Limbajul este "activitatea specific umana care consta in folosirea limbii in procesul de comunicare interumana.
La varsta prescolara , concomitent cu dezvoltarea intensa a perceptiilor si a reprezentarilor despre tot ce il inconjoara , informatiile capatate de copilul prescolar devin tot mai clare si limbajul copilului inregistreaza modificari calitative si cantitative insemnate .
Sub aspect fonetic prescolarului mic ii lipsesc claritatea si precizia sunetelor care compun cuvintele , se intalnesc deficiente de pronuntie, inversiuni sau omisiuni de sunete. Sub aspect lexical se inregistreaza modificari in intelegerea semnificatiei cuvintelor si in sensul cresterii numarului de cuvinte .In ce priveste structura gramaticala se face trecerea la forme mai complexe (pe masura ce creste ) , cnstruieste propozitii dezvoltate sau fraze . Expresivitatea limbajului creste , prescolarul mare utilizand gestul , mimica si intonatia pentru a-si nuanta exprimarea .
Activitatile care au ca scop dezvoltarea vorbirii corecte
Psihologia copilului prescolar Revista invatamantul prescolar nr.3-4/1996
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.