De la Invatarea Simpla in Contextul Dezvoltarii Personale si Profesionale pe Parcursul Intregii Vieti

Extras din referat Cum descarc?

Rezumat
In prezenta lucrare am incercat sa definesc activitatea de invatare, sa punctez importanta acesteia in cadrul dezvoltarii personalitatii umane, precum si sa exemplific cateva tipuri de invatarea.
Fiinta umana inca de la nastere e suspusa unui proces de contiua dezvoltare, care este prezent pe tot parcursul vietii pana la trecerea in nefiinta. Dupa cum bine stim invatarea este conditionata si de factorii cognitivi, precum si de personalitatea fiecarui individ in parte, de aptitudinile acestuia. Deci, se poate spune ca invatarea antreneaza intreg psihicul si are un rol generativ, formativ si constructiv fata de acesta.
Autoreglarea invatarii reprezinta o perspectiva asupra invatarii academice. Autoreglarea invatarii nu poate exista fara autocontrol si autodisciplina. Totodata, autoreglarea reprezinta o cauza a unei bune eficiente in invatare, precum si unul dintre principalele obiective ale educatiei.
Referitor la tipurile de invatare voi prezenta : invatarea scolara, invatarea sociala si invatarea prin cooperare cu trasaturile specifice.
Activitatea de invatare are o contributie importanta in ceea ce priveste dezvoltarea personala si profesionala a individului pe tot parcursul vietii sale. De-a lungul timpului activitatea de invatare suporta modificari consistente si este tratata in mod diferit de la un stadiu de dezvoltare la altul. Pe parcursul dezvoltarii sale, individul acorda din ce in ce mai multa atentie invatarii, constient fiind de contributia acesteia la dezvoltarea sa atat personala, cat si profesionala. Metodele de invatare, precum si rezultatele acesteia sunt diferite, asa cum si indivizii sunt diferiti. Activitatea de invatare reprezinta una dintre preocuparile centrale ale cercetarilor in domeniul psihologiei. Mai mult chiar, este una din cele mai vechi provocari ale omului care aspira la cunoasterea de sine.
In cadrul dezvoltarii psihice si al formarii personalitatii adulte, invatarea ocupa un loc central, datorita faptului ca prin invatare individul dobandeste noi comportamente. Incepand cu deprinderile si priceperile si terminand cu cunostintele si operatiile intelectuale, toate se dobandesc prin activitatea de invatare. A.N. Leontiev definea i
invatarea ca fiind "procesul dobandirii experientei intelectuale de comportare", intelegand prin aceasta asimilarea de informatii si, mai mult decat atat, formarea gandirii, a sferei afective, a vointei, deci formarea sistemului de personalitate (A.N. Leontiev, apud Oprescu, pg. 10). 
Data fiind importanta invatarii, in desfasurarea ei sunt implicate si celelalte procese si activitasi psihice, existand relatii de interdependenta: pe de o parte toate procesele si functiile psihice sunt antrenate in cadrul invatarii, iar pe de alta parte ele insele sunt constituite si structurate prin actul de invatare. Deci, se poate spune ca invatarea antreneaza intreg psihicul si are un rol generativ, formativ si constructiv fata de acesta.
Autoreglarea invatarii reprezinta o perspectiva asupra invatarii academice. Autoreglarea invatarii nu poate exista fara autocontrol si autodisciplina. Prin urmare '' abilitatea si vointa de a invata' trebuie sa fie la cele mai inalte cote. (Woolfolk, 1998, p. 322).
Totodata, autoreglarea reprezinta o cauza a unei bune eficiente in invatare, precum si unul dintre principalele obiective ale educatiei. Literatura de specialitate prezinta autoreglarea ca pe capacitatea individului de a invata de unul singur. 
De asemenea, autoreglarea reprezinta atat reactia adecvata la mediul de invatare, cat si o cautare deliberata si voluntara a oportunitatilor de a invata, implicand activitati autoinitiate si automotivante prin scopuri din ce in ce mai inalte. 
''Abilitatile necesare autoreglarii invatarii sunt abilitatile de autocontrol si automanagement al : cognitiei, motivatiei si afectivitatii, relatiilor interpersonale, resurselor sociale de suport si comunicarii, strategiilor si tehnicilor de invatare si studiu, preferintelor sau modalitatilor de abordare a sarcinilor de invatare' ( Negovan V., 2008, p. 76)
In general, strategiile sunt definite ca '' activitati prin care subiectul isi alege, isi organizeaza si administreaza actiunile in vederea indeplinirii unei sarcini sau atingerii unui scop'' (J.-J. Ducret in Doron, Parot, 1999, p. 749, cf. Negovan, 2008, p. 77).
Conform unor autori, strategiile sunt tehnici sau procese asociate cu achizitia, manipularea si utilizarea unui material academic sau tehnic. Alti autori considera strategiile ca fiind paternuri ale activitatilor de procesare a informatiei pe care individul le aplica atunci cand se confrunta cu o situatie de invatare.


Fisiere in arhiva (1):

  • De la Invatarea Simpla in Contextul Dezvoltarii Personale si Profesionale pe Parcursul Intregii Vieti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!