Caracterizarea unui copil prescolar

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Perioada prescolara este marcata de schimbari radicale in vederea dezvoltarea copilului,atit in plan somatic ,relational cit si psihic.Cel mai important eveniment,ce are si un impact marcant asupra personalitatii copilului,este plecarea la gradinita si adaptarea la acest mediu.Acest eveniment ii largeste orizonturile copilului de cunoasterea si influentiaza mersul dezvoltarii personalitatii.Jocul in aceasta perioada ramine activitate dominanta, insa ei deja incep a insusi latura intructiv-educativa a acestora,introducind schimbari insemnate in planul cognitiei.Raportul adult-copil este unul mai diversificat,comparativ cu perioada anterioara,acestia au rol de a indruma,informa,prezinta anumite comportamente,si ii dirijeaza si controleaza.In etapa data la fel se diminuiaza egocentrismul, deja in momentele de joaca acestia nu se joaca singur in apropiere de alti semeni,ci impreuna impartind anumite roluri.
In lucrarea data se va caracteriza un copil de 6 ani si 5 luni, sexul copilului este feminin,aceasta se afla inca in mediul de gradinita, iar deja cind va amplini 7 ani se va incadra in mediul scolar.In perioada prescolaritatii mari, undeva pe la 6 ani, pentru copil apare o perioada calma in dezvoltarea sa,acestuia ii place sa fie singur,sa observe, sa gindeasca, sa asculte,formindu-se constiinta de sine.
Cresterea si dezvoltarea anotomo-fiziologica
Fetita are o evolutie anotomo-fiziologica normala, adica ea cintareste cca 22 kg, care ar fi la limita normei in concordanta cu criteriu de greutate pentru virsta ei, iar in inaltime fetita are 122 cm,ce presupune ca ea ar fi mai inalta decit unii semeni,insa nu putem spune ca ea ar fi supradezvoltata.In urma analizei ei, am observat ca corpul ei prinde proportii corecte,adica capul constituie 1/6 din corp,adica nu se priveste mai mare in raport cu corpul,la fel si mebrele inferioare sunt bine dezvoltate si proportionale,insa se observa o disproportionalitate la nivelul miinilor, desigur aceasta nu este foarte vizibila, sunt un pic mai lungi in raport cu mebrele inferioare.Acest fapt este datorat procesului de osificare care inca nu a luat sfirsit,si cel mai probabil ca spre sfirsitul perioadei de prescolaritate,inceputul perioadei scolarului mic corpul va prinde proportii de cca 70 .Flexibilitatea oaselor copilului este foarte bine observabila, mai ales din motivul ca de la inceputul perioadei de prescolaritate copilul merge la un cerc de dans, ce si i-a dezvoltat acest aspect, redindu-I fetitei mobilitate si elasticitate.Datorita dezvoltarii cortexului raspunzator de vorbire copilul si-a dezvoltat abilitatea de vorbire a limbii materne si la fel si a unei straine.La fel am remarcat faptul ca dentitia provizorie a inceput sa se schimbe cu cea permanenta.
Dezvoltarea motricittii
Copilul este foarte activ, miscarile ei sunt coordonate, se observa dezvoltarea instinctului motor, ce este exprimat prin dans la fetita, adica miscarile ei sunt voluntare, pe baza celor memorate, si sunt bine controlate de ea.Coordonarea mitcarilor este vizibila prin faptul ca mininca de una singura, adica minieste bine tacimurile, se imbraca ,isi leaga sireturile, isi spala miinile de una singura, fara nevoia de a fi ajutata.Aceasta cind vorbeste utilizeaza diferite mimici, gesturi ce ar prezenta obiectele discutate, spre exemplu atunci cind vorbim despre un lucru mare intinde miinile in parti si pe fata se obbserva o mimica de uimirie.Din motiv ca este mizana, si plus si cea mai mica nepotica, atentia este centrata in mare parte asupra ei, si faptul dat genereaza prezenta unor miscari fine la copil, usoare, aceasta primind satisfactie atunci cind se misca.La fel dezvoltarea buna a motricitatii fetitei este denotata de faptul ca aceasta poate merge pe bicicleta fara ajutarea unor roti adiacente, adica isi poate mentine echilibrul, poate transporta lucruri multe, si isi leaga sireturile.Am remarcat faptul ca deprinderea motorie este la un nivel avansat la acest copil, adica aprinde si stinge lumina, inchide usile in camera de cite ori iese, s-a creat si o deprindere vestimentara, adica imbraca hainele in aceeasi consecutivitate.Copilul nu intimpina dificultati in a se catara pe unele suprafete, se da singuraca in leagan, se catara cu usurinta pe tobogan si se spala , fara nevoia de ajutorul adultilor, pe dinti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracterizarea unui copil prescolar.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!