Tulburarile de Comportament

Cuprins referat Cum descarc?

Definirea conceptului. 3
Tipologie. 3
Specificatii de severitate. 3
Cauze ale tulburarilor de comportament. 3
Modalitati de interventie in rezolvarea tulburarilor de comportament. 4
Sugestii pentru prevenirea tulburarilor de comportament. 7
Sugestii privind modalitatile de interventie in cazul tulburarilor de comportament care nu pot fi ignorate. 8
Principii in abordarea copiilor cu tulburari de comportament. 9
Concluzii. 10
Proiect de interventie psihosociala. 11
Bibliografie. 16


Extras din referat Cum descarc?

Comportamentul copilului este oglinda dezvoltarii lui psihice. Este reactia personalitatii lui in formare fata de lumea din afara si fata de propria lui persoana. Procesul adaptarii este un proces de organizare si echilibrare mintala a ,,schimburilor dintre subiect si obiect" (dintre individ si realitate), sau, altfel spus, un proces de echilibru intre ,,asimilare" si ,,acomodare" (Jean Piaget), respectiv intre trebuintele si aspiratiile individuale si cerintele si exigentele exterioare, apartinand mediului social. La realizarea acestui echilibru participa toate procesele psihice, atat cele senzorio- motorii, cat si cele cognitive, afective si volitionale. In sistemul personalitatii, toate aceste procese si functii psihice se complinesc, actionand unitar. Evident, orice disfunctie aparuta la nivelul uneia dintre aceste componente afecteaza intregul, sistemul psihic pierzandu-si atributul de ,,tot coerent".
Tulburarea de comportament este un pattern repetitiv si persistent de comportament in care drepturile fundamentale ale altora sau normele sociale, corespunzatoare varstei, sunt lezate, manifestat prin prezenta, timp de 12 luni, a unuia din urmatoarele criterii: agresiune fata de oameni si animale, distrugerea proprietatii, frauda sau furt, violari serioase ale regulilor.
Tipologie
1. Tipul cu debut in copilarie. Prezenta a cel putin un criteriu inainte de varsta de 10 ani. Indivizii sunt, de obicei, baieti, manifesta frecvent agresivitate fizica fata de altii, relatiile cu egalii sunt afectate, in timpul micii copilarii este posibil sa fi prezentat tulburarea opozitionismului provocator. Daca tulburarile sunt presistente ei vor dezvolta tulburarea de personalitate antisociala.
2. Tipul cu debut in adolescenta. Absenta oricarui criteriu inainte de varsta de 10 ani. Nivelul agresivitatii este mai mic si relatiile cu egalii sunt mai putin afectate decat la prima categorie. Probabilitatea de a dezvolta tulburarea de personalitate antisociala este mult mai redusa.
Specificatii de severitate
- Tulburare usoara: probleme de conduita cauzeaza un prejudiciu relativ minor altora- minciuna, chiulul, fuga de acasa dupa lasarea intunericului;
- Tulburare moderata: frecventa si efectele problemelor de conduita sunt moderate- furt fara confruntare cu victima, vandalism;
- Tulburare severa: frecventa problemelor este in excesiv de mare, aducand prejudicii considerabile altora- relatii sexuale fortate, cruzime fizica, uz de arme, furt cu confruntare cu victima, furt prin efractie
Cauze ale tulburarilor comportamentale
La persoanele cu dificultati de invatare nu se poate vorbi de o cauza unica, ci de un complex de factori care explica aparitia tulburarilor comportamentale. Nici unul dintre acesti factori nu este exclusiv si atunci cand se constata la persoanele cu functionare intelectuala normala, se apreciaza ca exista o relatie semnificativa intre prezenta lor si probabilitatea aparitiei problemelor comportamentale. Intre acestia regasim (apud Zarkowska si Clements, 1994):
a) Factori biologici: prezenta lor creste probabilitatea ca o persoana sa dezvolte probleme de comportament. Acesti factori se refera la: disfunctii organice cerebrale, epilepsie, dificultati audio- vizuale, anumite caracteristici temperamentale cum ar fi intensitatea inalta a raspunsurilor emotionale si slaba adaptabilitate la situatiile noi.
b) Factorii sociali au si ei influente importante asupra comportamentului. De exemplu, persoanele care primesc o ingrijire de proasta calitate sau care sunt respinse de parinti sau de societate au sanse mai mari sa dezvolte tulburari de comportament si emotionale, comparativ cu semenii lor care nu au trait asemenea situatii. In mediile cu un inalt nivel de tensiune si conflict interpersonal, persoanele vor prezenta mai multe tulburari de comportament decat cele care traiesc in medii caracterizate de coeziune si armonie. Referitor la mediul scolar, factorii care pot declansa comportamentele perturbate sunt: accentul exagerat pe competitie, care va genera sentimente de rivalitate/ ostilitate, mediul social insecurizant, etichetarea, relatiile tensionale cu profesorul. De asemenea, o alta cauza a tulburarilor comportamentale ale copiilor poate fi reprezentata de tulburarile de personalitate ale educatorilor. Puteam avea de-a face fie cu educatori cu labilitate emotionala, fie cu educatori prea rigizi.
c) Factorii emotionali: persoanele cu dificultati de invatare au experimentat mai mult esecul in diverse aspecte ale vietii lor. In plus, ele raman puternic dependente de altii pentru satisfacerea nevoilor lor; ca atare, reprezentarea de sine le poate fi saraca, iar stima de sine scazuta.
d) Factorii cognitivi: includ abilitatile slabe de comunicare, de rezolvare a problemelor si de interactiune sociala.
Fiecare dintre aceste cauze poate afecta adaptarea emotionala si comportamenul aferent indiferent de nivelul intelectual al persoanei. Cu cat acesti factori sunt mai numerosi cu atat creste probabilitatea dezvoltarii unor tulburari de comportament. 
A ajuta elevul sa-si depaseasca dificultatile emotionale si comportamentale presupune identificarea factorilor specifici care contribuie la aparitia acestor probleme si intelegerea modului in care acestia actioneaza.
Numai 1/3 din totalul tulburarilor de comportament se transforma in psihopatie. In primii 15- 16 ani de viata nu se pune diagnosticul de psihopatie, ci numai in tulburarile de comportament. Evolutia acestora, respectiv frecventa, severitatea si durata comportamentului agresiv si antisocial depind foarte mult de momentul in care apar primele simptome. Copiii pot urma traiectorii diferite, spre tulbutari de conduita, delincventa si criminalitate. Unii isi incep ,,cariera" de timpuriu, de obicei in familie, iar altii mai tarziu, cand incep sa-si faca prieteni in grupuri delincvente.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tulburarile de Comportament.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!