Argument 1 CAP I. Timpul liber la elevi 2 1. Timpul elevilor - rezultatele cercetarii 2 1.1 Relatia dintre timpul scolar, timpul extrascolar si timpul liber 2 2. Timpul liber 5 2.1 Durata medie a timpului liber 6 2.2 Modalitati de petrecere a timpului liber 9 2.3 Timpul alocat pentru vizionarea de filme si programe TV 11 2.4 Timpul alocat activitatilor sociale 14 2.5 Timpul alocat calculatorului pentru navigarea pe Internet, jocuri si comunicare 15 2.6 Timpul alocat activitatilor sportive 18 2.7 Timpul alocat odihnei 20 Concluzii 22 CAP II. Anexe 25 Bibliografie 28
Argument Cat timp aloca in prezent elevii activitatilor scolare? Care sunt cele mai ,,incarcate" zile ale saptamanii? Cum isi organizeaza elevii celelalte activitati in afara celor de studiu? Cat timp este alocat somnului? Ce diferente exista intre elevi si eleve in administrarea bugetului de timp? Dar intre elevii din mediul rural si cel urban? Utilizand o serie complexa de instrumente de investigatie, lucrarea de fata incearca sa ofere un raspuns fundamentat unor astfel de intrebari legate de timpul elevilor. Lucrarea de fata ofera o imagine de detaliu si asupra celorlalte activitati in care elevii sunt antrenati pe parcursul unei zile. Astfel sunt analizate principalele activitati extrascolare si cele de timp liber in care se angajeaza elevii din lotul investigat, atat sub aspectul tipologiei cat si al duratei acestora. De asemenea, ca si in cazul activitatilor scolare, sunt investigati diferiti factori care influenteaza modul in care elevii isi organizeaza timpul, fiind identificate diferite bariere in optimizarea modului de organizare a activitatilor de invatare. CAP I. Timpul liber la elevi Secventa din bugetul zilnic de timp in care elevii desfasoara activitati fara caracter obligatoriu, de cele mai multe ori intr-un cadru informal. Se deosebeste de celelalte doua segmente de timp prin faptul ca elevii sunt liberi, in general, sa decida asupra tipului si continutului diferitelor activitati pe care acesta le cuprinde. Cu alte cuvinte, intentia si initiativa participarii la astfel de activitati sunt la decizia elevilor, motivatia participarii fiind, in general, de ordin personal. Exemple de activitati de timp liber: lectura, vizionare programe TV, participare la activitati sportive, participare la spectacole cultural artistice sau de divertisment (teatru, concerte) etc. 1. Timpul elevilor - rezultatele cercetarii Pe langa investigarea directorilor de scoli si a cadrelor didactice cu privire la aspecte generale referitoare la durata, organizarea si structura anului scolar, cercetarea de fata a vizat analizarea in detaliu a timpului elevilor din tripla perspectiva - timpul scolar, timpul extrascolar si timpul liber - atat ca durata a celor trei secvente temporale, cat si ca activitati specifice subsumate fiecarei categorii. In capitolul de fata sunt prezentate informatiile referitoare la aspectele mentionate, colectate prin intermediul urmatoarelor instrumente de investigatie: fise de buget de timp aplicate elevilor, chestionare adresate cadrelor didactice, chestionare destinate elevilor si interviuri de grup cu parintii acestora. 1.1 Relatia dintre timpul scolar, timpul extrascolar si timpul liber Primul nivel al analizei s-a centrat asupra relatiei dintre cele trei mari secvente de timp delimitate in cadrul cercetarii de fata, la care s-au facut referiri si in capitolul privind metodologia cercetarii, si anume: - timpul scolar - care subsumeaza o serie de activitati curente cu caracter cvasi-stabil din punct de vedere al timpului necesar pentru realizarea lor (pregatirea pentru scoala, deplasarea catre si de la scoala) si activitati cu durata variabila (orele de scoala, activitatile extrascolare, pregatirea suplimentara pentru scoala la diferite discipline de studiu); - timpul extrascolar - care include timpul alocat necesitatilor de baza (somn, toaleta si igiena personala, imbracat, servirea mesei) si cel necesar realizarii unor activitati gospodaresti; - timpul liber - care subsumeaza toate activitatile aflate in aria de decizie a elevilor. In cadrul capitolului de fata vom prezenta o analiza a structurii bugetului de timp al elevilor la nivel general, precum si in functie de o serie de factori de influenta, precum mediul de rezidenta, nivelul de studiu, genul elevilor, tipul de program scolar. Structura generala a bugetului de timp al elevilor O prima constatare se refera la faptul ca ponderea cea mai ridicata - peste jumatate din bugetul de timp zilnic al elevilor (calculat ca medie din bugetul de timp saptamanal) - revine secventei care a fost numita generic, in cadrul cercetarii de fata, timp extrascolar. Acestuia ii urmeaza timpul scolar - 28% (peste 6 ore si jumatate) - si timpul liber - 22% (putin peste 5 ore).
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).