Sistemul formelor de organizare a practicării exercițiilor fizice de către elevi

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In acceptiunea didactica, exercitiul reprezinta unul din cele mai importante instrumente didactice, avand largi aplicatii si numeroase functii in programarea si organizarea procesului de invatamant.

Cu ajutorul exercitiului se obtine atat consolidarea sistemului de cunostinte, priceperi si deprinderi cat si intelegerea si insusirea unor regulu, teoreme cu valoare practica, care constituie premisele rezolvarii problematicii specific fiecarui domeniu in parte.

Activitatile de educatie fizica si sport organizate pentru masa larga a elevilor au ca obiectiv principal mentinerea si intarirea sanatatii acestora, dezvoltarea si formarea trasaturilor positive de caracter, dezvoltarea aptitudinilor motrice si a deprinderilor necesare pentru munca si viata.

cuprinse in planul de invatamant (lectia de educatie fizica, lectia de activitati sportive, cercul sportive); necuprinse in planul de invatamant (gimnastica de inviorare, in regimul zilei de scoala, recreatia organizata). competitionale (campionatul scolii, cros, cupe traditionale, sporturi tehnico aplicative) necompetitionale (activitate turistica, tabere, serbari sportive) activitatea sportivilor de performanta (activitatea din cluburi si ascociatii sportive din scoli generale si licee cu program sportive). a. Exercitii fizice cuprinse in planul de invatamant: lectia de educatie fizica reprezinta principala forma de acivitate care cuprinde toti elevii. Obiectivele lectiei de educatie fizica sunt: intarirea sanatatii, sporirea capacitatii de munca fizica si intelectuala a elevilor, dezvoltarea fizica armonioasa, perfectionarea calitatilor motrice de baza, asigurarea cunoasterii unei ramuri de sport si formarea deprinderii de a le practica independent, dezvoltarea capacitatii de adaptare la cerintele activitatii sociale etc.

lectia de activitati sportive activitatile sportive sunt orientate, in general spre insusirea si perfectionarea tehnicii si tacticii ramurii de sport alese de catre elev.

Organizarea se face sub diverse forme: lectii de initiere si perfectionare intr-o ramura de sport, lectii de pregatire a elevilor care participa in competitiile prevazute in calendarul scolar. Fiind o forma de activitate prin care scoala contribuie la dezvoltarea sportului de performanta, se vor selection elevii care au aptitudini intr-o anumita ramura. Continutul activitatii sportive si metodica conducerii lor difera de cele ale lectiilor de educatie fizica.

b. exercitii fizice necuprise in planul de invatamant: 1. gimastica de inviorare- exercitiile de gimnastica practicate dimineata reprezinta cele mai utile si simple forme de practicare sistematica a exercitiilor fizice.

Ele contribuie la asigurarea unui regim correct de viata, stimuleaza buna functionare a aparatului respirator, circulator, imbunatateste activitatea sistemului nervos, mobilizeaza si pregateste organismul pentru efortul din timpul zilei. Unele exercitii pot fi utile si pentru corectarea anumitor atitudini ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistemul formelor de organizare a practicarii exercitiilor fizice de catre elevi.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
903 cuvinte
Nr caractere:
5 773 caractere
Marime:
11.51KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
organizare, elevi, Pedagogie
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!