Inteligenta este forma superioara de organizare a cunoasterii si a conduitei, caracterizata prin aceea ca reglarea interactiunii si echilibrarea persoanei cu ambianta se realizeaza prin intermediul imaginilor, reprezentarilor, ideilor si actiunilor mintale. Cu alte cuvinte inteligenta reprezinta ,,aptitudinea de a intelege relatiile care exista intre elementele unei situatii si capacitatea de a te adapta in asa fel incat sa-ti realizezi propriile scopuri,,. Conceptia despre inteligenta a evoluat de la considerarea doar a activitatii conceptuale si logice a omului la distingerea a cel putin trei forme de inteligenta: - inteligenta abstracta sau conceptuala care consta in aptitudinea de a utiliza materialul verbal si simbolic; - inteligenta practica - implicata in manipularea obiectelor; - inteligenta sociala- care consta in aptitudinea de a intelege fiintele umane si de a se acomoda cu ele; Dupa modul in care oamenii rezolva diferite probleme se deosebesc mai multe tipuri de inteligenta, fiecare avand o localizare cerebrala. Criteriile dupa care sunt caracterizate inteligentele multiple sunt: - abilitatea trebuie sa existe de la inceput si sa se manifeste de la inceputul existentei omului; - sa posede propriul sistem de simboluri(cuvinte, numere, culori, forme, sunete,etc); - sa aiba o localizare ceebrala. Fiecare tip de inteligenta
- Breben,S., Activitati bazate pe inteligente multiple, Editura Reprograph, Craiova, 2002; - Dumitrana, M., Didactica prescolara, Editura V&Integral, Bucuresti, 1998; - *** Psihopedagogia copilului, nr.1,2,3, Editura Reprograph, Craiova,2003.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).