Redactarea eficienta a textului publicitar

Extras din referat Cum descarc?

Tema pe care am ales-o pentru acest proiect este reclama. Am ales sa realizez aceasta tema deoarece odata cu inceperea primului an universitar din viata mea mi-am descoperit interesul fata de domeniul publicitatii, iar reclama reprezinta un mod de a face publicitate. 
In opinia mea, reclama reprezinta un mijloc atractiv de a promova un produs. 
Cu toate ca, in zilele noastre, cand cineva aude cuvantul " reclama " tinde a se gandi la un spot publicitar, adica la un scurt videoclip amuzant cu personaje care, de regula, sunt actori sau alte persoane publice, eu am ales sa prezint in randurile urmatoare reclama sub forma de afis, cu imagini si texte simple, dar sugestive. 
Preliminarii teoretice
Reclama este un mod de promovare a vanzarilor , de informare a clientilor prin intermediul mijloacelor de comunicare in masa. Orice reclama este alcatuita din imbinarea a doua componente structurale: imagine si text, insa atentia o atrage in mod special imaginea. 
Textul trebuie sa fie scurt, sugestiv, amuzant, prietenos, mai exact, sa trezeasca interesul pentru produsul/ serviciul promovat, astfel incat sa activeze dorinta de a-l avea. 
Mesajul textual si cel iconic sunt indisolubil legate. Ele se sugereaza si se completeaza reciproc, se sustin pentru a genera forta de persuadare necesara implinirii principiului AIDA ( atentie, interes, dorinta, actiune ) pana la capat. Daca textul este umoristic, atunci si imaginea trebuie sa fie comica, dupa cum o imagine clasica se potriveste unui text ,, asezat". 
In proiectarea reclamelor, este bine ca E ( publicitarul ) sa tina seama de situarea R in aceasta ierarhie a trebuintelor pentru a identifica exact produsul/ serviciul de care acesta are nevoie. 
Cercetatorii au reliefat urmatorul aspect: in societatea contemporana de consum, un produs/ serviciu va fi mai usor acceptat daca va fi asociat cu alta realitate din viata consumatorului, realitate cunoscuta. Exista cateva asocieri devenite, datorita frecventei lor, clasice: 
-  Femeie -  masina 
-  Copil -  telefon mobil, asigurari, servicii bancare 
-  Mancare -  bucataria mamei ( bunicii ) 
-  Grup de prieteni -  bere, bauturi racoritoare ( ,, Fanta. La petreceri se cunoaste" ) 
Aceste asocieri vizeaza determinarea R de a achizitiona produsul respectiv prin argumente ce tin de evocarea nivelelor maslow-ene superioare: ,, Vei fi mai puternic/ atragator/ mai important/ cu mai mult succes daca vei folosi produsul X" sau ,, Nu ti-ai dori sa ai mai mult succes? Foloseste produsul Y!". 
Rolul raportului dintre componenta afectiva si cea informationala este, din nou, relevant in determinarea optiunii Receptorului si in fixarea impresiei de credibilitate. 
Textul unei reclame se compune din urmatoarele elemente lingvistice: 
-  Titlu 
-  Corpul textului 
-  Slogan 
-  Logo 
-  Marca 
Fiecare dintre acestea indeplineste un rol important in transmiterea mesajului, in sensul persuadarii publicului tinta. Fiecare se distinge prin particularitati proprii de constructie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Redactarea eficienta a textului publicitar.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Balanescu, Olga -  " Tehnici de redactare "
2. Popescu, Costin -  " Introducere in publicitate "
3. http://cni.nt.edu.ro/lituania/files/m_it/Reclama_RO.pdf


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!