Scoala - Institutia Fundamentala Educationala

Extras din referat Cum descarc?

Specificul scolii ca organizare
Scoala reprezinta institutia specializata in realizarea activitatii de educatie, conform obiectivelor pedagogice ale procesului de invatamant, stabilite la nivel de politica a educatiei (S. Cristea).
In opinia lui E. Paun scoala este o organizatie care invata si produce invatare (learning organization). Specificul ei decurge in esenta din faptul ca ea este investita cu functia de a produce invatare si-si structureaza toate celelalte aspecte organizationale si functionale in aceasta directie. Se poate spune ca intr-o mare masura intreaga ,,arhitectura organizationala" a scolii se supune logicii proceselor pedagogice. Ceea ce apropie scoala de alte organizatii este caracteristica ei de organizatie care invata. Ceea ce o deosebeste este ca ea produce invatare. Din aceasta trasatura, de organizatie cu dubla deschidere (invata si produce invatare) decurg o serie de particularitati care configureaza specificul scolii ca organizatie:
- prezenta si desfasurarea a doua activitati de baza, distincte si interdependente in acelasi timp, activitati care sunt structurate in conformitate cu doua logici diferite:
- activitatea manageriala administrativa (reglementata de o logica organizationala) - vizeaza conducerea si administrarea scolii, dar si structurile care reglementeaza activitatea cadrelor didactice, statutul si rolul lor institutional
- activitatea pedagogico-educationala - structurata conform unei logice pedagogice, in mare masura nonorganizationala ; este reglementata de norme care decurg din natura proceselor de predare-invatare, implicand raporturi specifice ale elevilor si profesorilor cu stiinta ce devine obiect al transmiterii si asimilarii in scoala
- prezenta in mai mare masura a aspectelor informale si a manifestarilor expresive - spatiul mai mare de manifestare a informalului este determinat mai ales de cultura grupurilor de elevi, dar si de faptul ca logica pedagogica solicita cadrelor didactice creativitate si imaginatie in activitate si-i indeamna pe managerii scolari sa le ofere mai multa libertate de actiune
- prezenta mai multor tipuri membrii din doua perspective: structurala (planul organizational si planul pedagogic) si temporala (membrii permanenti si membrii temporari)
- in plan organizational : membrii staffului managerial (director, dir. adjuncti, manageri intermediari = sefi de catedra, membrii ai organismelor de conducere ale scolii) si membrii personalului administrativ (membrii permaneti)
- in plan pedagogic : cadrele didactice  (membrii permanenti) si elevii (membrii temporari - adica devin membrii ai organizatiei scolare pe o perioada determinata)


Fisiere in arhiva (1):

  • Scoala - Institutia Fundamentala Educationala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!