Motivația Învățării

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Psihologie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1845
Mărime: 15.34KB (arhivat)
Publicat de: Moise Stănescu
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA DIMITRIE-CANTEMIR FACULTATEA DE PSIHOLOGIE

Extras din referat

Motivația prezintă ansamblul factorilor dinamici care determină conduita unui individ (Ssllany 1996). O definiție mai completă este cea oferită de Al. Rosca (1943),,Prin motivatie întelegem totalitatea mobilurilor interne ale conduitei, fie că sunt înăscute dau dobăndite, sau idealuri abstracte,,. Motivația este factorul care determină organismul să actioneze și să urmărească anumite scopuri. Ori ce act de conduită este motivat, chiar dacă uneori nu ne dăm seama pentru ce motiv facem o actiune sau alta.Motivatia învățării se subsumează sensului general al conceptului de moticație și se referă la totalitatea factorilor care îl mobilizează pe elev la o activitate menită să conducă la asimilarea unor cunoștințe, la formarea unor priceperi și deprinderi. Motivația energizează și facilitează procesul de învățare prin intensificarea efirtului și concentrarea atenției elevului, prin crearea unei stări de pregătire pentru activitatea de învățare.

Tipuri de motivație întălnite în învățare; paradigma cognitiva concepe învățarea ca pe un proces de prelucrare informațională. Motivația atenția etc. Sunt factori care favorizează o procesare informațională superioară si de aceia este extrem de important manipularea lor. Principalele tiputi de motivație subliniind specificul lor pe baza clasificărilor făcute de Doina Vintilescu 1977, P. Golu 1983 și I. Neacșu 1978-1990:

-după criteriul trebuințelor

a) trebuințe fiziologice

b) trebuințe de siguranță

c) trebuințe de dragoste și apartenență, la

viața interpersonală

d)trebuințe de afirmare și recunoaștere social

e)trebuințe de autorelizare

-după criteriul conținutului psihic al motivelor

a) cognitive și de interes

b) ideologice-sociale

c) ambiție

d) profesional practice

e) scolar practice

-criteriul valoric

a) motive negative pentru a evita neplăcerile

b) motive pozitive mobilizarea

elevului pentru performanță

-criteriul aspectului temporal al motivelor

a) motive nemijlocite

b) motive de perspectivă

Motivele profesionale sunt centrate mai ales, la elevii din clasele de liceu. Elevul învață cu scopul de a se pregăti pentru a profesa. Motivele cognitive constă în trebuința de a ști de a înțelege de a poseda informații de a fi curios pentru nou pentru neobișnuit, de a descoperi și inventa. Există un grad moderat de informație care produce curiozitatea și stimulează spiritul de exploatare. Motivele relaționalu, există trebuința de interacțiune a elevului cu patinții, profesorii, colegii. Relațiile cu aceste persoane sunt motivate de starile afective, simpatice, sau nusimpatice reciproce, de atitudinile care se manifestă de către elev față de ceilalți, da și de cei din anturajul lui față de el. Motivele social-morale; cei mai mulți elevi învață pentru a fi utili unui domeniu preferat.

Preview document

Motivația Învățării - Pagina 1
Motivația Învățării - Pagina 2
Motivația Învățării - Pagina 3
Motivația Învățării - Pagina 4
Motivația Învățării - Pagina 5
Motivația Învățării - Pagina 6
Motivația Învățării - Pagina 7
Motivația Învățării - Pagina 8
Motivația Învățării - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Motivatia Invatarii.docx

Alții au mai descărcat și

Motivația

I. Motivaţia - concept, rol şi forme de bază Termenul de motivaţie a apãrut in literatura de specialitate in jurul anului 1930 şi a cunoscut pânã...

Motivația pentru a Învăța

Motivaţia de a învăţa este segmentul primordial al succesului şcolar. Sursele motivaţiei sînt multiple şi complexe. Literatura de specialitate...

Comportamentul Nonverbal

Prin comportament nonverbal înţelegem modalitatea prin care se exteriorizează sentimente, stări emoţionale, atitudini, fără a se face apel la...

Atenția

Atentia este un act de selectare psihica activa prin care se realizeaza semnificatia, importanta si ierarhizarea unor evenimente, obiecte si...

Empatia

O mare varietate de definitii si metafore au fost oferite de literature de specialitate cu privire la empatie, incluzand: “Empatia este eul...

Neuropsihologia Atenției

NEUROPSIHOLOGIA ATENTIEI Exista numeroase puncte de vedere care ar putea fundamenta o teorie moderna a procesului atentiei. În decursul istoriei...

Comportamentul Social

Pentru o mai buna intelegere a subiectului propus vom face mai intai cateva precizari necesare pentru constructia interioara a lucrarii. In primul...

Te-ar putea interesa și

Motivația Învățării la Școlarul Mic

Introducere Motivaţia reprezintă un proces psihic important pentru că ea impulsionează, declanşează acţiunea, iar acţiunea prin intermediul...

Formarea-dezvoltarea competenței de învățare autodirijată la elevii claselor I-IV

INTRODUCERE Tema din prezenta lucrare de diplomă este Formarea/dezvoltarea competenţei de învaţare autodirijată la elevii claselor I-IV, este o...

Motivația învățării și reușita școlară

INTRODUCERE Actualitatea și importanța temei abordate. Volumul imens de informaţie de care dispune azi omenirea şi ritmul alert în care aceasta...

Chestionarul statistic

1. Introducere Statistica este, conform definiţiei data de matematicianul român Grigore Constantin Moisil (1906-1973), „mijlocul cel mai puternic...

Motivația Invățării Școlare

Introducere Epoca in care traim este dominate de puternica expansiune a stiintei si tehnicii in toate sectoarele de activitate si de accelerarea...

Motivația învățării la liceeni

1. Introducere Vreme indelungata, straluciti pedagogi au incercat sa gaseasca metodele cele mai eficiente pentru a obtine rezultate cat mai bune...

Motivația din perspectiva pedagogică

1. NOTIUNEA DE MOTIVATIE “De ce fac oamenii ceea ce fac?”. Este unanim recunoscut faptul ca orice comportament urmareste realizarea a ceva, o...

Motivația învățării școlare

1. Motivatia si sursele ei. Motivatia este- pe buna dreptate- considerata de psihologi a fi principalul resort intern al tuturor eforturilor...

Ai nevoie de altceva?