Proiect opțional - alături de copii cu părinti emigranți

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1558
Mărime: 67.60KB (arhivat)
Publicat de: Avram Petre
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Branisteanu Rodica

Extras din referat

Tipul: Opţional la nivelul ariei curriculare OM ŞI SOCIETATE

Clasa: aIII-a

Număr de ore: 1 oră/săptămână

Durata: 1 an şcolar

ARGUMENT

,,Copiilor trebuie să le lăsăm o frumoasă moştenire de conştiinţă, mai degrabă decât una de aur.” (Platon)

,,În ceea ce priveşte copiii ai căror părinţi sunt plecaţi din ţară, ei reprezintă o categorie expusă riscurilor şi situaţiilor de pericol, care duc în ultimă instanţă la încălcarea şi nerespectarea drepturilor acestora.

Această problemă a căpătat în ultima vreme conotaţii naţionale, motiv pentru care organizaţiile din domeniul protecţiei copilului fac apel la adoptarea unor de măsuri, deoarece, s-a demonstrat prin studii complexe că, minorii rămaşi singuri acasă sau în grija altor personae se confruntă cu grave probleme la şcoala şi în societate.

Părinţii copiilor fac parte din categorii diverse: oameni aflaţi sub limita sărăciei, oameni care trăiesc din ajutoare sociale, oameni care îşi doresc mai mult, care vor să le asigure o bunăstare materială copiilor şi posibilităţi de dezvoltare conform secolului în care trăim. Privarea de afecţiune şi supravegherea părintească îi fac pe aceşti copii să devină vulnerabili în plan afectiv – motivaţional, riscând să abandoneze şcoala, începand să absenteze de la şcoală, devenind indisciplinaţi, diminuându-şi performanţele la învăţătură, suferind deviaţii de comportament, ori fiind atraşi de alţi tineri spre comiterea faptelor care nu corespund normelor aprobate de societate.

Prin urmare, în cadrul acestui proiect se va avea în vedere desfăşurarea de activităţi de consiliere individuală şi de grup, de activităţi distractive care să vină în sprijinul elevilor, familiilor acestora şi cadrelor didactice, care vor menţine echilibrul între diferite abordări şi soluţii care vor fi rezultatul proiectării didactice personale şi al cooperării cu toţi elevii şi se vor ocupa de rezolvarea tensiunilor si a conflictelor interne şi asistarea copiilor în rezolvarea problemelor emoţionale şi comportamentale cu care se confruntă. ”

Sloganul proiectului: ,,Clasa ta, a doua familie!”

VALORI ŞI ATITUDINI

- Ameliorarea problemelor de natură afectivă ale copiilor implicaţi în proiect.

- Îmbunătăţirea performanţelor şcolare ale copiilor ai căror părinţi lucrează în străinătate.

- Prevenirea instalării unor tulburări psihice ca urmare a despărţirii prelungite de părinţi.

- Asistarea şi sprijinirea copiilor în procesul complex al dezvoltării propriilor personalităţi;

- Responsabilizarea părinţilor privind rolul pe care îl au în creşterea şi educarea copiilor;

- Consolidarea relaţiei dintre copil – şcoală – familie;

OBIECTIVE CADRU

I. Consilierea copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, în vederea

ameliorării problemelor de dezvoltare cu care se confruntă.

II. Dezvoltarea unor atitudini pozitive faţă de sine şi a unor comportamente

de relaţionale privind constituirea grupurilor sociale.

III. Cunoaşterea şi utilizarea limbajului din sfera valorilor civice.

IV. Cunoaşterea şi respectarea drepturilor copilului, a normelor de comportare în

societate.

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ

La sfârşitul clasei a III-a elevii vor fi capabili:

1. Să discute despre problemele cu care se confruntă în relaţia cu persoanele avizate.

2. Să găsească soluţii creative la problemele cu care se confruntă.

3. Să reuşească să se integreze cu mai multă uşurinţă din punct de vedere şcolar şi social în comunitate.

4. Să identifice grupurile sociale din care face parte: familie, grup de prieteni, colegi etc.

5. Să descopere şi să descrie într-o manieră clară şi concisă diferite relaţii sociale de grup.

6. Să descrie acţiuni care necesită luarea unor decizii şi exprimarea unei opinii personale.

7. Să exprime oral şi în scris enunţuri simple cu referire la situaţii diferite de viaţă.

8. Să identifice drepturile universale ale copilului.

Bibliografie

LUCA, CĂTĂLIN, (2009),Manual pentru profesioniştii care lucrează cu copiii rămaşi singuri acasă ca urmare a plecării părinţilor la muncă în străinătate, Editura Terra Nostra,Iaşi.

PROGRAMA ŞCOLARĂ PENTRU CLASA A III-A ,EDUCAŢIE CIVICĂ , MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII, CONSILIUL NAŢIONAL PENTRU CURRICULUM

Preview document

Proiect opțional - alături de copii cu părinti emigranți - Pagina 1
Proiect opțional - alături de copii cu părinti emigranți - Pagina 2
Proiect opțional - alături de copii cu părinti emigranți - Pagina 3
Proiect opțional - alături de copii cu părinti emigranți - Pagina 4
Proiect opțional - alături de copii cu părinti emigranți - Pagina 5
Proiect opțional - alături de copii cu părinti emigranți - Pagina 6
Proiect opțional - alături de copii cu părinti emigranți - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Proiect Optional - Alaturi de Copii cu Parinti Emigranti.doc

Alții au mai descărcat și

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Proiect de lecție - logopedie

Data: 13.01.2010 Locul: Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva “P.Popescu Neveanu”,Timisora Grupa: DMU Aria Curriculara: Logopedie...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Ai nevoie de altceva?