Factorii Atitudinali si de Personalitate si Fiabilitatea Umana

Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
Fiabilitatea umana este - necesitate pentru functionarea oricarui sistem sociotehnic. Organizatiile care implica, pentru realizarea obiectivelor lor, interactiunea om-masina se intalnesc in sectoare ale economiei ca productia industriala si transporturile. In organizatiile ce ofera servicii de transport de calatori, fiabilitatea umana este la fel de vitala pentru siguranta traficului ca si pentru cea tehnica. Gh. Iosif (1998) arata ca studiile asupra fiabilitatii cuplajului om-sarcina au pus in evidenta dificultatile inerente legate de variabilitatea omului. Aceasta variabilitate este, dupa cum arata acelasi autor, atat intraindividuala (fluctuatiile atentiei, ale starii de functionare . oboseala, plictiseala etc. manifestate prin comportamente variate in situatii similare), cat si interindividuala (competenta, motivatii, atitudini diferite etc.) si se poate traduce prin consecinte negative.
2. Tema de cercetare
Din interactiunea om-sarcina, punctul nostru de interes este omul. Mai precis, avand in vedere faptul ca, in activitatea de transport feroviar, operatorul . mecanicul de locomotiva . se afla intr-- permanenta interactiune, prin intermediul comunicarii, cu alte persoane care ii asigura suportul informational indispensabil deplasarii pe calea ferata.
Consideram ca in realizarea comunicarii eficiente, ce apare . potrivit lui G. Johns (1998) . atunci cand oamenii potriviti primesc la timp informatia potrivita, un rol deosebit il au atitudinile fata de comunicare ale operatorilor mecanici de locomotiva. Si aceasta deoarece atitudinile sunt .predispozitii dobandite pe baza de invatare sociala si
experienta personala de a reactiona intr-un fel, pozitiv sau negativ, fata de obiectele cu care venim in relatie. (Cristea, 2001), deci ele influenteaza comportamentul de comunicare al individului.
De asemenea, un alt factor care influenteaza comportamentul individului este personalitatea sa. Acesta este al doilea factor de variatie interindividuala pe care l-am abordat. Interventia pentru reducerea riscului legat de acesti doi factori, in siguranta feroviara, poate avea in primul rand un caracter preventiv: 
- interiorizarea unor atitudini adecvate fata de comunicare, prin care sa i se recunoasca importanta pentru siguranta feroviara, prin intermediul aplicarii unor programe de training;
- neacceptarea in randul mecanicilor, in momentul selectiei profesionale, a persoanelor cu trasaturi de personalitate contraindicate.
3. Obiectivele si ipotezele cercetarii
In cercetarea de fata se va urmarii testarea urmatoarelor obiective si ipoteze:
1. Daca atitudinile mecanicilor de locomotiva fata de comunicare sustin importanta acesteia pentru realizarea sarcinilor de munca, atunci acestia tind sa prezinte in comportament un grad de fiabilitate crescut (lipsa incidentelor sau a evenimentelor).
1.1. Mecanicii cu incidente si cei cu evenimente detin acelasi tip de atitudini fata de comunicare, atitudini ce ii acorda acesteia un rol mai putin important in realizarea sarcinilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Factorii Atitudinali si de Personalitate si Fiabilitatea Umana.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!