Extras din referat
Şcoala: cu clasele I-VIII
Data: 9. XII. 2008
Clasa: a II-a
Efectiv: 20 elevi + 1 elev cu tulburare de limbaj, cu Disglosie
Învăţătoare:
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Disciplină: Limba şi literatura română
Conţinutul învăţării: Textul liric
Tipul lecţiei: exersare de capacităţi
Obiective de referinţă:
2.2 − să valorifice într-un enunţ propriu cuvinte şi expresii dintr-un text citit sau audiat;
3.3. − să citească fluent, corect şi expresiv un text cunoscut de mică întindere;
Obiective operaţionale:
− să identifice cuvinte şi expresii noi dintr-un text audiat sau citit;
− să pronunţe clar şi să articuleze corect cuvintele;
− să stabilească sensul unor cuvinte prin raportare la context;
− să construiască enunţuri cu diverse cuvinte;
Strategia didactică:
• Resurse procedurale: − conversaţia;
− munca independentă;
− exerciţiul;
− problematizarea;
• Resurse materiale: − fişe de lucru;
− planşe cu exerciţii lexicale;
− culegere de exerciţii gramaticale;
− fişe de evaluare;
• Forme de organizare: − frontal;
− individual;
Forme de evaluare: continuă;
Loc de desfăşurare a activităţii: sala de clasă;
Durată: 50 minute;
– Curriculum Naţional, Bucureşti 2003;
– Elena Joiţa (1999) Pedagogia ştiinţa integrativǎ a educaţiei, Editura Polirom, Bucureşti,
– Ioana Gitan, Benoni Etegan (1995) Culegere de exerciţii gramaticale, Editura Sibila, Craiova;
– Verza E. (2003), Tratat de Logopedie, Ed. Fundaţiei Humanitas, Bucureşti
ETAPELE
LECŢIEI ACTIVITATEA ÎNVĂŢĂTOAREI ACTIVITATEA
ELEVILOR ACTIVITATEA
ELEVULUI CU CES
1. Moment
organizatoric − creez condiţiile necesare desfăşurării lecţiei în bune condiţii;
− pregătesc materialul didactic necesar pentru lecţie; − se pregătesc pentru lecţie; ― elevul se pregăteşte pentru lecţie; realizează exerciţii simple de respiraţie;
2. Captarea
atenţiei − expun pe tablă o planşă ce conţine un joc de corelare a cuvintelor;
− solicit elevilor să rezolve exerciţiul la tablă şi pe caiete; − intuiesc jocul;
− rezolvă exerciţiul; ― exerciţii de gimnastică şi miogimnastică:
- solicit elevului umflarea simultană a obrajilor; închiderea, deschiderea ochilor concomitent cu ridicarea
3. Verificarea
temei − fac verificarea temei calitativ şi cantitativ; − citesc pe rând tema şi corectează eventualele greşeli; - verific tema elevului, în acelaşi timp imităm râsul, surâsul, realizăm mişcări spre stânga şi spre dreapta a mandibulei, imităm rumegatul animalelor; realizează exerciţiile stând pe scaun şi în picioare;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Lectie.doc