Studiul de caz

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 974
Mărime: 15.19KB (arhivat)
Publicat de: Avram Milea
Puncte necesare: 3
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: ciobanu ionela

Extras din referat

Date personale:

Numele: I. A-C

Vârsta : 11 ani

Sex: feminin

Ocupația: elevă, clasa aIII-a

Date familiale:

Eleva I.A-C locuiește cu părinții în Topraisar, într-o casă, în apropiere de școală și este copil unic. Situația financiară este bună, mama este expert contabil iar tatăl este cadru militar la UM.Topraisar. Climatul familial este pozitiv, între părinți există relații normale, pun pe primul plan educația copilului și se interesează zilnic de situația acestuia.

Date medicale:

Eleva I. A-C este diagnosticată cu tulburări hiperkinetice, retard mental (QI- 60), tulburări de dezvoltare specifice privind vorbirea, limbajul și abilitățile școlare și tulburări emoționale cu debut în copilărie. Eleva a fost dată mai târziu la școală deoarece prezintă o dislalie polimorfă, iar comunicarea orală se realizează cu dificultate.

Manifestări comportamentale:

Eleva I. A-C preferă activitățile care nu presupun un efort intelectual mare , îi place să deseneze și să se joace cu plastilina. Stilul de învățare este concret - intuitiv. Nu începe singură o activitate, trebuie să i se spună precis ce să facă, nu finalizează singură activitatea începută ci doar supravegheată. Prezintă dificultăți

de concentrare, orice zgomot din clasă îi distrage atenția și nu se mai poate concentra la

lecție. Uneori se ridică din bancă în timpul orelor de curs și își deranjează colegii cerând diferite obiecte sau le arată ce a lucrat. Manipulează destul de bine obiectele, chiar dacă are lateralitatea stângă. Are nevoie în permanență de încurajări și de un feedback pozitiv pentru a-și canaliza energia spre evitarea insucceselor și prevenirea unui comportament pasiv.

Recunoaște toate literele alfabetului și poate scrie după dictare cuvinte scurte, transcrie cuvinte și propoziții simple. Efectueză operații simple de adunare și scădere ajutându-se de numărătoare, bețișoare sau număratul pe degete .

Eleva este integrată în colectivul clasei și intră în legătură directă cu toți colegii, este acceptată de colectiv iar copiii o atrag în jocurile lor. Eleva dispune de un potențial afectiv aparte pe care dorește să îl manifeste tot timpul, fiind o persoană sociabilă dornică să participe alături de ceilalți copii la diferite activități.

- Independența elevului :

- vine la școală însoțită de mamă / tată;

- știe să se orienteaze în spațiul școlii;

- transcrie cu greu de pe tablă și din manual;

- se orientează cu dificultate în spațiul foii de hârtie.

- Relaționarea cu ceilalți :

- eleva este dornică de relaționare, nu ripostează la atingeri fizice;

- nu întotdeauna privește interlocutorul în ochi atunci când discută;

- eleva se comportă la fel cu toata lumea, îi este greu sa faca diferențierea între persoane;

- prezintă uneori stări de neliniște, de agitație trecătoare ;

Preview document

Studiul de caz - Pagina 1
Studiul de caz - Pagina 2
Studiul de caz - Pagina 3
Studiul de caz - Pagina 4
Studiul de caz - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Studiul de caz.docx

Alții au mai descărcat și

Plan de intervenție personalizat

I. INFORMAȚII DE BAZĂ: 1. Numele și prenumele preșcolarului: 2. CNP: 3. Data nașterii: 15.07.2010 4. Unitatea de învățământ: 5. Grupa:...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Pregătirea Negocierii

INTRODUCERE În cele trei semestre de studiu în cadrul programului de masterat online „Business în turism” am aprofundat diferite domenii ale...

Relația dintre logistică și marketing

1.Interfata dintre logistica si marketing La inceputul secolului, a fost o perioada cand functiunile grupate astazi sub denumirea de logistica...

Familia Monoparentală

REZUMAT Această lucrare abordează o temă de actualitate, şi anume familia monoparentală. Aceste familii sunt formate dintr-un singur părinte şi...

Violența în rândul adolescenților ca o reacție la problemele sociale

INTRODUCERE Agresiunea sau altfel spus violenţa reprezintă unul din comportamentele sociale extrem de greu de definit. Înţelesul acordat de un...

Legătura dintre logistică și tehnologia informației

Relatia dintre logistica si functia de tehnologie a informatiei INTRODUCERE Managerul de logistică trebuie să se ocupe în mod special cu două...

Delicvența juvenilă

ARGUMENT Ponderea importanta a tineretului in structura actuala a societatii ca si contributia lui tot mai marcanta in diverse domenii ale vietii...

Relația dintre stările de dispoziție emoțională și agresivitate în contextul dizabilităților intelectuale ușoare

INTRODUCERE Violența școlară, în zilele noastre, nu este deloc un lucru izolat și restrâns, cunoscând o răspândire alarmantă, fiind regăsită la...

Studiul de Caz - Metodă de Cercetare Calitativă

Aspecte generale privind metodele şi tehnicile de cercetare sociologică Prin metode şi tehnici de cercetare sociologică, înţelegem demersuri...

Ai nevoie de altceva?