Cu lucrarea Introducere in consilierea psihologica, Simona Trip se afla la a doua aparitie in spatiul publicistic gazduit generos de Editura Universitatii din Oradea. Cartea de debut a autoarei, Educatie rational emotiva si comportamentala. Formarea deprinderilor de gandire rationala pentru copii si adolescenti, apare tot in anul 2007, volumul reprezentand valorificarea in plan editorial a tezei de doctorat sustinuta la Universitatea ,,Babes - Bolyai" din Cluj-Napoca in anul 2006. Preocuparile colegei noastre pentru educatia rational-emotiva si comportamentala precum si pentru cele vizand formarea specialistilor in psihologie au fost valorificate in organizarea unor workshop-uri pe teme precum: Terapia rational-emotiva si comportamentala, Consilierea copiilor si adolescentilor, Managementul furiei, activitati organizate la nivel national si in colaborare cu specialisti ai Institutului ,,Albert Elis", New York. Simona Trip a beneficiat de o temeinica formare in terapia rationalemotiva si comportamentala dar si in consiliere prin stagii de pregatire la Arizona State University. Este consilier, psihoterapeut si supervizor in terapia rationalemotiva si comportamentala, cu certificare nationala - Colegiul Psihologilor din Romania - si internationala - Institutul ,,Albert Ellis", New York, este membra in diverse asociatii profesionale de profil din tara si din strainatate, face parte din echipa de conducere a Centrului Roman de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale. Simona Trip este conferentiar la Universitatea din Oradea, in cadrul Catedrei de psihologie asigurand formarea psihologilor prin cursurile sustinute la nivelul programului de studii de licenta, raspunde de masteratul de Psihologie clinica, consiliere psihologica si psihoterapie, asigurand o pregatire a studentilor pe baza unor criterii profesionale internationale. Formarea consilierilor are la baza modelul de formare propus de dr. Allen Ivey, model validat empiric si utilizat pe scara larga in SUA dar si in numeroase tari europene. Experienta teoretica si practica a Simonei Trip in domeniul consilierii psihologice este valorificata in cele peste 250 de pagini ale lucrarii pe care o aducem acum in atentia publicului interesat. Conceputa ca un manual destinat studentilor si/sau masteranzilor din domeniul psihologie, ca un ghid pentru consilierii aflati la inceput de cariera sau in procesul de supervizare, lucrarea raspunde atat necesitatilor de clarificare teoretica in domeniului consilierii cat si celor de ordin practic. Domeniul consilierii psihologice si /sau educationale este unul relativ nou atat in plan european cat si national, imprejurare in care publicarea unei lucrari centrate pe aceasta problematica are cel putin doua semnificatii. Pe de o parte, o profesie este definita si recunoscuta ca atare in masura in care indivizii care o practica desfasoara din ce in ce mai bine activitatea, respectand normele profesionale stabilite, daca grupurile de indivizi care desfasoara aceeasi activitate isi amelioreaza statutul si obtin monopol asupra acesteia, daca nivelul savoir-ului, al cunostintelor puse in practica devine din ce in ce mai intim legat de natura acelei activitati si, in fine, daca formarea profesionistilor, a specialistilor este din ce in ce mai orientata asupra specificului activitatii, prin continutul pe care il promoveaza la nivel formativ. Pe de alta parte, profesionalizarea psihologilor, in general, a consilierilor psihologici si educationali, in contextul de fata, presupune asezarea formarii acestora in cadre teoretico-metodologice bine definite, raportarea procesului formativ la standarde profesionale, facilitarea procesului de elaborare a identitatii profesionale prin asimilarea selectiva a cunostintelor si capacitatilor, a atitudinilor si valorilor profesionale, a procesului de dobandire a identitatii profesionale. Lucrarea Simonei Trip vine sa contribuie la intarirea statutului acestui domeniu de activitate, la efortul de construire a profesiei de consilier psihologic, ca obiect teoretic, la imbogatirea si rationalizarea cunostintelor si capacitatilor pe care le presupune. Primul capitol incearca sa raspunda la intrebarea - marcata de ,,capcanele" interdisciplinaritatii si contingentelor teoretico-metodologice si istorice cu alte domenii, indeosebi cu cel medical si al stiintelor educatiei - Ce este consilierea psihologica? Daca ,,radacinile consilierii sunt in educatie", afirma autoarea (Cap. I, pp.17), dezvoltarile ulterioare ale domeniului si problematicii specifice au condus la adjudecarea acestuia de catre psihologie, mai ales pe dimensiunea remedierii/reabilitarii dar si pe cea a preventiei. Recursul la istoricul dezvoltarii problematicii consilierii psihologice este unul necesar si menit sa clarifice atat aspectele de natura teoretico-conceptuala, cat si pe cele referitoare la statutul consilierului ca profesionist al domeniului. Sunt inventariate preocupari initiale pentru conturarea domeniului consilierii, principalele curente si autori care au condus la cristalizari ale parcursului acestui domeniu.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).