Taxonomia obiectivelor Bloom

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 789
Mărime: 21.09KB (arhivat)
Publicat de: Ioana C.
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Pop Mariana

Extras din referat

Obiectivele educaționale prezintă un grad mare de diferențiere, operată în literatura de specialitate prin termenul de “taxonomie a obiectivelor”, înțeleasă drept clasificare, sistematizare. Ca rezultat al folosirii unor criterii extrem de diferite,taxonomia obiectivelor oferă o diversitate tipologică a obiectivelor, îndeplinind mai mult un rol informativ.

Elaborarea corectă a obiectivelor este crucială în planificarea oricărui eveniment de instruire, necesitatea acesteia fiind condiționată de faptul că obiectivele:

1. oferă un fundament pentru selectarea strategiilor de instruire adecvate scopurilor educaționale în proiectare;

2. îl ajută pe elev să-și direcționeze atenția spre ceea ce se așteaptă de la el;

3. asigură un suport pentru evaluarea corectă a performanței (cunoștințelor și abilităților);

4. oferă criterii pentru determinarea eficienței întregului proces de instruire.

Taxonomia domeniului cognitiv elaborată de B.S. Bloom se constituie drept cadru de referință ce va fi adaptat la structura particulară a disciplinelor de învățămînt. A proiecta obiectivele conform acestei taxonomii înseamnă a lua în considerare dimensiunile informativă și formativă a educației și a specifica comportamente cognitive adecvate pentru fiecare clasă de obiective (în total 6 criterii). Pentru fiecare categorie taxonomică sunt indicate tipuri reprezentative de obiective. De exemplu, înțelegerea presupune: reformularea unui enunț de către elev/preșcolar cu propriile cuvinte, interpretarea (rezumarea, comentarea etc.) și extrapolarea (specifică consecințelor unui enunț dincolo de context sau cadru de prezentare).

Exemplu:

Disciplina: M3 Calitatea produselor și serviciilor

Clasa: a IX-a C

Unitatea de învățare : URÎ 5.Ambalarea mărfurilor

Tema Lecției: Recapitulare Ambalarea Mărfurilor

Tipul lecției: Lecție de recapitulare, consolidarea cunostințelor

La sfârșitul lecției elevii vor fi capabili :

1. -să definească ambalajul CUNOAȘTERE

2. - să recunoască funcțiile ambalajului CUNOAȘTERE

3. - să clasifice ambalajele dupa mai multe criterii APLICARE

4. - să identifice principlalele tipuri de ambalaje ANALIZA

5. - să identifice metodele de ambalare CUNOAȘTERE

Preview document

Taxonomia obiectivelor Bloom - Pagina 1
Taxonomia obiectivelor Bloom - Pagina 2
Taxonomia obiectivelor Bloom - Pagina 3
Taxonomia obiectivelor Bloom - Pagina 4
Taxonomia obiectivelor Bloom - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Taxonomia obiectivelor Bloom.docx

Alții au mai descărcat și

Instruirea Asistată de Calculator

A. ASPECTE TEORETICE I. UTILIZAREA SOFTULUI EDUCAŢIONAL ÎN IAC Instruirea asistată de calculator (IAC) este o metodă didactică sau o metodă de...

Proiect de lecție

Unitatea de invatare : Evaluarea patrimoniului si calculatia Subiectul lectiei : Calculatia Tipul lectiei : Asimilarea de noi cunostinte...

Itemi de Evaluare

ITEMI DE EAVALUARE - Obiectivi (elevul nu elaborează răspunsul, ci are sarcina de a l identifica pe cel corect din două sau mai multe variante...

Proiect Didactic - Caracteristici Principale ale Serviciilor Comerciale

A. REPERE GENERALE Disciplina : Studiul calităţii produselor şi serviciilor Clasa : a X-a Subiectul lecţiei : Caracteristici principale ale...

Responsabilități și Roluri ale Profesorului în Calitate de Manager al Clasei de Elevi

Personalitatea cadrului didactic Managementul clasei nu poate fi făcut fără o analiză amănunțită a celui care contribuie la formarea intelectuală...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Grădinița particulară versus grădinița de stat

Introducere “ Copiii sunt creativi in mod natural si doar asteapta atmosfera propice pentru a-si manifesta creativitatea” I.G.Gowan In conceptul...

Finalitățile Educației

ARGUMENT Educaţia este un tip particular de acţiune umană, o intervenţie sau direcţionare, o categorie fundamentală a pedagogiei. Platon definea...

Taxonomii ale obiectivelor educaționale

Conceptul de taxonomie didactică Etimologie şi istoric: - etimologia termenului „taxonomie” se află în grecescul „taxis”= aşezare, ordonare,...

Didactica specialității

Didactica specialitatii l. DOMENIUL COGNITIV, ELEMENT AL PROCESULUI EDUCATIONAL IN TAXONOMIA BLOOM Procesului de invatamant ii este...

Didactică

1. Pentru o temă la alegere din manualul de Psihologie, realizați un proiect de lecție de predare-învățare. În cadrul acestui proiect de lecție să...

Importanța taxonomiei lui Bloom în cadrul procesului instructiv educativ

Cadrul didactic care îi antrenează sau îi instruiește pe alții poate folosi taxonomia lui Bloom pentru a scrie obiective de învățare care descriu...

Modul pedagogic geografie an II

Taxonomia  elaborata de Bloom are in vedere traseul demersurilor cognitive pe care elevul il urmeaza in activitatea de invatare si de cunoastere ....

Seminar instructiv - Metodic pentru educatorii din instituția preșcolară

Data: 14.11.2017, Ora: 13.30 - 15.00 Locația: Instituția de educație timpurie Scop: Oferirea unor experiențe de învățare utile pentru cadrele...

Ai nevoie de altceva?