Televizorul în Formarea Preșcolarului

Previzualizare referat:

Extras din referat:

,,Ce se intampla cu noile generatii de copii?" ma intreb mereu in ultimul timp. Acesti copii, nu mai seamana cu cei care veneau la gradinita la inceputul carierei mele, in urma cu multi ani. Primele generatii care au trecut prin ,,mana" mea, sunt acum parintii copiilor care frecventeaza acum gradinita. Este un lucru extraordinar, care ne face colaborarea mai usoara si mai placuta.

Sunt generatii diferite,este adevaart, insa raportat la varsta prescolara, ar trebui sa putem ,,revedea" in jocul si activitatea copiilor, secvente ale copilariei celor care acum sunt parinti. Acest lucru nu este insa posibil, deoarece atitudinea, interesele,limbajul copiilor si chiar modul de adresare sunt atat de diferite... Copiii zilelor noastre sunt atat de diferiti ...

Metodele de lucru verificate si valabile nu-si mai ating scopul, insa nici cele mai noi inovatii in domeniul metodologiilor de predare nu asigura rezultatele asteptate.

Prescolarii, in comparatie cu cei de acum cateva generatii, intampina mari dificultati in a sta linistiti si a asculta povestiri sau a purta scurte discutii. Adesea insa ei dovedesc ca au un vocabular mai bogat (in special in termeni referitori la sexualitate, reproducere si boala) si un stoc mai larg de informatii generale. Multi dintre ei par sa fie mult mai avansti decat cei din alte generatii, deoarece adopta o mina mult mai sofisticata, preluata de la televizor.

Aceasta este perioada in care parntii sunt uimiti de copiii lor, care stiu sa reproduca o multime de reclame, folosesc diferite cuvinte sau informatii vazute si auzite la televizor. Mintea lor, vie si insetata de cunostinte, preia aceste franturi de realitate care se invart incontinuu in capetele lor micute si pe care le reproduc, adesea in mod mecanic.

Problemele pe care le constata educatoarele,dar le sesizeza si parintii, sunt starea de hiperactivitate, de neatentie si de irascibilitate care-i caracterizeaza. In rest, parintii se declara multumiti de evolutia intelectuala a propriilor copii. Abia dupa ce educatoarea le aduce la cunostinta ce abilitati trebiue sa aiba un copil la varsta respectiva, parintii constata ca de fapt copiii lor nu detin cunostintele de baza specifice varstei.

Ceea ce mai remarca educatoarea la acesti copii este faptul ca nu au capacitatea de a-si imagina jocuri, de a se juca, in general o diminuare a potentialului creativ si imaginativ. Jocurile sunt foarte zgomotoase, personajele au un comportament si un limbaj violent, puteri magice, personaje copiate din desenele animate.

Discutand cu parintii, am ajuns la concluzia ca majoritatea copiilor privesc la televizor chiar 3-4 ore pe zi. Cei mai multi inca de cand se trezesc dau drumul televizorului, sunt imbracati si chiar hraniti in timp ce privesc la desene animate.Dupa-amiza si seara, deasemenea stau in fata televizorului, acesta fiind principalul lor tovaras. Parintii sunt multumiti ca au si ei posibilitatea ca dupa o zi de munca sa isi poata face treburile gospodaresti in liniste, sau chiar sa isi traga sufletul fara ca ,,cel mic" sa zburde prin casa sau sa puna o multime de intrebari.

Televiziunea are o tendinta tot mai accelerata si mai accentuata de a nu mai indeplini functia de divertisment, informatie, cultura etc., ci pe aceea de a forma un om nou

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Televizorul in Formarea Prescolarului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
12 pagini
Imagini extrase:
12 imagini
Nr cuvinte:
4 229 cuvinte
Nr caractere:
20 497 caractere
Marime:
20.82KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Psihologie
Tag-uri:
informare, impact psihic, televizor, media
Predat:
Facultatea de Sociologie - Psihologie , Universitatea Spiru Haret din Bucuresti
Materie:
Psihologie
An de studiu:
II
Sus!