Comunicarea într-o organizație

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Psihologie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2518
Mărime: 26.82KB (arhivat)
Publicat de: Alina O.
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Rezumat: Comunicarea reprezinta o componenta esentiala a vietii, componenta ce trebuie inteleasa cat mai corect pentru a-si atinge scopurile. Nu exista o definitie concreta a comunicarii insa se poate spune cel putin ca, inseamna transmiterea intentionata a datelor informatiei.

Organizațiile se deosebesc unele de altele prin scopurile propuse, tipurile de conducere și organizare, modul de abordare a problemelor umane.

Cuvinte cheie: comunicarea , comunicarea intr-o organizatie, compania Pharma.

Am ales aceasta tema deoarece intr-o organizatie comunicarea reprezinta un rol esential in functionarea si dezvoltarea acesteia, precum si pentru buna desfasurare a activitatilor zilnice.

In mod fundamental relatiile se dezvolta in urma comunicarii, iar functionarea si supravietuirea organizatiei se bazeaza pe relatiile eficiente intre indivizi si grupuri. Comunicarea ajuta indivizii si grupurile sa isi coordoneze activitatile in vederea indeplinirii scopurilor si estevitala in procesele de socializare, luare a decizilor, rezolvarea problemelor, si schimbari

ale managementului.

Comunicarea la nivel de firma este de doua feluri:

Comunicarea interna - ofera angajatilor informatii importante in legatura cu postul pe care il ocupa, organizatia in care lucreaza, mediul extern sau informatii despre alti colegi de-ai lor.Comunicarea poate contribui la motivarea angajatilor, consolidarea increderii, crearea uneiidentitati comune sau poate mari implicarea personala, ea ofera indivizilor un mod de a-si exprimasentimentele, de a impartasi sperantele, ambitile si de a celebra si rememora realizarile.

Obiective ale comunicarii interne:

- cresterea gradului de colaborare interdepartamentala

- informarea eficienta a personalului despre activitatile,

strategiile, proiectele si programelein care organizatia respective este parte;

- fluidizarea informatilor pe verticala si orizontala;

- rasunsul in timp eficient la solicitarile si sesizarile

primite;

- responsabilitatea angajatilor la sarcinile care le revin.

Comunicarea constituie modul prin care indivizii si grupurile isi inteleg organizatia, ce estesi ce reprezinta ea.

Comunicarea externa - cuprinde relatiile firmei cu piata, cu furnizorii, clientii.

- Cu furnizorii se poate negocia incheierea unor colaborari pe termen lung sau scurt.

- Cu clientii pot initia actiuni de cercetare a pietii, reclama, publicitate, vanzare, negociere.

Obiective ale comunicarii externe:

-informarea corecta si constanta a partenerilor externi cu privire la activitatea organizatiei respective;

-indeplinirea cu profesionalism a angajamentelor asumate;

-construirea unor relatii de colaborare reciproc avantajoase;

-formarea si mentinerea unei imagini positive pe piata.

Organizatia actioneaza intr-un mediu economic, social si politic, stabileste relatii si comunica permanent cu partenerii sai exteriori.

Formele de comunicare cu acesti parteneri externi sunt variate:

-comunicarea financiara

-comunicarea de marketing

-comunicarea cu concurentii

-relatile publice

-vanzarea sau negocierea.

Comunicarea formala face parte integranta din structura organizatorica formala aorganiztiei si are ca sop sa faciliteze indeplinirea sarcinilor prin prescrierea si controlul circulatieimesajului in randul personalului angajat.

Comunicarea formala este de mai multe feluri:

- Comunicarea verticala de sus in jos, adica de la superior la subaltern

-Comunicarea verticala de jos in sus, de la subaltern la superior

- Comunicarea orizontala,prin contacte personale, sedinte, note interne si rapoarte.

Comunicarea pe orizontala este cel mai des intalnita intr-o organizatie.

