Extras din referat
Date personale:
Numele: I. A-C
Vârsta : 11 ani
Sex: feminin
Ocupația: elevă, clasa aIII-a
Date familiale:
Eleva I.A-C locuiește cu părinții în Topraisar, într-o casă, în apropiere de școală și este copil unic. Situația financiară este bună, mama este expert contabil iar tatăl este cadru militar la UM.Topraisar. Climatul familial este pozitiv, între părinți există relații normale, pun pe primul plan educația copilului și se interesează zilnic de situația acestuia.
Date medicale:
Eleva I. A-C este diagnosticată cu tulburări hiperkinetice, retard mental (QI- 60), tulburări de dezvoltare specifice privind vorbirea, limbajul și abilitățile școlare și tulburări emoționale cu debut în copilărie. Eleva a fost dată mai târziu la școală deoarece prezintă o dislalie polimorfă, iar comunicarea orală se realizează cu dificultate.
Manifestări comportamentale:
Eleva I. A-C preferă activitățile care nu presupun un efort intelectual mare , îi place să deseneze și să se joace cu plastilina. Stilul de învățare este concret - intuitiv. Nu începe singură o activitate, trebuie să i se spună precis ce să facă, nu finalizează singură activitatea începută ci doar supravegheată. Prezintă dificultăți
de concentrare, orice zgomot din clasă îi distrage atenția și nu se mai poate concentra la
lecție. Uneori se ridică din bancă în timpul orelor de curs și își deranjează colegii cerând diferite obiecte sau le arată ce a lucrat. Manipulează destul de bine obiectele, chiar dacă are lateralitatea stângă. Are nevoie în permanență de încurajări și de un feedback pozitiv pentru a-și canaliza energia spre evitarea insucceselor și prevenirea unui comportament pasiv.
Recunoaște toate literele alfabetului și poate scrie după dictare cuvinte scurte, transcrie cuvinte și propoziții simple. Efectueză operații simple de adunare și scădere ajutându-se de numărătoare, bețișoare sau număratul pe degete .
Eleva este integrată în colectivul clasei și intră în legătură directă cu toți colegii, este acceptată de colectiv iar copiii o atrag în jocurile lor. Eleva dispune de un potențial afectiv aparte pe care dorește să îl manifeste tot timpul, fiind o persoană sociabilă dornică să participe alături de ceilalți copii la diferite activități.
- Independența elevului :
- vine la școală însoțită de mamă / tată;
- știe să se orienteaze în spațiul școlii;
- transcrie cu greu de pe tablă și din manual;
- se orientează cu dificultate în spațiul foii de hârtie.
- Relaționarea cu ceilalți :
- eleva este dornică de relaționare, nu ripostează la atingeri fizice;
- nu întotdeauna privește interlocutorul în ochi atunci când discută;
- eleva se comportă la fel cu toata lumea, îi este greu sa faca diferențierea între persoane;
- prezintă uneori stări de neliniște, de agitație trecătoare ;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiul de caz.docx