Intensificarea Imaginii de Sine in Preadolescenta

Cuprins referat Cum descarc?

1. Rezumat
2. Introducere
3. Eul fizic
4. Eul psihic sau spiritual
5. Eul social
6. Concluzii
7. Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

1. Rezumat
Omul este singura fiinta capabila de a stabili si intretine relatii nu numai cu lumea externa, ci si cu sine insusi, putand sa ocupe fata de sine aceeasi pozitie pe care o adopta fata de obiectele , situatiile si persoanele din jur.
Preadolescenta se caracterizeaza prin intensificarea constiintei de sine datorita transformarilor biologice intense, schimbarii atitudinilor celorlalti fata de preadolescenti si datorita cresterii capacitatilor cognitive care le permit sa inteleaga, mai mult si mai bine, ceea ce se refera la propria fiinta. Unul din efectele intensificarii constiintei de sine consta in modificari la nivelul imaginii de sine.
Imaginea de sine, caci despre ea vorbim, reprezinta o evaluare globala a propriei persoane, care nu este innascuta, ci se formeaza prin invatare, din experientele pe care le are individul, din actiunile pe care le realizeaza si la care participa. Dispozitia de a se autoevalua e invatata in procesul socializarii, cand persoana devine constienta de valoarea proprie prin raportare la ceilalti. Atitudinile parintilor, ale profesorilor, colegilor, fratilor, prietenilor contribuie la crearea imaginii de sine a fiecaruia dintre noi, la stabilirea unui status social, al unui nivel de aspiratii care isi vor pune amprenta, inca din copilarie, asupra tuturor actiunilor si comportamentelor noastre.
Eul fizic este puternic reliefat in structura imaginii de sine. Adica preadolescentul tinde sa-si cunoasca atat calitatile cat si defectele fiind alternativ incantat si dezamagit de sine dar incercand deja sa optimizeze aceasta latura a fiintei lui.
Eul social este intr-un mare proces de schimbare datorita cresterii atractiei spre grup si a importantei acestuia pentru dezvoltarea psihica generala a preadolescentului. Acesta ajunge treptat sa-si cunoasca locul in grup si reputatia de care se bucura si poate fi foarte anxios datorita faptului ca grupul l-ar putea respinge sau izola.
Eul spiritual este, de asemenea, in progres, preadolescentii isi dau seama de unele insusiri ale atentiei, memoriei, gandirilor. Nu mai interiorizeaza neconditionat parerile parintilor, ci cauta sa se cunoasca singuri mai bine. Daca desfasoara activitati autoformative isi propun sa optimizeze si eul spiritual.
2. Introducere
Preadolescenta constituie stadiul iesirii din copilarie si corespunde intervalului 10-14 ani. In aceasta perioada se preoduc o serie de schimbari importante in relatiile cu ceilalti, schimbari biologice, schimbari fizice, toate influentand afectivitatea , constiinta de sine, imaginea de sine. Capacitatile de reprezentare se dezvolta foarte mult: creste gradul de generalizare, se formuleaza categorii noi de reprezentari, se produce organizarea acestora in jurul notiunilor si ideilor importante. Se trece de la gandirea concret operatorie la cea formala, adica elevul poate prelucra informatii chiar daca acestea nu mai sunt oferite de contactul direct cu obiectul, ci sunt exprimate verbal. Memoria preadolescentului se perfectioneaza prin dezvoltarea proceselor de memorare, cresterea ponderii celor logice si voluntare si a reproducerii fata de recunoastere. Afectivitatea preadolescentilor este influentata de fenomenele pubertare si poate sa prezinte instabilitate, iritabilitate si expozivitate in manifestarea emotiilor, se dezvolta capacitati de reglare si stapanire a conduitelor emotional-expresive. 
Preadolescenta se manifesta prin autoreflectare, prin constiinta ca existenta proprie de deosebeste substantial de a celorlalti oameni, reprezentand o valoare care trebuie pretuita si respectata.
La aceasta varsta se dezvolta constiinta de sine, preadolescentul fiind animat de dorinta de a-si cunoaste propriile sale posibilitati, pentru a-si da seama in ce masura poate fi util colectivului.
Constiinta de sine este un proces complex care include, pe de-o parte, raportarea subiectului la sine insusi, la propriile trairi, iar pe de alta parte, confruntarea acestora, compararea lor cu lumea in mijlocul careia traieste.
Carl Rogers (1951 apud Sion, 2003, p. 199) , alaturi de alti psihologi de orientare umanista, considera sinele ca putand fi inteles doar din punctul de vedere unic al individului, pentru ca sinele este un concept ce descrie individual din interior sin u poate fi relevant sau cunoscut din exterior fara a-i modifica aproape tot continutul
Unul din efectele intensificarii constiintei de sine consta in modificari la nivelul imaginii de sine.


Fisiere in arhiva (1):

  • Intensificarea Imaginii de Sine in Preadolescenta.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!