Comunicarea intr-o organizatie

Extras din referat Cum descarc?

Rezumat: Comunicarea reprezinta o componenta esentiala a vietii, componenta ce trebuie inteleasa cat mai corect pentru a-si atinge scopurile. Nu exista o definitie concreta a comunicarii insa se poate spune cel putin ca, inseamna transmiterea intentionata a datelor informatiei.
Organizatiile se deosebesc unele de altele prin scopurile propuse, tipurile de conducere si organizare, modul de abordare a problemelor umane.
Cuvinte cheie: comunicarea , comunicarea intr-o organizatie, compania Pharma.
Am ales aceasta tema deoarece intr-o organizatie comunicarea reprezinta un rol esential in functionarea si dezvoltarea acesteia, precum si pentru buna desfasurare a activitatilor zilnice.
In mod fundamental relatiile se dezvolta in urma comunicarii, iar functionarea si supravietuirea organizatiei se bazeaza pe relatiile eficiente intre indivizi si grupuri. Comunicarea ajuta indivizii si grupurile sa isi coordoneze activitatile in vederea indeplinirii scopurilor si estevitala in procesele de socializare, luare a decizilor, rezolvarea problemelor, si schimbari
ale managementului.
Comunicarea la nivel de firma este de doua feluri:
Comunicarea interna - ofera angajatilor informatii importante in legatura cu postul pe care il ocupa, organizatia in care lucreaza, mediul extern sau informatii despre alti colegi de-ai lor.Comunicarea poate contribui la motivarea angajatilor, consolidarea increderii, crearea uneiidentitati comune sau poate mari implicarea personala, ea ofera indivizilor un mod de a-si exprimasentimentele, de a impartasi sperantele, ambitile si de a celebra si rememora realizarile.
Obiective ale comunicarii interne:
-  cresterea gradului de colaborare interdepartamentala
-  informarea eficienta a personalului despre activitatile, 
strategiile, proiectele si programelein care organizatia respective este parte;
-  fluidizarea informatilor pe verticala si orizontala;
-  rasunsul in timp eficient la solicitarile si sesizarile 
primite;
-  responsabilitatea angajatilor la sarcinile care le revin.
Comunicarea constituie modul prin care indivizii si grupurile isi inteleg organizatia, ce estesi ce reprezinta ea.
Comunicarea externa - cuprinde relatiile firmei cu piata, cu furnizorii, clientii.
- Cu furnizorii se poate negocia incheierea unor colaborari pe termen lung sau scurt.
- Cu clientii pot initia actiuni de cercetare a pietii, reclama, publicitate, vanzare, negociere.
Obiective ale comunicarii externe:
-informarea corecta si constanta a partenerilor externi cu privire la activitatea organizatiei respective;
-indeplinirea cu profesionalism a angajamentelor asumate;
-construirea unor relatii de colaborare reciproc avantajoase;
-formarea si mentinerea unei imagini positive pe piata.
Organizatia actioneaza intr-un mediu economic, social si politic, stabileste relatii si comunica permanent cu partenerii sai exteriori.
Formele de comunicare cu acesti parteneri externi sunt variate:
-comunicarea financiara
-comunicarea de marketing
-comunicarea cu concurentii
-relatile publice
-vanzarea sau negocierea.
Comunicarea formala face parte integranta din structura organizatorica formala aorganiztiei si are ca sop sa faciliteze indeplinirea sarcinilor prin prescrierea si controlul circulatieimesajului in randul personalului angajat.
Comunicarea formala este de mai multe feluri:
- Comunicarea verticala de sus in jos, adica de la superior la subaltern
-Comunicarea verticala de jos in sus, de la subaltern la superior 
- Comunicarea orizontala,prin contacte personale, sedinte, note interne si rapoarte.
Comunicarea pe orizontala este cel mai des intalnita intr-o organizatie. 
Comunicarea se realizeaza pe trei niveluri:
1. Verbal care reprezinta doar 7% din totalul actului de comunicare
2. Paraverbal care consta in ton, volum, viteza de rostire si reprezinta 38% din actul decomunicare
3. Nonverbal reprezentat de expresia faciala, imbracaminte, pozitie este 55% din actul decomunicare.
Funciile organizationale ale comunicarii:
-functia de control - sa clarifice indatoririle, sa stabileasca autoritatea si responsabilitatile-functia de informare
-sa furnizeze baza decizilor 
-functia de coordonare - sa faca posibila atiunea comuna eficienta
-functia de motivare - sa stimuleze cooperarea si implicarea in atingerea obiectivelor 
-functia emotionala-sa permita exprimarea sentimentelor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea intr-o organizatie.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

-  Boudon, Raymond (coord.), Tratat de sociologie, Humanitas, Bucuresti, 1997 
-  Dancu, Vasile. Comunicarea in managementul institutional, Ed. Gewalt, ClujNapoca, 2000 
-  Durkheim, Emile. Diviziunea muncii sociale, Ed. Albatros, Bucuresti, 2001 
-  Gelles, Richard J., Ann Levine, Sociology: an introduction, Mc Graw-Hill, New York, 1995 
-  Heilbrunn, B., Logo-ul, Ed. Comunicare.ro, Bucuresti, 2002
-  Hoffman, Oscar, Sociologia organizatiilor, Ed. Economica, Bucuresti, 2004 
-  Turner, Barry A. (editor), Organizational Symbolism, Walter de Gruyer, New York, 1990
-  Vlasceanu, Mihaela. Organizatiile si cultura organizarii, Ed. Trei, Bucuresti, 1999
-  Van Cuilenburg J.J., Scholten, O., Noomen, G.W., Stiinta comunicarii, Humanitas, Bucuresti, 2004


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!