Socializarea Timpurie

Extras din referat Cum descarc?

1. Definirea conceptelor de "socializare" si "educatie timpurie".
1.1. Definirea conceptului de "socializare":
Cu privirea la definirea conceptului de socializare aceasta se poate defini din mai multe perspective, astfel o prima perspectiva, respectiv cea Antropologica. In perspectiva antropologilor, acestia folosesc termenul de enculturare, mai exact acesta reprezentand procesul de dobandire prin care noiii menbri ai unei societati interiorizeaza toate aspectele culturii lor (cultura incluzand obiceiurile, traditiile, limba, legede, mituri, folclor, crezuri populare). O alta perspectiva este folosirea termenului de aculturare, care defineste modalitatea prin care oamenii trec de la o societate la alta si are loc resocializarea. Aici intra rolul pe care mass-media il detine si anume acel rol in instruirea copilului in legatura cu natura ordinii sociale sai imigrantului cu privire la obiceiurile societatii - gazda. 
O a doua perspectiva cu privire la definirea conceptului este cea Psihologica. Aceasta perspectiva priveste socializarea ca fiind modul de a invata sa-ti controlezi instinctele innascute care reprezinta de fapt un aspect al dezvoltarii personalitatii. Sigmund Freud, reprezentantul principal al acestei perspective, a dezbatut problema socializarii pornind de la ideea ca cele trei parti ale constiintei umane (id, ego si superego) concura in mod constant pentru controlul asupra comportamentului individual.
In ceea ce priveste copilul, sarcina civilizatiei in instruirea lui este aceea de al "inchide in cusca fara dinauntru", mai exact pe ]nelesul tuturos este important pentru copil sa nu fie oprit de la ceea ce ar vrea sa faca. Astfel, socializarea incurajeaza individul sa accepte valorile socitatii, cum ar fi cele de" bine" si ,,rau". 
O a treia perspectiva este cea Sociologica, care priveste socializarea ca un proces care pregateste individul pentru participarea la viata de grup. Aceasta perspectiva in general accentueaza doua problematici mai importante. Prima dintre acestea vizeaza modul in care oamenii dobandesc cunostintele de care au nevoie pentru a deveni membrii unor grupuri speciale, respectiv familia, scoala sau grupul de lucru de exemplu.
O a doua problematica urmareste asigurarea unei intelegeri mai largi a diferitelor tipuri de grupuri care alcatuiesc societatea. 
Totodata, sociologii subliniaza si interactiunea societate - grup social - individ, adica socializarea este in esenta, un proces de insusire a diferitelor roluri sociale, a formarii unor aptitudini care dau posibilitatea individului de a-si insusi noi roluri sociale si comportamete conform asteptarilor celor din jur. Pe de alta parte, socializarea mai poate fi privita si din perspectia unui proces de devenire a unei individualitati ca fiinta sociala, de integrare a copilului in societate.
Concluzionand, cele amintite mai sus, socializarea este un concept care, in cel mai larg sens, se refera la toate acele procese si interactiuni complexe, care transforma fiinta umana intr-un membru participant activ al societatii. Mai pe scurt, termenul se refera atat la modurile in care devenim, cat si la cele in care suntem crescuti social. 
Socializarea este eticheta unui set de relatii de comuncare complexe, pe termen lung si multidimensionale, intre indivizi si diferiti agenti ai societatii care au ca rezultat pregatirea individului pentru viata, intr-un cadru socio-cultural.
Dintr-o perspectiva, sociologia ne inzestreaza cu calitati necesare pentru a putea comunica, dandi, rezolva probleme, teorii, tehnici acceptate de societate si in general, pentru a realiza modalitatile noastre unice de a adaptare la mediul nostru personal.
1.2. Definirea conceptului de "educatie timpurie":
Raportand conceptul la nivel national, preocuparile pentru dezvoltarea educatiei timpurii, intensificata foarte mult in ultimii ani, au condus la centrarea atentiei specialistilor din domeniu asupra copulariei timpurii. Astfel, de-a lungul cercetarilor, cercetatori ai Institutului de Stiinte ale Educatiei au fost implicati in elaborarea unor materiale de referinta pentru educatia timpurie: Educatia, ingrijirea si protectia copilului de la nastere la 7 ani; Strategie nationala de dezvoltare a resurselor umane; Situatia actuala a invatamantului prescolar din Romania; Centrele de resurse pentru parinti din invatamantul prescolar. Toate aceste materiale au fost elaborate din perspectiva conceptului de educatie timpurie, rezultatul final fiind accentuarea faptului ca invatarea incepe de la nasterea copilului si ca pentru o dezvoltare optima a acestuia sunt necesare serviciile integrate din domeniile sanatatii, igienei, nutitiei, educatiei si protectiei copilului.


Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!