Relevanța paradigmei centrate pe elev în contextul educației contemporane

Extras din referat Cum descarc?

Pornind de la ideea general acceptata ca experientele de invatare de la varstele fragede sunt cel mai bine ghidate de curiozitatea naturala a copiilor si de dorinta lor de a intelege lumea, teoreticienii varstelor prescolare au dezvoltat modele de invatare in care copilul reprezinta subiectul principal. Asumptia de baza este aceea ca cei mici stiu ce nevoi au si isi comunica aceste nevoi prin interactiunea cu cei din jur. Desi inca nu s-a ajuns la un consens cu privire la rolul specific pe care un profesor sau alt adult ar trebui sa il aiba in procesul de invatare (de ghidare activa sau pur si simplu de observare si asteptare), este comun acceptata ideea de a li se permite copiilor sa isi controleze singuri multe dintre propriile experiente de invatare, inclusiv ritmul in care achizitiile se produc si se sedimenteaza. 
In contextul actual, centrarea pe elev ofera solutia pentru mai multe probleme, oferind si garantia de calitate si eficienta a procesului formativ. Dificultatile care pot fi rezolvate astfel sunt lipsa motivatiei elevilor, lipsa coeziunii de grup, minima implicare in activitatile de invatare, pretuirea exagerata a memoriei si gandirii in defavoarea afectivitatii, imaginatiei, creativitatii, alegerea abordarilor mecanice in defavoarea celor euristice, abordarea pasiva de catre unii profesori a actului didactic, rutina zilnica a tuturor participantilor la actul educational si chiar si scaderea performantelor scolare. Schimbarea caracteristicilor mediului social, a dinamismului vietii cotidiene conduc la formularea unor noi orizonturi de asteptare ale elevilor fata de realitatea scolara. Standardele profesorilor foarte rar coincid cu expectantele elevilor, primii fiind uneori pusi in situatia de a nu-si intelege elevii, de a nu cunoaste aspiratiile, interesele, preocuparile acestora. 
In aceste conditii predarea -  invatarea centrata pe elev vine ca o solutie salvatoare, care sa regandeasca intreaga activitate de la clasa si sa ofera un suflu nou invatamantului romanesc. 
Invatarea centrata pe elev presupune mutarea accentului pe invatarea activa, pe integrarea situatiilor de invatarea in ritm propriu fiecarui elev sau grup de lucru, oferindu-i elevului responsabilitatea propriului progres. Profesorul nu mai este un furnizor de cunostinte sau instructie iar elevul devine protagonistul principal in actul propriei formari. Invatarea centrata pe elev are ca punct de plecare satisfacerea nevoilor de cunoastere ale elevilor, restructurarea gandirii despre predare si invatare precum si abordare extinsa a predarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relevanta paradigmei centrate pe elev in contextul educatiei contemporane.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!