Problemele adaptării copiilor la viață și activitățile școlare la clasa I

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Intrucat imi desfasor activitatea intr-o scoala din mediul rural as dori sa-mi exprim cateva consideratii referitoare la adaptarea copiilor de 6-7 ani la viata scolara, in conditiile realitatii rurale de astazi. Mentionez ca am observat schimbari majore in comportamentul copiilor care vin in clasa I fata de seriile anterioare, schimbari care cred ca sunt datorate realitatilor din familiile din mediul rural, familii incomplete, de cele mai multe ori.

Mica scolaritate este perioada cand se modifica substantial regimului de munca si de viata,caracteristicile tensionale si vectoriale, generate de evenimente care domina si marcheaza tabelul de valori al scolarului mic.

Mediul scolar,in care copilul de sase ani este primit ,este complet diferit de cel familial,el fiind creat, nu pentru a distribui satisfactii afective, ci pentru o munca disciplinata continua,organizata.Scoala constituie un mediu care, in locul unui grup restrans (cel de joc) ofera copilului o colectivitate si un loc de munca cu numeroase intrepatrunderi-mentale, afective, morale-care se constituie ca un important resort al dezvoltarii psihice.

Adaptarea la scoala, la ocupatiile si relatiile scolare presupune o oarecare maturitate din partea copilului,care sa-i insufle capacitatea de a se lipsi de activitatea ingusta din mediul familial si de interesele imediate ale jocului pentru a patrunde intr-un nou univers de lagaturi sociale si a-si asuma indatoriri. Declansand un proces de adaptare la un mediu si la un sistem de solicitari foarte diferit ca structura,climat,functionare, de cel din familie si din gradinita ,scoala isi exercita de fapt calitatea ei formatoare asupra evolutiei psihice a copilului.

Pregatirea copilului pentru adaptarea scolara incepe inca din familie,fiind continuata in urmatorii ani petrecuti in alte institutii, frecventate premergator perioadei scolare. Fiecare micut scolar resimte mai mult sau mai putin intens nostalgia vacantei de vara, nu de putine ori fiind marcat de lipsa temporara a ocrotirii familiale, de dorul de casa si de parinti.Foarte emotivi, ei cauta mereu compania si oscileaza cu usurinta intre ras si plans, dorind sa fie mereu in centrul atentiei. Uneori,iesirea din ,,cochilia" caminului parintesc si intrarea in colectivitate este suportata cu greutate. Foarte fragil in interiorul sau (lucru nu intotdeauna evident intrucat el este deseori mai retras), are mereu nevoie de ocrotire si caldura sufleteasca. Chiar daca scoala nu este pentru el prima colectivitate si a fost mai intai la gradinita, copilul va suferi la intrarea in scoala, caci intra intr-o alta colectivitate, iar pe el schimbarea il sperie si il dezorienteaza.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Problemele Adaptarii Copiilor la Viata si Activitatile Scolare la Clasa I.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
3/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 241 cuvinte
Nr caractere:
7 067 caractere
Marime:
11.55KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Psihologie
Tag-uri:
adaptare, problema, psihologie, Pedagogie, scoala
Predat:
la facultate
Materie:
Psihologie
Sus!