Comunicarea si Conflictele

Extras din referat Cum descarc?

Dennis ('~')
Comunicare / conflict
Comunicarea nu este doar apanajul oamenilor. Totul in Univers interactioneaza. La fiinte, procesul comunicarii este evident, in special cand se face constient datorita inteligentei. Inconstient sau constient, incompatibilitatea comunicarii duce la conflict. De-a lungul existentei, omenirea a progresat prin imbunatatirea comunicarii.
Cu alte cuvinte: civilizatia il doteaza pe om cu o tehnica prin care puterea si activitatea sa se maresc considerabil, in timp ce natura sa fundamentala (biologica) nu s-a schimbat.
Comunicarea este verbala sau non-verbala, efectiva sau virtuala. Exista suficiente studii asupra comunicarii corespunzatoare intereselor pentru care au fost facute.
In ciuda tuturor eforturilor, un numar de bariere se pot interpune in calea unei comunicari eficiente.
Un obstacol major este ca nici un mesaj nu e receptat exact in forma in care el a fost emis. Receptorul poate amplifica, modifica, interpreta gresit sau chiar ignora mesajul. 
Bariere apar datorita lipsei unui sistem de referinta comun sau unei diferente de experienta intre emitator si receptor. 
Una dintre caracteristicile principale ale procesului de comunicare este eficienta coordonarii ei.
Informatia disponibila trebuie sa fie:
- completa
- exacta
- oportuna
Succesul raspunsului la fiecare mesaj depinde de precizia mesajului original, de interpretarea si intelegerea sa de catre receptor si de catre conexiunea inversa. 
Cu toate eforturile, nu totdeauna se gaseste formula potrivita de comunicare. Blocajele care pot interveni au diverse cauze; atat emitatorul cat si receptorul trebuie sa fie constienti ca intre oameni exista diferente de ordin psihologic, de pregatire, de sisteme in care traiesc si care pot crea greutati ori relatii tensionate. De aceea, gospodarirea comunicarii este importanta.
Pe canale, comunicarea poate fi stingherita / bruiata de anumiti factori perturbatori (interferente) care trebuie eliminate sau reduse la minim 
Comunicarea este una dintre acele activitati umane pe care oricine o recunoaste dar putini pot a o defini satisfacator. Comunicarea inseamna o discutie cu prietenii, televiziunea, imbracamintea, tonul, accentul vorbirii si multe altele. Toate acestea, desi par complet diferite, au totusi in comun o caracteristica: reprezinta forme ale interactiunii umane. Astfel, comunicarea poate fi definita ca o interactiune sociala cu
ajutorul mesajelor.
Comunicarea este un ansamblu de actiuni:
- deliberate
- planificate
- continue.
Cunoasterea starii mentale a auditoriului este importanta pentru transmiterea eficienta a unui mesaj.
Auditoriul se poate imparti in doua grupe: cei ce cauta activ informatii si cei ce proceseaza pasiv informatiile. 
Cum este de asteptat, obiectivele comunicarii sunt mai usor de atins atunci cand auditoriul eactiv. Acesta este dispus sa primeasca mesajul si ii va acorda atentie. Auditoriul pasiv nu cauta informatii si in general, va face prea putin pentru a intelege mesajul. Auditoriului pasiv i se poate face cunoscut un mesaj doar prin informatii scurte, caracterizate de creativitate si stil; schimbarea de atitudine sau de comportament apare rareori la auditoriile pasive.
Mereu te confrunti in viata cu stereotipuri, prejudecati, norme sociale si atatea altele carora esti nevoit sa le faci fata corespunzator instruirii tale, prin diverse metode. Comunicarea indeplineste o nevoie fiziologica, de siguranta, de afiliere si de actualizare.
Interinfluentarea atitudinilor persoanelor care interactioneaza nu este un proces imediat, ci unul care implica un mecanism mediator: comunicarea. Pozitia comunicarii in actul interpersonal este ca intermediara intre starile psihologice ale indivizilor. Comunicarea cere adeziunea fiecaruia la obiectivele propuse si folosirea in comun a utilitatilor. Bunele relatii pentru comunicare nu sunt suficiente in lipsa regulilor si principiilor ce o asigura.
Cercetarea-actiune este o filozofie - si nu e un mod obisnuit de lucru: cel mai putin important este sa rezolvi problema; cel mai important este sa intelegi problema. Daca problema este inteleasa, atunci problema poate fi rezolvata. Dar cercetarea-actiune nu este pentru rezolvarea de probleme, ci pentru intelegerea practicii comunicarii, pentru ca sa fie schimbata - in vederea imbunatatirii. Este analizata comunicarea in sine.
Ideea fundamentala a cercetarii-actiune este ca orice problema practica, oricat de mica ar fi, are legatura cu ceea ce e in jurul ei si nu trebuie separata, ci unita cu restul - pentru a avea un inteles. Uneori terminarea investigatiei inseamna punerea in practica a unor teorii fara a le cunoaste continuturile si fara a le sti formula. O semnificatie este legata de demersul actional al oricarei cercetari. O deschidere majora este


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea si Conflictele.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!