Realizarea cat mai Deplina a Dreptului la Educatie pentru Copiii de Etnie Roma

Extras din referat Cum descarc?

Obiective operationale 
1. Cresterea capacitatii consiliilor locale in a preveni si reduce nescolizarea si abandonul scolar datorat unor cauze socio-economice.
2. Cresterea accesului copiilor cu dizabilitati si a celor cu dificultati de adaptare scolara la servicii educationale adaptate nevoilor lor in vederea realizarii educatiei inclusive.
3. Reducerea numarului de copii nescolarizati si care au abandonat scoala pe motive socio-economice.
4. Cresterea procentului de copii cu dizabilitati si dificultati de adaptare scolara (re)integrati in invatamantul de masa.
Planificare:
1. Elaborarea si aprobarea introduceri in scoala a unor programe privind sesizarea cazurilor de abandon si a cazurilor de copii nescolarizati.
2. Introducerea in scoli a unor proiecte care sa previna si sa solutioneze pe cint posibil reducerea numarului de copii care abandoneaza scoala,in special a celor dezavantajati s-au a celor care fac parte din alte etni; sa mareasca numarul celor care ar trebui sa inceapa studiile. 
3. Extinderea retelei de mediatori scolari si a centrelor de zi organizate in scoli in vederea cresterii numarului de copii rromi inclusi in invatamantul obligatoriu.
4. Realizarea unui cadru unitar si coerent in ceea ce priveste evaluarea copiilor cu dizabilitati, precum si a celor cu dificultati de adaptare scolara in vederea orientarii scolare/ profesionale.
5. Modalitati de evaluare a necesarului de profesori si formarea lor in spiritul includerii sociale, precum si ale sistemului de protectie a copilului.
6. Elaborarea si aprobarea unor standarde minime obligatorii privind calitatea interactiunii cu copilul in unitatile de invatamant, inclusiv pe durata sederii in semiinternate, exclusiv componenta educativa.
7. Reglementarea aspectelor legate de gratuitatea invatamantului obligatoriu prin stabilirea unui pachet minim gratuit de servicii si activitati aditionale actului de invatamant (uniforme scolare, manuale alternative, rechizite, numar de teme pentru acasa si numarul de ore destinat pregatirii temelor etc.) precum si a sanctiunilor in cazul nerespectarii acestui pachet minim.
Organizare:
1. Efectuarea unor rapoarte trimestriale in vederea solutionarii cazurilor si realizarii activitatilor de prevenire in cazurile de copii nescolarizati si a celor care au abandonat scoala.
2. Dublarea mediatorilor scolari si a numarului de centre de zi organizate in scoli in vederea cresterii numarului de copii rromi inclusi in invatamantul obligatoriu.
3. Crearea unor actele normative care sa reglementeze cadrul de evaluare a copiilor in vederea orientarii scolare/ profesionale.
4. Organizarea unor metodologi pentru cresterea cu 50% anual a numarului de copii integrati in invatamantul de masa, a celor care invata la domiciliu si a celor cu dizabilitati multiple si severe integrati in invatamantul special.
5. Obtinerea unor aprobari pentru standardele minime obligatorii de invatare, un minim de cunostinte si informati necesare orcarui elev.
6. Crearea unor servicii si programe speciale pentru imbunatatirea si perfectionarea elevilor rromi si a celor care fac parte din alte etni, cei cu deficultati si cei cu o incompetenta mentala adecvata nivelului lor.
7. Scoala trebuie sa obtina o finantari pentru burse, premii si distinctii pentru copiii cu talent artistic din comunitatile locale.
8. Managementul unei scoli trebuie sa monitorizeze drepturile copilului derulate la nivel central si local si publicarea de rapoarte anuale cu privire la aceste activitati, inclusiv a celor de incalcarea a drepturilor copilului.
Romii in cadrul sistemului de invatamant din Romania
Incepand cu 1992, Ministerul Educatiei din Romania a luat o serie de masuri in privinta romilor si a educatiei acestora, inclusiv discriminarea pozitiva pentru a asigura intrarea romilor la universitate; numirea inspectorilor la nivel judetean pentru a monitoriza educatia romilor, specializarea profesorilor de limba romani, dezvoltarea unui plan de invatamant pentru limba romani predata in scoli; organizarea de tabere de vara pentru copiii; si oferirea de cursuri suplimentare de alfabetizare pentru romi. La universitatea din Bucuresti s-a infiintat o catedra pentru studiul limbii si literaturii romani. In ciuda acestor eforturi, majoritatea copiilor romi din Romania raman in mod semnificativ in urma in ceea ce priveste capacitatea lor de a-si cere dreptul la o educatie folositoare si de substanta


Fisiere in arhiva (1):

  • Realizarea cat mai Deplina a Dreptului la Educatie pentru Copiii de Etnie Roma.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!