un fotograf al faptului iar observatia sa trebuie sa redea... vezi detalii

doc

Deficientele de auz

Oamenii au cinci simturi cu ajutorul carora experimenteaza lumea din jurul lor, simturile fiind instrumentele cu care oamenii invata si comunica. Auzul este unul dintre cele cinci simturi si este critic pentru dezvoltarea vorbirii si a limbajului in general. Deficienta de auz face parte din sfera deficientelor senzoriale si reprezinta diminuarea sau pierderea totala sau partiala a auzului. Conform datelor statistice unul din zece oameni sufera intr-o masura mai mica sau mai mare de o deficienta de auz. Acest handicap reprezinta consecinta unor malformatii sau dereglari anatomo-fiziologice a... vezi detalii

docx

Modele si Forme de Integrare Scolara la Copii cu CES

Modele si forme de integrare scolara ale copiilor cu C.E.S Datorita intalnirii in colectivele de elevi a cazurilor de copii cu cerinte educative special , dascalul , fie el educator sau invatator , trebuie sa abordeze si sa integreze si acesti copii ca si cum si ei sunt copii normali.Acest lucru nu se poate realiza decat folosind metode si forme de invatare adaptate intelectului lor. Nu de putine ori avem cazuri de copii ce prezinta tulburari de limbaj , limbajul fiind un element esential de socializare , prin notiunile vehiculate si prin schimburile de intentii, ganduri , expresii.Fa... vezi detalii

doc

Comunicarea la Persoanele cu Deficiente Auditive

INTRODUCERE Deficienta de auz este catalogata ca o problema extrem de complexa atat sub raport medical, psihologic, pedagogic cat si social. Intr-o societate aflata intr-un proces de evolutie mult accelerat, aceasta dizabilitate solicita o abordare intr-un cadru multidisciplinar pentru a accede la o apreciere in toata complexitatea sa. Au existat preocupari timpurii atat ale medicilor cat si ale surdo-pedagogilor in ceea ce priveste deficienta de auz si consecintele acesteia. Ea ramane insa in continuare in atentia specialistilor din diferite domenii de activitate, dat fiind numarul ridica... vezi detalii

doc

Psihopedagogia Scolarilor cu Handicap Mintal

Lucrarea se adreseaza celor interesati de studiul pro!blematicii complexe a uneia dintre ramurile psihopedagogie speciale, cu alte cuvinte, se adreseaza cadrelor din invatamantul special pentru handicapati mintal, dar si celor care lucreaza in invatamantul obisnuit, indeosebi la nivelul claselor primare, unde sarcina prevenirii si inlatu!rarii dificultatilor pe care le intampina unii elevi cu insuficiente ale dez!voltarii intelectuale este deosebit de importanta. Lucrarea poate fi utila si parintilor avand copii cu probleme in ceea ce priveste dezvoltarea capacitatilor intelectuale, problem... vezi detalii

doc

Relatie Scoala - Parinti de Etnie Roma

Cu siguranta "legatura dintre mediul scolar si cel familial", colaborarea dascalilor cu parintii, sunt factori care pot determina pozitiv sau negativ performantele scolare ale elevilor. Acest aspect este intarit de contextul actual cand parintii sunt foarte preocupati de problemele familiale, profesionale sau sociale, neputand urmari evolutia copiilor. Din propria experienta si din convingere in acelasi timp, pot afirma ca o colaborare intre parinti si invatatori poate ameliora randamentul scolar si conduita elevilor in clasa, dar si in afara scolii. Niciodata nu este bine sa ... vezi detalii

Hopa sus!