Problematici actuale în Psihologia Educației

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Psihologie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 998
Mărime: 45.98KB (arhivat)
Publicat de: Marin N.
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof.univ.dr. Laura Oana Goran
Facultatea de Psihologie si Pedagogie din Brasov
Universitatea Spiru Haret, Bucuresti

Extras din referat

Educația

” A educa este o artă, dar și o știință. Este un dar, este o misiune, este o provocare, este o bucurie.” (citate de Mihaela Roco)

Psihologia Educației are un rol puternic în atingerea unor rezultate palpabile, în urma procesului educațional, împuternicind profesorul dar și elevul, oferind cadrul potrivit pentru ca profesorul să transmită informații coerent și eficient dar și pentru ca elevul să asimileze informațiile într-un mod util, coerent, care să-i fie de folos pe viitor.

Prin educație elevul este învățat să viseze și să-și realizeze visurile. Charles Kettering, inventator și cercetător, viza trei calități, care în viziunea sa, ar trebui dezvoltate în orice copil:

- Viziune - pentru a vedea corect lucrurile

- Imaginația - pentru a vedea lucruri care ar putea fi

- Curaj - pentru a îndrăzni să facă visul realitate

În ”Copilăria și adolescența”, volum de Georgeta Pănișoară, Dorina Sălăvăstru și Laurențiu Mitrofan, se afirmă că școala a uitat să mai fie școală, focusul fiind ”pe scopurile academice, pe abilități”, ignorându-se capacitatea de adaptare a elevului, care se autoexclude din mediul școlar.

Restructurarea metodei pedagogice și alinierea ei cu conceptele psihologice actuale, adaptarea ei la profilul psihologic al elevului, este puternic vizibilă în modelul educațional din câteva țări in nordul Europei, precum Suedia și Norvegia, unde accentul este pus pe dezvoltarea individuală a fiecărui elev.

Influența Psihologiei în educație

Psihologia educației este o ramură aplicativă a Psihologiei care studiază mentalitatea, comportamentul și motivațiile elevului precum și relația dintre elev, profesor, mediul educațional și mediul social al elevului, venind în întâmpinarea problemelor actuale din sistemul educațional, având ca obiectiv principal optimizarea instruirii și educației. Practic ea studiază învățarea și dezvoltarea umană, bazele psihologice ale procesului pedagogic si educativ, ale procesului de însușire a noțiunilor și a cunoștințelor, precum și dezvoltarea personală a elevilor.

Bibliografie

”Copilăria si adolescența. Provocări actuale în psihologia educației si dezvoltării” - Dorina Sălăvăstru, Georgeta Pănișoara, Laurențiu Mitrofan, editura Polirom, 2016

”Psihologia educației” - Dorina Sălăvăstru - Iași: Polirom, 2004

”PSIHOLOGIA EDUCATIEI - repere teoretice si practice” - Elena-Ancuța Santi - Editura Universitară -2018

Referințe on-line:

- https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_F._Kettering

- https://pisicapesarma.ro/invatamantul-lume-episodul-15-scoala-in-norvegia/

- https://pisicapesarma.ro/invatamantul-in-lume-episodul-5-scoala-in-suedia/

Preview document

Problematici actuale în Psihologia Educației - Pagina 1
Problematici actuale în Psihologia Educației - Pagina 2
Problematici actuale în Psihologia Educației - Pagina 3
Problematici actuale în Psihologia Educației - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Problematici actuale in Psihologia Educatiei.docx

Alții au mai descărcat și

Empatia

O mare varietate de definitii si metafore au fost oferite de literature de specialitate cu privire la empatie, incluzand: “Empatia este eul...

Neuropsihologia Atenției

NEUROPSIHOLOGIA ATENTIEI Exista numeroase puncte de vedere care ar putea fundamenta o teorie moderna a procesului atentiei. În decursul istoriei...

Psihologia educației

I. OBIECTUL SI METODELE PSIHOLOGIEI EDUCAłIEI Lectia 1. Ce este Psihologia educatiei? Pentru a fi întelese obiectivele si domeniul de studiu al...

Comportamentul Social

Pentru o mai buna intelegere a subiectului propus vom face mai intai cateva precizari necesare pentru constructia interioara a lucrarii. In primul...

Te-ar putea interesa și

Integrarea socio-profesională a Tinerilor ce Părăsesc Centrele de Plasament

“Chaque enfant qu’on enseigne est un homme qu’on gagne” Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câştigăm! VICTOR HUGO Acest...

Coordonatele psihopedagogice contemporane ale relației familie - școală

Argument: motivatia alegerii temei. Într-un context în care discursul public si chiar si arealul cercetării stiintifice pare să fie invadat,...

Relația joc-invățare la vârsta preșcolară

I. INTRODUCERE Cereintele mereu crescande ale societatii contemporane impun invatamantului actual sarcini importante care sa determine cresterea...

Atitudinea socială cu privire la integrarea copiilor cu HIV-SIDA în școala de masă

ARGUMENT Trăim în cadrul unei societăţi care încă mai stigmatizează şi izolează persoanele infectate cu HIV. În centrul atenţiei noastre stă prea...

Importanța abordării noilor educații în curricula din AFT

INTRODUCERE O educaţie de calitate este axată nu numai pe adaptarea la imperativele actuale, ci, ea trebuie să fie orientată spre viitor având un...

Recenzie - psihologie școlară

Cartea, “ Psihologie scolara” de Filimon Turcu este o analiza a unor probleme si aspecte psihologice fundamentale ale invatamantului, precum si...

Psihologia vârstelor

Introducere in psihologia virstelor Pentru a raspunde la intrebarea “Ce determina un copil sa devina adult?” este necesar sa ne referim la...

Introducere în Psihologie

DRUMUL SPRE STATUTUL DE STIINTA AL PSIHOLOGIEI; PROBLEMATICA EI ACTUALA 1.1. PSIHOLOGIA SI SIMTUL COMUN Fiecare stiinta cerceteaza o clasa sau...

Ai nevoie de altceva?