Învățarea

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Psihologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1825
Mărime: 13.64KB (arhivat)
Publicat de: Cristian Nicola
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Valeria Negovan
Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Invatamant la Distanta

Cuprins

  1. 1. Invatarea de-a lungul intregii vieti 4
  2. 2. Invatarea in contextul dezvoltarii personale si profesionale a fiintei umane.5
  3. Bibliografie: 9

Extras din referat

Rezumat

Lucrarea de fata trateaza trecerea de la invatarea simpla, tratata in lucrarile de specialitate, la un nou concept, de invatare pe parcursul intregii vieti.

In decursul timpului si in acest sens, in psihologia invatarii s-a impus conceptul de Lifelong Learning , ale carei obiective sunt: a invata sa traiesti; a invata sa inveti in asa fel incat sa-ti insusesti cunostinte noi de-a lungul intregii vieti; a invata sa gandesti liber si critic; a invata sa iubesti lumea si s-o faci mai umana; a invata sa te desavarsesti in si prin munca creatoare.

Invatarea in contextul dezvoltarii personale si profesionale a fiintei umane au aparut mai multe forme de invatare, care implica invatare in organizatii, invatarea activa, invatarea experientiala, invatarea prin actiune, invatarea prin colaborare.

Marele Dictionar al Psihologiei defineste invatarea ca fiind „modificare a capacitatii unui individ de a realiza o activitate sub efectul interactiunilor cu mediul sau inconjurator” sau „modalitate de achizitie a cunostintelor, competentelor sau aptitudinilor” (Larousse, 2006, p.638).

1. Invatarea de-a lungul intregii vieti (Lifelong Learning)

Noul context socio-economic si cultural, diversificarea cunostintelor si domeniilor de aplicabilitate a acestora au inceput sa configureze si au relevat noi forme si niveluri ale invatarii umane, plecand de la cele mai simple forme ale ei.

In decursul timpului si in acest sens, in psihologia invatarii s-a impus conceptul de Lifelong Learning , ale carei obiective sunt, (Faure apud Negovan, 2007, p 76): a invata sa traiesti; a invata sa inveti in asa fel incat sa-ti insusesti cunostinte noi de-a lungul intregii vieti; a invata sa gandesti liber si critic; a invata sa iubesti lumea si s-o faci mai umana; a invata sa te desavarsesti in si prin munca creatoare.

Acest concept face posibila realizarea pilonilor educatiei:

- „A invata sa stii, ceea ce inseamna dobandirea instrumentelor cunoasterii;

- A invata sa faci, astfel incat individul sa intre in relatie cu mediul inconjurator;

- A invata sa convietuiesti impreuna cu altii, pentru a coopera cu alte persoane, participand la activitatile umane;

- A invata sa fii” (Delors apud Negovan, 2007, p77)

Conceptul de invatare permanenta (Lifelong Learning) presupune o continuitate a invatarii din copilarie si pana la varsta a treia, largirea sferei de invatare, precum si orientarea accentului catre realizarea potentialului individual de la achizitia de cunostinte.

Daca de invatarea la varsta copilariei si adolescentei s-au ocupat diverse psihologii, invatarea adultilor este un domeniu de studiu relativ nou, cu particularitatile lui. Spre deosebire de copii si adolescenti, adultii au mai multe responsabilitati, motiv pentru care pot avea mai multe bariere in fata invatarii: lipsa de timp, bani, lipsa de informatie etc.

Malcom Knowles a fost cel care a identificat caracteristici ale invatarii la adulti. Printre acestea, cateva demne de mentionat sunt: adultii sunt autonomi si directionati catre sine – ei invata in functie de perspectivele proprii asupra subiectelor invatate; pentru ca detin o baza de cunostinte, au nevoie sa faca o legatura intre cunostintele nou dobandite si aceasta baza; sunt orientati catre scopuri, catre relevanta – au nevoie de un motiv pentru care sa invete ceva; sunt practici – axati pe aspectele unei lectii care i-ar ajuta in munca lor; trebuie sa fie tratati cu respect pentru experienta pe care o aduc in invatare, au valori, credinte si opinii bine stabilite; stilul si ritmul lor de invatare sunt bine stabilite.

