Motivatia Invatarii

Extras din referat Cum descarc?

Motivatia prezinta ansamblul factorilor dinamici care determina conduita unui individ (Ssllany 1996). O definitie mai completa este cea oferita de Al. Rosca (1943),,Prin motivatie intelegem totalitatea mobilurilor interne ale conduitei, fie ca sunt inascute dau dobandite, sau idealuri abstracte,,. Motivatia este factorul care determina organismul sa actioneze si sa urmareasca anumite scopuri. Ori ce act de conduita este motivat, chiar daca uneori nu ne dam seama pentru ce motiv facem o actiune sau alta.Motivatia invatarii se subsumeaza sensului general al conceptului de moticatie si se refera la totalitatea factorilor care il mobilizeaza pe elev la o activitate menita sa conduca la asimilarea unor cunostinte, la formarea unor priceperi si deprinderi. Motivatia energizeaza si faciliteaza procesul de invatare prin intensificarea efirtului si concentrarea atentiei elevului, prin crearea unei stari de pregatire pentru activitatea de invatare. 
Tipuri de motivatie intalnite in invatare; paradigma cognitiva concepe invatarea ca pe un proces de prelucrare informationala. Motivatia atentia etc. Sunt factori care favorizeaza o procesare informationala superioara si de aceia este extrem de important manipularea lor. Principalele tiputi de motivatie subliniind specificul lor pe baza clasificarilor facute de Doina Vintilescu 1977, P. Golu 1983 si I. Neacsu 1978-1990:
-dupa criteriul trebuintelor 
a) trebuinte fiziologice
b) trebuinte de siguranta 
c) trebuinte de dragoste si apartenenta, la 
viata interpersonala 
d)trebuinte de afirmare si recunoastere social 
e)trebuinte de autorelizare 
-dupa criteriul continutului psihic al motivelor
a) cognitive si de interes
b) ideologice-sociale
c) ambitie
d) profesional practice
e) scolar practice 
-criteriul valoric
a) motive negative pentru a evita neplacerile
b) motive pozitive mobilizarea
elevului pentru performanta
-criteriul aspectului temporal al motivelor
a) motive nemijlocite
b) motive de perspectiva
Motivele profesionale sunt centrate mai ales, la elevii din clasele de liceu. Elevul invata cu scopul de a se pregati pentru a profesa. Motivele cognitive consta in trebuinta de a sti de a intelege de a poseda informatii de a fi curios pentru nou pentru neobisnuit, de a descoperi si inventa. Exista un grad moderat de informatie care produce curiozitatea si stimuleaza spiritul de exploatare. Motivele relationalu, exista trebuinta de interactiune a elevului cu patintii, profesorii, colegii. Relatiile cu aceste persoane sunt motivate de starile afective, simpatice, sau nusimpatice reciproce, de atitudinile care se manifesta de catre elev fata de ceilalti, da si de cei din anturajul lui fata de el. Motivele social-morale; cei mai multi elevi invata pentru a fi utili unui domeniu preferat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motivatia Invatarii.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!