Comunicarea se realizeaza pe trei niveluri:

1. Verbal care reprezinta doar 7% din totalul actului de comunicare

2. Paraverbal care consta in ton, volum, viteza de rostire si reprezinta 38% din actul decomunicare

3. Nonverbal reprezentat de expresia faciala, imbracaminte, pozitie este 55% din actul decomunicare.

Funciile organizationale ale comunicarii:

-functia de control - sa clarifice indatoririle, sa stabileasca autoritatea si responsabilitatile-functia de informare

-sa furnizeze baza decizilor

-functia de coordonare - sa faca posibila atiunea comuna eficienta

-functia de motivare - sa stimuleze cooperarea si implicarea in atingerea obiectivelor

-functia emotionala-sa permita exprimarea sentimentelor.

Bibliografie

- Boudon, Raymond (coord.), Tratat de sociologie, Humanitas, București, 1997

- Dâncu, Vasile. Comunicarea in managementul instituțional, Ed. Gewalt, ClujNapoca, 2000

- Durkheim, Emile. Diviziunea muncii sociale, Ed. Albatros, București, 2001

- Gelles, Richard J., Ann Levine, Sociology: an introduction, Mc Graw-Hill, New York, 1995

- Heilbrunn, B., Logo-ul, Ed. Comunicare.ro, București, 2002

- Hoffman, Oscar, Sociologia organizațiilor, Ed. Economica, București, 2004

- Turner, Barry A. (editor), Organizational Symbolism, Walter de Gruyer, New York, 1990

- Vlăsceanu, Mihaela. Organizațiile și cultura organizării, Ed. Trei, București, 1999

- Van Cuilenburg J.J., Scholten, O., Noomen, G.W., Știința comunicării, Humanitas, București, 2004

Preview document

Comunicarea într-o organizație - Pagina 1
Comunicarea într-o organizație - Pagina 2
Comunicarea într-o organizație - Pagina 3
Comunicarea într-o organizație - Pagina 4
Comunicarea într-o organizație - Pagina 5
Comunicarea într-o organizație - Pagina 6
Comunicarea într-o organizație - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea intr-o organizatie.docx

Alții au mai descărcat și

Empatia

O mare varietate de definitii si metafore au fost oferite de literature de specialitate cu privire la empatie, incluzand: “Empatia este eul...

Neuropsihologia Atenției

NEUROPSIHOLOGIA ATENTIEI Exista numeroase puncte de vedere care ar putea fundamenta o teorie moderna a procesului atentiei. În decursul istoriei...

Comportamentul Social

Pentru o mai buna intelegere a subiectului propus vom face mai intai cateva precizari necesare pentru constructia interioara a lucrarii. In primul...

Te-ar putea interesa și

Comunicarea organizațională - studiu asupra comunicării organizaționale în societatea Policolor

Introducere Motivaţia subiectului. Structura lucrării Această lucrare îşi propune, prin procedee precum descrierea, caracterizarea şi analiza,...

Comunicarea managerială în administrația publică

ARGUMENT Logica lucrurilor afirmă că pentru a putea stăpâni o stare de fapt ai nevoie - pe lângă aptitudinile cu care natura te-a înzestrat - de...

Strategii de comunicare în afaceriile internaționale

967122CAPITOLUL I PROCESUL COMUNICĂRII 1.1 Procesul de comunicare managerială Comunicarea managerială a apărut ca disciplină a managementului...

Comunicarea în cadrul organizației

CAPITOLUL I “Cuvântul conţine un ce sfânt care ne interzice să facem din el un joc al hazardului.” (Baudelaire) COMUNICARE ŞI CONDUCERE 1.1....

Analiza organizațională

I. Sectorul public din Romania  analiza S.W.O.T. 1.1. Prezentarea factorilor S.W.O.T. A. Factori S (puncte forte): ! Existenta unei structuri...

Comunicarea internă - factor de succes într-o organizație

INTRODUCERE Această lucrare îşi propune, prin procedee precum descrierea, caracterizarea şi analiza, realizarea unui studiu aspura comunicării...

Comunicarea managerială în cadrul IM Calaras Divin SA

ÎNTRODUCERE Actualitatea temei. Comunicarea în general și comunicarea managerială în special, este o caracteristică fundamentală a existenței...

Comunicarea Organizationala. Studiu de Caz SC Gym Construct

Comunicarea organizaţională este un schimb de mesaje între emiţător şi receptor,cu scopul de a efectua schimbări,de a modifica...

Ai nevoie de altceva?