Preview document

Învățarea - Pagina 1
Învățarea - Pagina 2
Învățarea - Pagina 3
Învățarea - Pagina 4
Învățarea - Pagina 5
Învățarea - Pagina 6
Învățarea - Pagina 7
Învățarea - Pagina 8
Învățarea - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Invatarea.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul de Personalitate și Psihodiagnoză la Adolescenții Depresivi Formă Ușoară sau Severă

ARGUMENT În alegerea temei propuse pentru aceasta lucrare, au fost determinante câteva motive care au constituit un temei al reflecţiei şi...

Motivație și stiluri de învățare

Capitolul 1 ACTIVITATEA DE INVĂȚARE ȘI IMPORTANȚA EI ÎN CONTEXT EDUCAȚIONAL 1.1. Conceptul de învățare. Studiul învățării a constituit...

Consilierea și Abilitățile Consilierului Școlar

Consilierea este o relatie de colaborare în care o persoana specializata asista consiliatul în ameliorarea problemei cu care se prezinta si în...

Empiric și Științific în Învățare

INTRODUCERE: Ce ştim despre învăţare? Orice sistem viu, în special specia umană, simte o acută nevoie de a fi informată referitor la tot ceea ce...

Motivația

I Introducere Motivaţia este componenta psihica prin care se reflecta si se semnalizeaza starile de necesitate,inascute si dobindite,primare si...

Psihologia învățării

~Introducere~ Invatarea este acel process prin care se produc schimbari in comportamentul unui organism ca urmare a interactiunii cu mediul,care...

Atitudinile Consilierului în Procesul de Consiliere

Numim atitudine ,,starea mentala si neurofiziologica determinata de experienta si care exercita o influenta dinamica asupra individului,...

Agresivitatea la copii

Agresivitatea copilului Copilul nu se nalte rău, manipulativ, așa că agresivitatea copilului nu vine din rautate. Agresivitatea este o forma de...

Te-ar putea interesa și

Metode active de învățare a istoriei

1. Istoria intre stiinta si disciplina de invatamânt In cadrul procesului instructiv educativ din scoala, toate disciplinele de invatamânt si toti...

Modele proiecte pe unități de învățare

DISCIPLINA: Economie CLASA a XI a UNITATEA DE ÎNVATARE: Nevoile si resursele, rationalitatea utilizarii resurselor, costul de oportunitate Timp...

Relația joc-invățare la vârsta preșcolară

I. INTRODUCERE Cereintele mereu crescande ale societatii contemporane impun invatamantului actual sarcini importante care sa determine cresterea...

Factori de învățare

INTRODUCERE Orice copil face parte dintr-un sistem unitar consolidat fiind determinat de comuniunea precum şcoala, familia, religia etc....

E-learning și sisteme de învățare la distanță

E-learning si sisteme de invatare la distanta 1. Introducere Dezvoltarea social-economica a cunoscut o serie de etape corespunzatoare tot atator...

Procesul de învățare la vârsta adultă

1. Introducere Termenul de „educatia adultilor” este de data relativ recenta, desi din punct de vedere istoric, inca din 1919, in Marea Britanie...

Posibilităti de Utilizare a Internetului în Învătare

Lumea contemporană reprezintă o permanentă şi inedită provocare pentru educaţie.Existenţa fiecărui individ în parte, ca şi a întregii societăţi în...

Tipuri de învățare

TIPURILE DE INVATARE trebuie identificate conform unor criterii relevante.Din perspective pedagogica ,devine importanta clasificarea bazata pe...

Ai nevoie de altceva?