Fotocitirea ca Sistem de Citire si Invatare Accelerata

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I Aspecte ale citirii 5
1.1. Modelul citirii traditionale 5
1.1.1. Caracteristicile citirii traditionale 8
1.2. Particularitati ale functionarii celor doua emisfere 11
1.2.1. Tipuri de emisfericitate 15
1.2.2. Complementaritatea celor doua emisfere cerebrale in prelucrarea textului 15
1.3. Nivelurile psihicului uman 19
1.3.1. Constientul 19
1.3.2. Subconstientul 20
1.3.3 Inconstientul 20
1.3.4. Relatiile dintre constient si inconstient 21
1.4. Cunoastere constienta versus cunoastere nonconstienta 22
1.4.1.Perceptie la nivel constient si nonconstient 23
Capitolul II Fotocitirea 27
2.1 Etapele fotocitirii 29
2.1.1 Prepararea 30
2.1.2 Previzualizarea 30
2.1.3 Fotocitirea 31
2.1.4 Activarea 32
2.1.5 Citirea rapida 34
Bibliografie 35


Extras din referat Cum descarc?

Introducere 
Citirea reprezinta procesul de utilizare a ochilor si creierului pentru descifrarea sensurilor directe si figurate a materialului scris cu ulterioara stocare in memorie si reactualizare libera in momente oportune. Citirea este elementul principal al invatarii, un instrument de cunoastere a lumii inconjuratoare.
Ridicarea complexitatii problemelor stiintifico-tehnice actuale, care necesita rezolvarea de catre specialisti din diverse domenii, impune citirea si analiza unui material vast. Revolutia informationala din ultimul secol a determinat dublarea materialului scris la momentul actual la fiece 2 ani. Insa abilitatile deprinse in scoala nu permit citirea materialelor ce tin de activitatea profesionala, fara a lua in consideratie delectarea cu literatura artistica.
Rolul citirii in scoala este de necontestat. Unele studii reflecta o corelatie strinsa intre viteza de citire si performanta elevilor la invatatura. Astfel printre 53 % din elevi cu rezultate excelente si bune la invatatura citesc rapid, si doar 3 % dintre aceasta categorie citesc lent [41]. 
Necesitatile actuale legate de ritmul tot mai accelerat al societatii impune formarea, calificarea, reciclarea continua a specialistilor. Aceasta e posibila prin formarea unor deprinderi trainice de prelucrare accelerata a informatiei grafice. Neajunsurile citirii traditionale nu permit insa marirea vitezei de percepere vizuala si prelucrare a textelor scrise.
Cercetarile din acest domeniu au relevat ca creierul uman poseda rezerve mari pentru a creste eficienta prelucrarii materialelor, iar prin tehnici specifice e posibila antrenarea plenara a capacitatilor mentale in procesele citirii si invatarii cu ridicarea considerabila a randamentului [42].
Fotocitirea nu poate fi definita ca o citire in sens traditional al cuvintului, procedeul fiind de alta natura. Fotocitirea este fotografierea mentala a materialului scris pentru a atinge direct, calitativ si cantitativ scopul propus de cititor- si anume- a obtine o intelegere a textului la nivelul de detaliu dorit intr-un timp cit mai scurt. Aceasta e posibil prin antrenarea intregului potential al creierului- atit a resurselor mintii constiente cit si cele ale mintii nonconstiente [33]. 
Fotocitirea permite citirea textelor la o viteza minima de 25000 cuvinte pe minut comparativ cu citirea traditionala (170-200 cuvinte/min). Anumite studii experimentale au relevat insa ca fotocitirea poate doar crea o impresie generala, superficiala asupra materialului, dar nicidecum o intelegere si asimilare profunda la nivel constient. De asemenea utilizarea resurselor nonconstiente nu si-a gasit justificarea in experientele ce aveau ca subiecti-fotocititori [21]. 
Demonstrarea veridicitatii fotocitirii ar permite schimbarea paradigmei citirii traditionale- cuvint-cu-cuvint, ridicarea calitativa a nivelului cititorilor pentru a se adapta la revolutia informationala si, posibil, implementarea ulterioara a fotocitirii in sistemul educational.
Din aceste considerente ne-am propus drept scop- evaluarea efectelor fotocitirii asupra nivelului de intelegere si memorare a materialului scris in raport cu citirea traditionala.
Pentru realizarea acestui scop am trasat urmatoarele obiective:
1) Invatarea tehnicii de fotocitire de catre subiecti dupa protocolul de la Learning Strategies
2) Evaluarea subiectilor oral si prin teste scrise.
3) Determinarea nivelului de reusita prin testul "Dictionarul"
4) Determinarea nivelului de intelegere si memorare a materialului 
5) Compararea rezultatelor obtinute inainte si dupa aplicarea fotocitirii
Capitolul I
Aspecte ale citirii
1.1. Modelul citirii traditionale
Citirea este procesul complex de percepere a informatiei grafice, prelucrarea ei, si stocarea in memoria subiectului. Modelul citirii traditionale include participarea mai multor regiuni ale creierului. 
Mai multe arii corticale sint implicate in procesul de citire. Exista 3 arii majore ale emisferei stingi implicate in vorbire precum si in citirea conventionala. Acestea includ: aria Broca, aria Wernicke si lobulul parietal inferior sting care consta din 2 parti: girusul angular si girusul supramarginal [43].


Fisiere in arhiva (1):

  • Fotocitirea ca Sistem de Citire si Invatare Accelerata.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!