Comunicarea in Organizatii

Extras din referat Cum descarc?

Comunicarea este procesul prin care se schimba informatii intre un emitator si un  receptor. Comuni?carea umana inseamna "totalitatea proceselor prin care o minte poate sa o influenteze pe alta" (Stefan Pruteanu, 2000, p. 27).
Comunicarea interumana este relatia prin care interlocutorii pot intelege si influenta reciproc prin intermediul schimbului de informatii, divers codificate(M.Zlate,2004,p.493).
Comunicarea joaca un rol imens in existenta umana,fiind considerata ca  factor sociogenetic, fara comunicare societatea umana neputand exista. ,,Organizarea sociala este imposibila fara comunicare" (Miller, 1954, p. 337) O societate este constituita din indivizi si grupuri care comunica, de aceea am putea ,,interpreta societatea, in functie de o teorie a comunicarii" (Levi-Strauss, 1958, p. 95). Relatiile interpersonal, ar fi de neimaginat in absenta comunicarii. Comunicarea era considerata de doi psihologi americani ca fiind ,,lubrifiantul" mecanismelor unei intreprinderi (Tiffin, McCormick, 1967, p. 433). Comunicarea este atat de puternica incat substituie realul. Comunicarea te face sa crezi ca ceva exista, chiar daca acel ceva nu exista. Ceea ce se afirma incepe cu timpul sa fie crezut si acceptat, chiar daca nu sunt mijloace pentru a se verifica adevarul sau falsitatea afirmatiilor. Discursul care nu are decat aparenta de realitate este adeseori considerat ca fiind realitate, intentia fiind echivalenta cu insasi existenta ei.
Comunicarea a fost repede inclusa printre functiile importante ale organizatiilor, alaturi de alte functii (de organizare, conducere, decizie etc.). Organizatiile fiind interesate de imaginea lor fata de public, clienti, furnizori, cumparatori etc. Fiecare manager, indiferent de nivelul ierarhic, a inceput sa tina la imaginea sa in ochii superiorilor, egalilor si subordonatilor. S-a remarcat la un moment dat ca ceea ce se numeste capitalul-imagine este mai important chiar decat capitalul economic, financiar. 
Pentru mediile si contextele organizationale, cit si pentru om , comunicarea indeplineste un rol exceptional. Ea este liantul care ii tine uniti pe membrii unui grup, asigurind ???renta si consensul grupului; tot ea poatr duce la, disolutia lui.
Etapele comunicarii organizationale
In studiul comunicarii, au fost parcurse trei etape distincte.  
In prima etapa, comunicarea era conceputa dupa ? schema simplificata de tip cibernetic
Modelul lui Shannon si Weawer arata cum " un MESAJ, elaborat de o SURSA, este codificat de un TRANSMITATOR sub forma unor SEMNALE, ce parcurg un CANAL pe traseul caruia se confrunta cu primejdia distorsionarii lor ca urmare a intervenirii unei surse de ZGOMOT, dupa care parvin la RECEPTORUL ce le decodifica, restituind mesajului forma initiala si incredintandu-1 astfel DESTINATARULU. Schema propusa de Shannon si Weawer, ofera posibilitatea intelegerii esentei comunicarii.
Luminita Iacob, intr-un studiu, arata ca emitatorul este fie o abstractie, fie este tratat
fara statut psihosocial, receptorul este vazut ca masina de reactionat, iar mesajul este o transparenta codata care asigura reversibilitatea perfecta


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea in Organizatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!