Noile tehnologii au schimbat interactiunile dintre oameni, modalitatile de petrecere a timpului liber, viata de azi devenind practic de neconceput fara ele. Tinerii, ,,nativi digitali", cresc inconjurati de notebook-uri, laptop-uri, computere, internet, smartphone-uri, majoritatea interactionand cu cel putin unul dintre ele de la cativa ani. Organizatia pentru Cooperare Economica si Dezvoltare (OECD) monitorizeaza modul in care elevii acceseaza si folosesc tehnologiile informatiei si comunicarii si exploreaza maniera in care sistemele educationale scolare integreaza TIC in experientele de invatare ale elevilor. Raportul evidentiaza faptul ca mai intai elevii trebuie sa-si dezvolte foarte bine abilitatile de baza, scris, citit si socotit pentru a putea participa in intregime la dezvoltarea societatilor hiper-conectate si digitalizate din secolul 21. Mai releva faptul ca 96% din elevii de peste 15 ani au un computer acasa si ca 72% din elevi folosesc computerul la scoala. Per ansamblu, elevii care folosesc moderat computerul la scoala tind sa aiba rezultate mai bune decat cei care folosesc computerul rar, dar elevii care folosesc computerul foarte des la scoala au rezultate mult mai slabe decat cei care-l folosesc mai rar sau moderat, chiar si daca se iau in considerare aspectele sociale si demografice. Tehnologia reprezinta modalitatea cea mai facila de extindere rapida a accesului la cunoastere, oferind acces la materiale din afara cartilor, in formate multiple, cu putine constrangeri legate de spatiu si timp, dar contributia pe care TIC o poate aduce procesului de invatare nu este inca pe deplin exploatata. Impactul tehnologiei in educatie este sub nivelul optim din mai multe cauze: supraestimarea abilitatilor digitale atat ale elevilor cat si ale profesorilor; politici nerealiste in ceea ce priveste implementarea strategiilor; calitatea scazuta a cursurilor si soft-urilor educationale; slaba intelegere si pregatire pedagogica. 1.Noile tehnologii informationale. Calculatorul este un mijloc de invatamant complex, care ajuta la instruirea/autoinstruirea elevului. Utilizarea lui devine eficienta doar in momentul in care se evita exagerarea rolului sau in formare si informare. Stilul de invatare trebuie croit individual, pentru fiecare elev, iar acest lucru nu poate fi realizat fara un grad ridicat experienta didactica. Aplicatiile multimedia atrag elevii cu ajutorul imaginilor si sunetului. In plus, se va realiza o implicare a acestora intr-un mediu interactiv. Abilitatea de a analiza si rezolva rapid o varietate de probleme este mult mai importanta decat o aplicare pura a informatiilor memorate. Cea mai buna metoda de predare a unui mod de gandire conceptual este prin intermediul unui sistem al testelor. In acest sistem elevul este supus unor situatii concrete, ale lumii reale si fortat sa ia decizii. Multimedia interactiva, cu capacitatea sa de antrenare a utilizatorului, poate fi suportul perfect pentru astfel de procese. Invatarea trebuie sa treaca dincolo de sala de clasa si sa inglobeze discipline si tehnologii complexe. De aceea, in invatamantul actual se trece de la training la learning, unde actul invatarii este plasat inaintea predarii, iar elevul este situat in centrul procesului de invatamant. O tara mai buna se construieste plecand de la un sistem de educatie performant. Prin folosirea constanta si eficienta a tehnologiei in procesul de educatie elevii au posibilitatea de a dobandi abilitati importante. Majoritatea acestora, mai ales in mediul urban, au deja ca rutina folosirea Internetului si a email-ului, a sms-urilor sau a retelelor de socializare de tip Facebook. Acest mod de comunicare se face simtit si in modul lor de a invata. Chiar daca profesorul foloseste sau nu la clasa tehnologia informatiei si a comunicarii, elevii vor folosi cu siguranta acasa mijloacele moderne de informare ca sprijin pentru teme. Ca vrem sau nu, cand se schimba contextul de viata, se schimba si felul in care elevul invata.
Ana-Maria Aprotosoaie-Iftimi, Impactul educatiei prin intermediul tehnologiei asupra dezvoltarii individului, Departamentul de Pregatire Psihopedagogica a Universitatii de Arte ,,George Enescu", Iasi Lovink, G., Cultura digitala, Editura Idea Design & Print, Cluj-Napoca, 2004 Olimpius Istrate, Instruire asistata de calculator (IAC), 2016 Rosca, I. Gh. si colaboratorii, Informatica instruirii, Editura Economica, Bucuresti, 2002 Stancu, Al., Invatamantul deschis la distanta, Tehnologii educationale moderne, Universitatea ,,Al. I. Cuza", Centrul pentru Invatamant deschis la distanta Steliana Baisanu, Aristita Dirlea, Florica Tudoran, Impactul tehnologiei informationale in domeniul educational, A XV-a Conferinta internationala - multidisciplinara "Profesorul Dorin Pavel - fondatorul hidroenergeticii romanesti", Sebes, 2015 Vlada, M., E-Learning si Software educational, CNIV, 2003 http://www.oecd.org/education/students-computers-and-learning-9789264239555-en.htm https://t-smart.eu/impactul-tehnologiei-asupra-educatiei/
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).