Studiu privind Comunicarea Interpersonala intre Cadrele Didactice ale Unei Scoli

Extras din referat Cum descarc?

Considerente teoretice
Comunicarea interpersonala este cea mai importanta forma de comunicare si cel mai des folosita. Oamenii nu pot evita acest tip de comunicare; existenta lor sociala depinde de abilitatea cu care pot angaja discutii cu altii. Viata de familie, relatiile cu prietenii, activitatea profesionala, toate depind de aceasta calitate.
Comunicarea interpersonala se refera la comunicarea fata in fata. Acest tip de comunicare este important pentru a te intelege pe tine si pentru a construi relatiile tale cu ceilati. Pentru a realiza acest lucru trebuie dezvoltata capacitatea de autoanaliza, autocunoastere, autoexpunere cat si cunoasterea barierelor si factorilor perturbatori care ingreuneaza procesul comunicarii.
Freud considera ca ,,a te autocunoaste, a fi complet onest cu tine insuti constituie un efort uman deosebit deoarece aceasta onestitate cu sine reclama cautare, descoperirea si acceptarea de informatie despre sine si o dorinta de autoperfectionare." ( Simona Iovanut: Comunicarea, Editura Walpress, 2001, p.9)
Elemente care contribuie la formarea, stabilitatea, functionarea si persistenta relatiilor interpersonale sunt : atractia interpersonala, similitudinea si complementaritatea partenerilor. Atractia interpersonala poate fi inteleasa ca orientarea directa a unei persoane catre alta persoana, orientare ce poate fi descrisa in functie de directie - ca fiind pozitiva sau negativa, si de intensitate (Th. Newcomb, 1961). 
Relatiile interpersonale functioneaza corespunzator numai atunci cand trasaturile psihologice ale partenerilor sunt complementare, de tipul dominanta-supunere. Indivizii pot fi ,,similari" in ceea ce priveste unele aspecte ale personalitatii lor. Similitudinea psihologica este esentialmente un concept organizational, iar responsabilitatea partenerilor din relatie este de a intelege reciproc organizarea personalitatilor lor, precum si continuturile lor specifice in domenii punctuale (S. Duck, 2000, 134). Cu toate acestea, nici ,,similitudinea", nici ,,complementaritatea" trasaturilor psihice nu explica satisfacator mecanismul constituirii diadelor. Se poate spune ca similitudinile corespund unei motivatii de securitate, de protectie, in timp ce complementaritatea raspunde unei nevoi de implinire. 
Procesul prin care oamenii isi formeaza impresii despre altii sunt similare proceselor prin care isi formeaza impresii despre ei insisi (auto-perceptie). Perceptia interpersonala sau intercunoasterea este ,,procesul de comunicare interpersonala extralingvistica, pregatind si sprijinind permanent raporturile interpersoanle, in care se manifesta tendinta de a reflecta in mod deosebit, nu atat structura si dinamica comportamentelor in grup, cat mai ales intentionalitatea si semnificatia acestor comportamente, obiectivele lor" (C. Mamali, in P. Popescu-Neveanu, 1978, pp. 529-530). Perceptia interpersonala se structureaza in functie de trasaturile centrale de personalitate, aflate in interrelatie, care tind sa se integreze unui intreg, chiar si atunci cand informatiile sunt lacunare.
Obiectul problemei cercetate
Problema cercetata este: eficienta comunicarii interpersonale in scoala Molnar Jozsias, din Municipiul Targu Secuiesc.
Metoda de cercetare
Lotul a fost ales prin metoda esantionare simpla aleatorie. Subiectii au fost alesi in mod uniform si cu o probabilitate practic identica pentru fiecare din personalul didactic si nedidactic. Culegerea datelor s-a facut prin aplicarea unei scale compusa din 9 enunturi reprezentative privind eficienta unei bune comunicari in conditiile in care exista un anumit grad de interes al interlocutorilor pentru problema pusa in discutie care depind de foarte multi factori: utilitatea informatiilor schimbate, modul de structurare ale mesajelor, concordanta dintre comportamentele nonverbale si continutul semantic, capacitatea de decodificare a acelorasi componente nonverbale, ale partenerului si adecvarea la situatie.
Prelucrarea datelor s-a realizat cu ajutorul tehnicii de calcul. 
Ipoteza cecetarii
o Comunicarea interpersonala intre cadrele didactice din Scoala cu clasele I-VIII Molnar Jozsias este eficienta
Rezultate
In urma aplicarii scalei de evaluare a comunicarii s-au obtinut urmatoarele rezultate:
Cadrele didacice au fost solicitate sa evalueze reactiile si comportamentele interlocutorilor in timpul comunicarii. In urma prelucrarii rezultatelor s-au obtinut urmatoarele rezultate:
- 10 % din cei chestionati au unele deficiente de comunicare;
- 30% au capacitati bune de comunicare, dar au tendinta de a neglija uneori interlocutorul;
- 60% au un nivel al comunicarii foarte bun.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Comunicarea Interpersonala intre Cadrele Didactice ale Unei Scoli.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!