Strategii Didactice

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2140
Mărime: 32.35KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mariana Halabuc

Extras din referat

Metode si strategii didactice interactive

folosite în ora de religie

1. Mozaicul

Este o metoda de învatare care se bazeaza, pe distribuirea sarcinilor de învatare unor grupuri de elevi astfel ca in urma colaborarii fiecare elev sa aiba întreaga schema de învatare. învatarea diferentiata se bazeaza pe ideea ca unii elevi pot cunoaste mai bine anumite aspecte ale continutului (specializare), dar ca toti elevii au aceleasi cunostinte generale despre întregul subiect.

Numararea elevilor si împartirea lor pe grupe dupa un algoritm specific este foarte importanta. Elevii vor fi grupati în 4 grupuri initiale de câte 4 elevi, fiecarui elev din grup atribuindu-se câte un numar de la 1

grup initial A

grup initial B

grup initial C

grup initial D

Textul ce urmeaza a fi studiat se împarte în prealabil în 4 parti de dimensiuni si grade de dificultate similare. Urmeaza reasezarea elevilor în sala: toti elevii cu numarul 1 vor forma un grup de experti, acelasi lucru se întâmpla pentru elevii cu celelalte numere obtinându-se astfel patru grupuri de experti:

grup experti 1

grup experti 2

grup experti 3

grup experti 4

Elevii din grupurile de experti au sarcina de a învata cât mai bine partea din materialul de studiu care le-a fost atribuita pentru a o preda colegilor lor din grupurile initiale. Pentru aceasta elevii vor discuta problemele si informatiile cele mai importante si se vor gândi la o modalitate de a le prezenta, de a preda, partea pregatita de ei colegilor din grupul initial. Profesorul poate interveni ca moderator si facilitator oferind consultanta elevilor când acestia ajung în momente de impas. Dupa îndeplinirea sarcinilor de lucru din fiecare grup de experti elevii specializati fiecare într-o anumita parte a lectiei revin în grupurile initiale si predau colegilor lor partea pregatita cu ceilalti experti. în fiecare grup initial vom avea 4 elevi specializati fiecare într-o parte diferita a lectiei si fiecare dintre acestia va preda partea lui. Astfel fiecarui elev îi revine responsabilitatea predarii si învatarii de la colegi

Preview document

Strategii Didactice - Pagina 1
Strategii Didactice - Pagina 2
Strategii Didactice - Pagina 3
Strategii Didactice - Pagina 4
Strategii Didactice - Pagina 5
Strategii Didactice - Pagina 6
Strategii Didactice - Pagina 7
Strategii Didactice - Pagina 8
Strategii Didactice - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Strategii Didactice.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii didactice specifice învățământului preșcolar

STRATEGII DIDACTICE SPECIFICE INVATAMANTULUI PRESCOLAR Strategia didactica reprezinta modul de imbinare a metodelor, procedeelor, mijloacelor,...

Relația joc-învățare-dezvoltare

a) Explicarea conceptelor Perioada preşcolară reprezintă o etapă a dezvoltării copilului în care se contruiesc, se aşează, se împletesc şi se...

Proiectarea activității didactice

Proiectarea activitatii instructiv-educative/proiectare didactica reprezinta ansamblul de procese si operatii deliberative de anticipare a...

Importanța jocului didactic în dezvoltatrea vorbirii

Jocul constituie o modalitate deosebit de valoroasa de modelare a viitoarei personalitati, deoarece ofera posibilitatea sa cunoastem copilul si...

Metode la grădiniță

Metodele interactive de grup sunt modalitati moderne de stimulare a invatarii experentiale, de exersare a capacitatilor de analiza, de dezvoltare a...

Jocul didactic punte de legătură între grădiniță și școală

Jocurile copiilor sunt forme specifice de comportament a acestora fata de lumea înconjuratoare, reactii fata de aspectele cele mai diverse ale...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Proiectul de activitate integrată - curriculum la decizia educatoarei

Proiectul de activitate integrata – curriculum la decizia educatoarei În ultimii ani, la nivelul învatamântului românesc au aparut idei si...

Te-ar putea interesa și

Formarea unei gândiri geografice la elevii din ciclul primar prin studiul disciplinei Geografia

INTRODUCERE Învățământul a evoluat și va evolua de-a lungul timpului. Sursa globală a conținuturilor învățământului și ale educației este chiar...

Aspecte Privind Obținerea unui Aliment Funcțional nou pe Bază de Iaurt și Polen

ARGUMENT Industria alimentară este una dintre principalele ramuri ale economiei naționale, având ca obiect fabricarea de produse alimentare...

Contribuții privind educarea și dezvoltarea psihomotricității la ciclul primar

CAPITOLUL I – INTRODUCERE I.1. SCOPUL LUCRARII Scopul acestei lucrarii il reprezinta educarea/ dezvoltarea psohomotricitatii la ciclul primar,...

Strategii didactice în vederea dezvoltării aptitudinilor artistice, bază a capacității interpretative muzicale la copiii din școlile populare de artă

Prolegomene Învățământul muzical din România (Țările Române și Transilvania) În istoria învățământului muzical din România s-a manifestat o...

Metodologia și tehnologia instruirii. elaborare curriculum la decizia școlii

1. INTRODUCERE Meseria, aceasta îndeletnicire cu caracter permanent pe care o practica orice muncitor pe baza unei calificări corespunzătoare,...

Utilizarea metodelor activ participative în contextul predării semnelor de ortografie și punctuație în învățământul primar

REZUMAT Această lucrare are ca temă „Utilizarea metodelor activ participative în contextul predării semnelor de ortografie şi punctuaţie în...

Dezvoltarea Competenței Sociale la Elevi în Cadrul Orelor de Educație Civică

ADNOTARE Lucrarea de faţă cu titlul “Dezvoltarea competenţelor sociale la elevi în cadrul orelor de eduaţie civică”, elaborată de către Gobjila...

Metode de rezolvare a problemelor de matematică în ciclul primar

INTRODUCERE Importanța și actualitatea temei Tentația îmbunătățirii repertorului fenomenologic, al repertoriului metodologic și terminologic...

Ai nevoie de altceva?