Studiu de Caz - Business

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Psihologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1292
Mărime: 82.94KB (arhivat)
Publicat de: Sandu Călin
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Pe plan mondial cele mai bune organizatii urmaresc sa creasca valoarea bussines-ului si a actionarilor. Din pacate, multe organizatii inca promoveaza o abordare rigida bazata pe control absolut. Acest lucru creaza impedimente serioase intre business si diferite alte proiecte. Abordarea de management de proiect este dinamica, focusata pe lucrul in echipa si orientata catre rezultate. Pentru multe organizatii impedimentul sta in dificultatea de a crea o sinergie intre business si proiecte.

O problema o gasim intr-una din companiile multinationale din Romania, directorul general se confrunta in ultimul timp cu o problema destul de serioasa. In cadrul departamentului financiar in care directorul este o persoana de 35 de ani cu o experienta destul de bogata in acest domeniu, care a reusit sa progreseze in timp si sa obtina realizari si performante crescute ale angajatilor sai apare o problema destul de delicata de pierderi de personal. In cazul acesta directorul general hotaraste sa faca un interviu prin care sa depisteze eventulalele cauze ale acestei pierderi care nu ajuta deloc imaginea companiei. Mai intai aceste sta de vorba cu directorul financiar, apoi cu angajatii, in special cu cei care sunt in preaviz iar in cele din urma se consulta cu directorul HR pt rezolvarea situatiei. Isi noteaza toate raspunsurile directorului financiar precum si raspunsurile angajatilor.

Raspunsurile directorului financiar:

- nu ma consider vinovat de aceste pierderi pentru ca eu sunt o persoana care vrea ca totul sa fie facut asa cum trebuie, la timp si fara scuze

- nu mi plac lenesii sau oamenii care nu stiu sa faca fata situatiilor dificile

- vreau ca angajatii mei sa invete sa se descurce in orice situatie si sa rezolve problemele firmei cu profesionalism

- imi plac oamenii punctuali care respecta programul si regulille companiei

- vreau ca subordonatii mei sa dea tot ce au mai bun in solutionarea problemelor de serviciu si sa nu amestece viata de familie cu cea profesionala

- trebuie sa invete sa se descurce mai intai singuri si numai cand au epuizat toate variantele posibile sa vina sa mi ceara ajutorul

- zilele de concediu vor fi date in functie de urgenta fiecarui angajat

- exista penalizari ale angajatilor daca depasesc termenele limita impuse, concretizate in ore suplimentare la locul de munca necesare pt finalizarea proiectului respectiv

- nu vreau sa par un tiran dar pentru mine respectarea regulilor, punctualitatea si mai ales munca sunt cheia succesului unei firme

Raspunsurile angajatilor:

- seful este prea exigent

- ne cere sa indeplinim sarcini peste puterea noastra de acoperire, intr-un timp foarte scurt

- creaza o tensiune in departamentul nostru care nu ne ajuta la nimic

- este tot timpul nemultumit si orice am face si oricat de mult am munci nimic nu e bun

- pentru ca este foarte mult de muncit in acest departament zilele de concediu sunt foarte greu acceptate iar situatiile urgente au prioritate

- de multe ori se vorbeste cu noi pe un ton lipsit de profesionalism, iar cand avem probleme familiale sau intarziem nu se admit scuze si suntem penalizati

- nu putem merge in biroul dumnealui sa-i spunem eventualele probleme care apar deoarece nu admite nici un fel de greseala din partea noastra sustinand ca " orice este posibil daca depui un pic mai mult efort"

- trebuie sa facem ore suplimentare atunci cand trebuie sa terminam anumite proiecte si ne aflam in criza de timp, chiar daca in contract nu este mentionat acest lucru

Analizand rezultatele obtinute in urma acestor interviuri si consultandu-se cu directorul HR, directorul general ajunge la concluzia ca datorita faptului ca productivitatea departamentului financiar a crescut de cand este la conducere acest director nu-l va concedia. S-a hotarat formarea lui printr-un training de specialitate prin care sa se imbunatateasca stilul de conducere si comunicarea cu subordonatii precum si stimularea nevoii de acceptare si intelegere a oamenilor si a potentialului lor. Aceasta metoda nu da verdicte, este o metoda de autocunoastere si pe baza unui manual primit in curs afli ca persoana cum poti sa comunici mai bine cu alte tipuri de personalitati si cum sa interpretezi obiectiv mesajele primite de la ele. Are un caracter constructiv in deblocarea sau imbunatatirea evidenta a relatiilor interumane intr-o organizatie. De asemenea s-a hotarat realizarea de sedinte lunare la nivelul departamentului financiar in care se vor stabili problemele care exista aici si modul lor de solutionare, fiecare angajat avand dreptul la exprimarea opiniei. Directorul general va organiza intruniri atat cu directorii fiecarui departament cat si cu fiecare departament in parte pentru a analiza situatia in care se afla fiecare dintre acestea. Se va pune foarte mare accent pe exit-interviul realizat cu fiecare persoana in parte care pleaca din departament si se va analiza amanuntit cauza plecarii acestora

Trainingul va cuprinde urmatoarele module:

- Comunicarea instituţională în situaţii de criză. Paşii de parcurs şi planul de gestionare a unei crize. Caracteristicile mesajului transmis şi conştientizarea resurselor disponibile.

- Cursuri de comunicare eficienta sef-subalterni si comunicare in organizatii. Acestea au ca obiective principale: comunicarea, ca avantaj strategic al leader-ului, caracteristicile generale ale unui leader, rolul si functiile comunicarii

Preview document

Studiu de Caz - Business - Pagina 1
Studiu de Caz - Business - Pagina 2
Studiu de Caz - Business - Pagina 3
Studiu de Caz - Business - Pagina 4
Studiu de Caz - Business - Pagina 5
Studiu de Caz - Business - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Caz - Business.doc

Te-ar putea interesa și

Pârghia dintre business și dezvoltarea durabilă - IKEA și FAN Courier

Sunt de părere că nimic nu ne poate face mai fericiţi aşa cum ne poate face emoţia şi sentimentul că le suntem utili oamenilor din jur. Cu toţii...

Strategii de marketing ale liderilor de pe segmentul marilor distribuitori

CAP. I – Strategiile de piaţă a distribuitorilor Este important pentru orice afacere, în cadrul procesului complex de planificare a activităţii pe...

Enterprise Resource Planning

Introducere Prezentarea temei Primele soluţii informatice de planificare a resurselor organizaţiei au apărut la mijlocul anilor '60, atunci când...

Comunicarea Nonverbala în Domeniul de Business

INTRODUCERE Înainte de toate, aş dori să subliniez motivaţia alegerii temei de studiu: lucrez de peste douăzeci de ani în CEC Bank, cea mai veche...

Efecte ale mass-media - televiziunea de nișă

INTRODUCERE Televiziunea este categoric un fenomen. în continuă desfăşurare şi progress, este un fenomen care se autocreează. S-a produs, a...

Rolul managerului în economia de piață

Argument Managementul modern implică un mare număr de abilităţi şi orientări, dintre care multe presupun abilităţi legate de statistică,...

Implicații economico-financiare durabile ale investițiilor

INTRODUCERE Termenului sau mai bine spus procesului de a investi i s-au atribuit pâna în acest moment o multitudine de definiții. Spre exemplu,...

Instrumente de plată internaționale

Introducere Lucrarea de fata prezinta schematic caracteristicile si perspectivele asupra evolutiei principalelor instrumente de plata...

Ai nevoie de altceva?