Studiu Privind Impactul Reclamelor Televizate Asupra Copiilor

Extras din referat Cum descarc?

Suport teoretic
Cuvinte cheie: reclama, publicitate, copii, conflict parinte-copil, materialism, dezamagire, frustrare, obiceiuri nesanatoase de alimentatie
Introducere
Alegerea temei a reprezentat o misiune dificila pentru mine si cred ca majoritatea studentilor se confrunta la inceput cu aceasta problema. Practic reprezinta doar o provocare pe care ne-o dorim in speranta abordarii unei teme cat mai interesante si originale. Decizia abordarii acestei teme are la baza o preocupare anterioara privind efectele reclamelor asupra copiilor, tinerilor, cat si adultilor, concretizata in observarea directa cat si indirecta a reactiilor inadecvate ale copiilor in timpul vizionarii unui mesaj publicitar, cat si ulterior. Daca privim cu atentie, copilul a ajuns in centrul atentiei in momentul in care se concepe o reclama, fiind privit inca de la cele mai mici varste ca fiind un consumator. 
Industria de publicitate cheltuie anual milioane de dolari, in vederea vanzarii de produse, imagini si stiluri de viata unui public tinta, alcatuit intr-o proportie destul de mare din copii. Ca atare nu este de mirare ca cei mici sunt niste consumatori ce manifesta un interes major atat fata de produse cat si fata de mesajele pe care publicitatea le furnizeaza, avand in vedere ca aceasta face apel la sloganuri atractive, precum si o serie de celebritati mult indragite in randul publicului tanar.
Reclamele sunt considerate in zilele noastre "o putere mondiala", avand o serie de mijloace prin care se transmit mesajele subliminale, periculoase prin faptul ca vizeaza in mod direct o nevoie bazala, declansand astfel reactii de consum. Copilul va fi interesat nu doar de o anumita reclama ci va simti nevoia de a le privi pe toate. Publicitatea are abilitatea de a influenta perceptiile copiilor prin repetarea lor continua spunandu-ne cum produsele ne vor imbunatatii viata si la ce putem aspira.
Reclamele si publicitatea, in general, au ca si scop clar convingerea publicului cu privire la diverse aspecte, astfel facandu-si aparitia conceptul de persuasiune prin declansarea nevoii de a achizitiona. Specialisti in domeniu precum T.O'Guinn au ajuns la concluzia potrivit careia "publicitatea este o forma de comunicare de tip persuasiv, avand rolul de a modifica atitudinea receptorilor in sensul achizitiei unui produs sau serviciu anume, ale carui calitati anuntate sunt rele" (Nicola & Petre, 2000, p.4). In prezent, publicitatea joaca un rol important in societate si tinde sa influenteze mintile tinere in special. Copiii sunt cei mai impatimiti consumatori de publicitate deoarece sunt si mari consumatori de televiziune. O data cu varsta scade si dorinta de a urmari reclame la televizor. Adultii evita publicitatea din cauza efectului de saturatie.
Un element de interes este reprezentat de abordarea publicitatii tintite, care pune in lumina abordarea segmentelor vulnerabile(copiii). Consumatori vulnerabili sunt considerate acele persoane care "sunt mai sensibile la prejudicii economice, fizice, psihologice sau ca un rezultat al tranzactiilor economice din cauza caracteristicilor care limiteaza capacitatea acestora de a maximiza utilitatea si bunastarea lor" (Smith & Cooper-Martin, 1997, p.4).
Cipsurile, bomboanele sau jeleurile colorate sunt doar cateva dintre produsele alimentare pe care copiii le aleg chiar din fata televizorului. Cei mici sunt bombardati zilnic de reclame care-i indeamna sa manance alimente nesanatoase - este concluzia studiului CNA privind Impactul publicitatii asupra parintilor si copiilor. Cercetarea arata ca cei mici sunt receptivi si la reclamele pentru jucarii sau sucuri. Studiul CNA a fost realizat in perioada octombrie -noiembrie 2007, iar pentru efectuarea lui au fost intervievati 1.500 parinti care au copii cu varste cuprinse intre 6 si 15 ani.
