Raport Practica de Specialitate - Gradinita Nr. 19, Sibiu

Cuprins referat Cum descarc?

1. Descrierea institutiei unde s-a desfasurat practica psihologica 2
1.1. Misiunea si organizarea institutiei, personalul incadrat 2
1.2. Legislatia ce sta la baza desfasurarii activitatii 3
1.3. Modalitatile de lucru 3
1.4. Populatia tinta a institutiei, nevoile si problemele acesteia 7
1.5. Comportamentul specific, interactiuni dintre educatori si copii 8
2. Obiectivele practicii psihologice 8
3. Descrierea activitatilor, a scopului si modului in care s-au desfasurat 10
4. Fisa de observatie a unui prescolar 12
5. Sintetizarea rezultatelor si concluziilor activitatilor desfasurate 15
6. Bibliografie 17


Extras din referat Cum descarc?

1. Descrierea institutiei in care s-a desfasurat practica psihologica
Mi-am efectuat practica de specialitate in cadrul Gradinitei nr.19, din Sibiu, str. Kiev nr.17.
Cladirea in care-si desfasoara activitatea gradinita, a fost construita in anul 1895, de catre comunitatea saseasca. Constructia a avut de-alungul timpului diferite destinatii, cum ar fi: locuinte ale personalului didactic al scolilor comunitatii germane, internat de fete, iar o perioada de timp a purtat si numele de "Caminul Elena Pavel". 
In anul 1965 a primit denumirea actuala: Gradinita cu program prelungit nr. 19.
1.1.Misiunea si organizarea institutiei, personalul incadrat
Misiunea Invatamantului Prescolar - fie el de stat sau particular - este sa asigure ,,dezvoltarea libera, integrala si armonioasa a personalitatii copilului potrivit ritmului propriu si trebuintelor sale, sprijinind formarea autonoma si creativa a acestuia."(O.M. nr. 4464/07.09.2000).
,,Invatamantul prescolar se organizeaza in gradinite de copii si cuprinde prescolari cu varste intre 3 si 6/7 ani. Gradinitele de copii sunt infiintate/desfiintate numai de catre inspectoratele scolare judetene. Agentii economici, persoane juridice, precum si persoanele fizice pot infiinta gradinite in conditiile prevazute de lege, cu acordul inspectoratelor scolare."(Art. 19 al O.M. nr. 4464/07.09.2000).
Invatamantul prescolar, conform legislatiei in vigoare in Romania, este organizat in baza principiilor democratice a drepturilor tuturor copiilor la protectie si educatie, fara criterii discriminatorii, el adresandu-se inclusiv celor cu cerinte educative speciale, care au nevoie de recuperare si de integrare.
Art. 15 din O.M. nr. 4464/07.09.2000, descrie ,,principiile generale care stau la baza organizarii si functionarii invatamantului prescolar: 
- principiul educatiei globale si individualizate, 
- principiul asigurarii integrale a drepturilor copilului,
- principiul asigurarii serviciilor sociale pentru copiii aflati in situatii speciale, 
- principiul cooperarii cu familia si cu comunitatea locala,
- principiul asigurarii respectului fata de copil."
In prezent Gradinita nr. 19 este condusa de dna Floarea Igna, si are atat gradinita cu program scurt (cinci ore), cat si program prelungit (zece ore), precum si o grupa cu program alternativ de predare - Waldorf. 
De asemenea - tot cu concursul conducerii institutiei - am mai putut afla, ca gradinita are cadre didactice calificate, si absolvente a numeroase cursuri de formare si perfectionare profesionala. Intreg personalul, atat cel didactic cat si cel nedidactic este receptiv la nevoile gradinitei, in special la cele ale copiilor. 
1.2.Legislatia ce sta la baza desfasurarii activitatii
In tara noastra invatamantul prescolar este subordonat Ministerului Educatiei Nationale, se organizeaza si functioneaza in conformitate cu prevederile:
a).Legii invatamantului nr. 1/2011, Legea educatiei nationale;
b).Regulamentului de Organizare si Functionare a Invatamantului Prescolar, O.M. nr. 4464/07.09.2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
c).Ordinului nr. 3851/17.05.2010 cu privire la aprobarea Reperelor Fundamentale in Invatarea si Dezvoltarea Timpurie a copilului de la nastere la 7 ani;
d). Ordinului nr. 3850/17.05.2010 pentru aprobarea Standardelor privind materialele de predare-invatare in educatia timpurie si a Normativului de dotare minimala pentru serviciile de educatie timpurie a copiilor de la 3 la 6/7 ani;
e).Legii 223/2008 privind sustinerea invatamantului prescolar;
e).Regulamentului Invatamantului particular, cu modificarile si completarile ulterioare.
1.3. Modalitatile de lucru
Stagiul meu de practica s-a bazat pe observatie, pe comunicare si pe asistarea la anumite activitati si jocuri avand rol psiho-pedagogic. Ca urmare a acestora:
- am luat la cunostinta functiile si relatiile pe care trebuie sa le aiba si sa le desfasoare educatorul, 
- am asistat la programul de activitati al grupei mijlocii, numarul copiilor prezenti variind intre 19-26, 
- am observat comportamentul acestora in timpul desfasurarii diferitelor activitati din orar,
- am avut ca obiectiv intocmirea unei fise de observatie a unui prescolar din grupa mijlocie.
Observatia este o metoda descriptiva de culegere a datelor care presupune accesul direct la subiectul/obiectul cercetat. Ea este utilizata cel mai frecvent in combinatie cu alte metode de cercetare (interviul, studiul de caz, analiza produselor activitatii si studiul documentelor etc.). 
In literatura de specialitate sunt descrise mai multe tipuri de observatie, clasificate in functie de gradul de intentionalitate, participare sau implicare a cercetatorului, modul de inregistrare a datelor, comportamentul de observat / masurat etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Raport Practica de Specialitate - Gradinita Nr. 19, Sibiu.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!