Caracterul Comercial si Senzational al Unor Publicatii sau Programe Tv

Extras din referat Cum descarc?

In societatea contemporana, unele mijloace de comunicare in masa incearca sa ofere programe sau publicatii care sa raspunda anumitor ,,nevoi" ale beneficiarilor informatiei. Exacerbarea violentei, a erotismului, a prostitutiei, pot produce schimbari majore, uneori tragice in comportamentul uman, dezumanizand raporturile dintre om si semenii lui, ducand la acte de delicventa - uneori chiar juvenile - la degradarea vietii de familie sau descoperirea acesteia, indepartandu-l de comunitate, de societate, de valorile morale. Chiar daca nu se ajunge la aceasta adevarata schizofrenie, articolele sau programele de aceasta factura pot duce la indiferentism. 
Sa luam de exemplu, numai doua din elementele caracteristice majoritatii productiilor cinematografice - violenta si pornografia - pe care dezvoltarea mijloacelor in masa - mai ales prin intermediul - TV le-au facut accesibile unui public larg, inclusiv copiilor si tinerilor. Preponderenta imaginii impinge cuvantul pe planul secund. Un tanar sau copil, mare consumator de programe de televiziune, este un om a carei privire este antrenata in mod fortat spre exterior. Succesiunea rapida a imaginilor creeaza permanent noi impresii si actiuni care inlantuie gandirea si face imposibila orice tentativa de trezire si de apelare a ,,privirii interioare". Un astfel de tanar devine dependent de stimulii exteriori si, din aceasta cauza, posibilitatea sa de interiorizare se atrofiaza pana la disparitie. Inchis in universul sau virtual, tanarul sau copilul - acesta din urma mai ales cu programele de desene animate - gaseste o falsa si egoista implinire a aspiratiilor sale spirituale si intelectuale.
Efectele acestei ,,teledependente" sunt superficialitatea, saracia sufleteasca, afectiva, intelectuala si, mai ales pierderea capacitatii autentice de comunicare. ,,Teledependenta" se manifesta si in cazul persoanelor de varsta medie sau chiar inaintata, ca un ,,raspuns" la efortul, la stresul zilnic sau ca indiferenta. Si aici remarcam aceleasi efecte: superficialitate, saracia sufleteasca, chiar si o falsa impresie despre problemele vietii.
Un alt efect nociv pe care mass-media il produce in plan spiritual este relativizarea si diluarea notiunilor si normelor fundamentale ale credintei si moralei crestine. Indiferentismul religios si relativismul moral al vremurilor noastre au ca sursa, printre altele, si un anume gen de prestatie jurnalistica. Tinerii isi aleg modele si isi fac idealuri de viata din eroi de film sau personalitati artistice a caror moralitate sau influenta normativa - in intelesul bun al cuvantului - sunt indoielnice. Am aminti numai cateva astfel de ,,personalitati", precum Michael Jackson sau liderul homosexual al grupului vocal ,,Queen" - Freddie Mercury; vocalistul grupului rock ,,Nirvana" - Curt Cobain, care s-a sinucis ca urmare a unei stari depresive provocata de o supradoza de droguri si desigur multi altii.
Efectele sociale ale consumului de presa scrisa
-Efectele mass-media
Functiile mijloacelor de comunicare in lumea noastra sunt in mod indiscutabil importante. Si, dupa cum li se atribuie adesea puteri intense, ele sunt acuzate - de la dreapta si de la stanga, din Nord si din Sud de catre cei puternici si de cei umili, de batrani si de tineri - de toate relele societatii moderne.
Se poate enunta principiul: comunicarea in masa are efecte. Acela pe care il poate avea asupra copiilor constituie unul dintre subiectele multor cercetari din domeniul stiintelor sociale. Si nu mai exista indoiala : in functie de continut, pot determina aparitia unor efecte pozitive sau negative. In general, se admite faptul ca mijloacele de comunicare in masa pot exercita o influenta puternica, pe termen lung, daca mesajul este omogen si mai ales daca urmeaza calea pe care o doresc beneficiarii.
Totusi, tot mai des se pleaca de la principiul ca mijloacele de comunicare sunt atotputernice: traditie elitista renascuta prin critica marxista si bineinteles, si prin intermediul proprietarilor si jurnalistilor care gasesc in aceasta multiple satisfactii. Se crede ca, daca un mesaj este publicat, acesta are cu siguranta un impact, ca un glont tras la tinta - de aici importanta indusa de analizele de continut.
Se uita insa un lucru: pentru ca un mesaj sa existe este nevoie de cel putin doua persoane, emitatorul si receptorul. Ori, s-a demonstrat de foarte multe ori ca utilizatorul nu este un receptor pasiv: el interpreteaza mesajul conform experientei sale, mediului, nevoilor si dorintelor sale. El nu este o victima a mijloacelor de comunicare de masa, ci un beneficiar. In consecinta, principala influenta a mediilor de comunicare se exercita prin omisiune: ceea ce ele nu spun are mai mare influenta decat ceea ce spun.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracterul Comercial si Senzational al Unor Publicatii sau Programe Tv.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!