In fiecare zi, copiii sunt expusi la publicitate prin intermediul televiziunii, radioului, ziarelor, revistelor precum si prin intermediul internetului. In ultimii ani copiii au devenit din ce in ce mai interesati de reclame, desne animate dar si emisiuni TV, varsta de la care iau contact cu acest gen de stimulent coborand la 6 luni, pana la 2 ani ajungand deja "telespectatori fideli" ai acestui tip de program. S-a estimat ca un copil urmareste la televizor in medie 24 de ore pe saptamana iar programele vizionate de acesta furnizeaza in medie pana la 10 ore de publicitate pe saptamana. S-a estimat deasemena ca un copil urmareste in medie pana la 400 de reclame pe saptamana. Uitandu-se la o multitudine de reclame, copiii invata sa puna accent pe partea materiala. Pe masura ce cresc, acest materialism conduce in unele cazuri la aparitia insatisfactiilor, abuzurilor de droguri si alcool dar si a relatiilor sociale esuate. Asadar reclamele manifesta o influenta enorma, intrucat acestea modeleaza atitudinile, valorile si credintele acestora. Cand aceste imagini fac referire la rasa, etnie, violenta, sex, alcool si tigari trebuie luate in vedere o serie de considerente. Reclamele de la televizor in care apar bauturi alcoolice au un efect imediat si direct asupra consumului de alcool, conform unui studiu realizat de cercetatori olandezi si canadieni ce a fost publicat in revista Alcohol and Alcoholism.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Privind Impactul Reclamelor Televizate Asupra Copiilor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Buijzen, M. (2009). The effectiveness of parental communication in modifying the relation between food advertising and children's consumption behviour. British Journal of Developmental Psychology , 105 - 121.
2. Buijzen, M. , & Valkenburg, P. M. (2005). Parental Meditation of Undesired Advretising Effects. Journal of Broadcasting & Eclectronic Media , 153 - 165.
3. Buijzen, M., & Valkenburg, P. M. (2000). The Impact of Television Advertising on Children's Christmas Wishes. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 456 - 470.
4. Buijzen, M., & Valkenburg, P. M. (2003). The Unintended Effects of Television Advertising : A Parent-Child Survey. Communication Research, 483 - 503.
5. Buijzen, M., & Valkenburg, P. M. (in press). The Intended and Unintended Effects of Advertising on Children. In E. Scharrer (Ed.) , Media Effects/Media Psychology: Advertising and Persuasion Effects. Blackwell. 
6. Bujzen, M. (2003). Television Advertising Aimed at Children: Intended and Unintended Effects. PhD Thesis.
7. http://biblioteca.regielive.ro/proiecte/psihologie/impactul-reclamelor-asupra-copiilor-218468.html
8. http://documentare.digitalarena.ro/copiii-consumatori-comercializarea-copilariei-2008/
9. http://kidsmark.com.ua/agency.html#position
10. http://www.closer2oxford.ro/page/vezi_meciuri/226/
11. Jonker, J., Pennink, B. (2010). The Essence of Research Methodology: A Concise Guide for Master and PhD Students in Management Science. Heidelberg, Germany: Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
12. Mihaela Stanescu (2008) - CUTIA FERMECATA care ne-a schimbat viata. 
13. Moore, E.S. (2004). Children and the Changing World of Advertising. Journal of Business Ethics , 52 ,161 - 167.
14. Moore, E.S., & Lutz, R. J. (2000). Children, Advertising, and Product Experiences: A Multimethod Inquiry. The Journal of Consumer Research , 27, 31 - 48.
15. Nicola, M., & Petre, D.(2001). Publicitate si reclama. Bucuresti.
16. Plaias, I. (1997). Comportamentul consumatorului. Deva: Intelcredo.
17. Plaias, I., Buiga, A., Comiati, R., Muresan, A. C., Nistor, C. V., & Pop, C.M. (2008). Cercetarile de marketing. (G. Pop, Ed.) Cluj-Napoca: Risoprint.
18. Revista ,,Alcohol and Alcoholism" - 2009.
19. Smith, J.W. (2009). No! Children are smarter than we think. We coddle them enough already! In C.J. Pardun (Ed.), Advertising and society: controversies and consequences (pg. 29-36). Sussex, United Kingdom: Blackwell Publishing.
20. Smith, N.C., & Cooper-Martin, E. (1997). Ethics and target marketing: The role of product harm and consumer vulnerbility. Journal of Marketing , 1 - 20.
21. Steemers, J. (2010). Creating Preschool Television - A story of Commerce, Creativity and Curriculum. New York: Palgrave Macmillan.
22. Susan Linn, Campaign for a Commercial-Free Childhood
23. Valkenburg, P. M., & Buijzen, M. (2005). Identifying dterminants of young children's brand awareness: Televison, parents, and peers. Applied Developmental Psychology, 456 - 468.
24. Valkenburg, P. M., & Cantor, J. (2001). The development of a child into a consumer. Applied Developmental Psychology, 61 - 72.
25. Valkengurg, P. M. (2004). Children's responses to the screen : a media psychological approach. Mahwah, New Jeresy, U.S.A.: Lawrence Erlbaum Associates.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!