Schimbări în modul de predare și comunicare al cunoștințelor

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Motto: ,, Nu exista arta mai frumoasa decat arta educatiei. Pictorul sau sculptorul fac doar figuri fara viata, dar educatorul creeaza un chip viu:uitandu-se la el, se bucura si oamenii, se bucura si Dumnezeu. Si oricine poate fi dascal, daca nu al altora, cel putin al sau."

(Sf. Ioan Gura de Aur)

Schimbarile care au loc in toate domeniile vietii sociale, au afectat in primul rand viata scolara, astfel incat noile prevederi ale scolii moderne propun ca toti elevii sa aiba sanse la educatie si sa li se ofere posibilitatea de a fi integrati in societate.

Cadrul didactic trebuie sa identifice numeroase modalitati de a transmite informatia si de a obtine feed-backul. Acesta din urma va fi de multe ori oferit in maniera non-verbala trebuind interpretat pentru a sti cum urmeaza sa actionam.

Comunicarea este procedeul prin care se transmite o informatie intre doua persoane, intre o persoana si un grup si intre doua grupuri de persoane.

Comunicarea didactica poate fi definita ca un schimb de mesaje, cu continut specific, intre cadru didactic si elevi. Se realizeaza oral (cca. 70% din timpul destinat instruirii), in scris, pe cale vizuala si chiar prin gesturi.

Predarea este o schimbare provocata a ceea ce este in ceea ce trebuie sa fie-finalitate a actului de invatare, prin angajarea elevilor intr-o noua experienta de invatare

Scopul comunicarii didactice este multiplu:

- transmiterea si asimilarea informatiei;

- rezolvarea de probleme;

- formarea unor capacitati, convingeri, sentimente si atitudini ;

- adoptarea unor decizii referitoare la strategiile didactice, tehnici de invatare,

- orientare scolara si profesionala;

-evaluarea rezultatelor.

Comunicarea didactica este eficienta atunci cand, atat profesorul cat si elevii respecta anumite cerinte:

a). ale profesorului:

- claritatea mesajelor;

- precizia acestora (evitarea formularii ambigue);

- utilizarea unui limbaj adecvat si accesibil elevilor (potrivit nivelului lor de intelegere, corespunzator varstei);

- structura logica a mesajelor transmise;

- prezentarea interesanta a materiei predate;

- asigurarea unui climat adecvat comunicarii.

b). ale elevilor:

- sa aiba capacitate de concentrare (pentru a putea receptiona si intelege mesajul profesorului);

- sa posede cunostintele anterioare necesare invatarii care urmeaza;

- sa fie motivati pentru a invata (in general si la un anumit obiect de studiu, in particular);

- sa cunoasca limbajele utilizate de profesor ( sau de calculator, in cazul instruirii asistate de acesta).

Prin noua programa se reechilibreaza ponderea exprimarii orale fata de cea scrisa precum si ponderea de producere a unor mesaje proprii fata de cele de receptare a mesajelor. Accentul se pune pe centrarea obiectivelor de formare a unor capacitati proprii de formare a limbii in contexte concrete de comunicare. Comunicarea orala are influenta asupra comunicarii scrise. Cu cat un copil se va exprima mai bine oral, cu atat va intampina putine greutati in comunicarea scrisa.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Schimbari in Modul de Predare si Comunicare al Cunostintelor.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 866 cuvinte
Nr caractere:
10 743 caractere
Marime:
15.94KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Pedagogie
Tag-uri:
cunostinte, predare
Predat:
la facultate
Materie:
Pedagogie
Sus!