Principalele calități ale instrumentelor de evaluare

Referat
5/10 (2 voturi)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2571
Mărime: 15.80KB (arhivat)
Publicat de: Ozana Manolache
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Iancu Stancu
Documentul contine principalele calitati ale instrumentelor de evaluare, a fost prezentat in cadrul Facultatii de Agronomie, disciplina Pedagogie.

Extras din referat

INTRODUCERE

Verificarea scrisă apelează la anumite suporturi scrise, concretizate în lucrări de control sau teze. Elevii au şansa să-şi prezinte achiziţiile educaţiei fără intervenţia profesorului, în absenţa unui contact direct cu acesta. Anonimatul lucrării, uşor de realizat, îngăduie o diminuare a subiectvităţii profesorului. Avantajul constă şi în posibilitatea verificării unui număr relativ mare de elevi într-un interval de timp determinat, raportarea rezultatelor la un criteriu unic de validare, constituit din conţinutul lucrării scrise, avantajarea unor elevi timizi sau care se exprimă defectuos pe cale orală etc. Verificarea scrisă implică un feed-back mai slab, în sensul că unele erori sau neimplicări nu pot fi eliminate operativ prin intervenţia profesorului.

Principalele calitati ale instrumentelor de evaluare:

In elaborarea instrumentelor de evaluare trebuie sa se tina seama de urmatoarele calitati ale unui test:

-Validitatea unui test,care poate fi de mai multe tipuri si anume:

* de continut

* de construct(alcatuire)

* de concurenta

* predictiva

*de fatada

-Fidelitatea

-Obiectivitatea

-Aplicabilitatea

VALIDITATEA

Ce subiecte sa aleg pentru testul de mâine? Oare vor masura ceea ce doresc eu? Nu vor fi prea grele / prea usoare? Cum vor comenta elevii subiectele? Dar parintii elevilor? Colegii de catedra vor avea ceva de spus? Se considera ca un test prezinta validitate daca masoara ceea ce se intentioneaza sa se masoare. Daca doresc sa masor abilitatea de exprimare orala, nu voi cere elevilor sa scrie ceea ce au de spus si invers. E important sa avem în vedere doua tipuri de validitate când alcatuim un test: validitatea de continut si validitatea de aspect. Continutul unui test trebuie hotarât în functie de scopul evaluarii.

Validitatea de continut este data asadar de legatura dintre obiectivul curricular (CE?), reflectat în obiectivul de evaluare (CÂT? CUM?) si continut, tradus în itemi. Ce cred elevii despre un test? Ce cred alti profesori? Testul li se pare rezonabil, sau prea greu, sau prea simplu? Situatiile de lucru sunt sau nu realiste? Verifica sau nu, abilitati exersate la clasa? Singura cale de a afla raspunsul este întrebând atât elevii cât si alti colegi, fie printr-un chestionar, fie discutând pur si simplu. Opinia lor determina validitatea de aspect a testului respectiv. Validitatea unui test se refera la calitatea lui de a fi valabil in raport cu masurarea unui fenomen real. Exista o corespondenta, adica o corelatie intre test si situatia reala, de exemplu intre o trasatura masurata prin test si manifestarea reala a trasaturii respective. Aceasta corelatie tine de validitatea testului si exprima forta lui de a fi valabil. Testul este considerat valid daca acopera intregul continut al materiei de examen.

Validare predictiva sau empirica (empiric în sens practic) este cea mai tare formă de validare a unui test, deşi cea mai complicată; constă în a urmări prin studii sistematice, practice, desfăşurate în timp. Ea arată în ce măsură subiecţii care au avut o bună reuşită în cadrul testului vor avea o reuşită asemănătoare în activitatea reală pentru care ei au fost testaţi. Acest tip de validare presupune administrarea testului urmată de recoltarea unor indici de eficienţă în activitate, după un interval de 6 luni, 1 an, 1 an şi jumătate de la aceleaşi persoane. În această situaţie se ia drept criteriu activitatea practică, dar problema rămâne ce anume din situaţia reală, care este foarte complexă se ia drept criteriu de validare capabil care să confirme sau să infirme corectitudinea predicţiei făcute prin test. Exemplu: Testele de inteligenţă au fost adesea validate în raport cu reuşita şcolară, dar s-a constatat că acest criteriu este insuficient de consistent şi de pur, pentru că performanţa şcolară ţine şi de alţi factori, nu doar de inteligenţă: motivaţia elevului, starea de sănătate, sistemul de evaluare al profesorului etc.

Preview document

Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 1
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 2
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 3
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 4
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 5
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 6
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 7
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 8
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 9
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 10
Principalele calități ale instrumentelor de evaluare - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Principalele Calitati ale Instrumentelor de Evaluare.doc

Alții au mai descărcat și

Profesorul - model în formarea personalității adolescentului

1.Introducere “Autoritatea întruchipată de profesor rămâne întotdeauna una paradoxală, deoarece nu se bazează pe afirmarea puterii acestuia, ci pe...

Pedagogie - manualul școlar

Manualul scolar reprezinta un document oficial de politica a educatiei, care asigura concretizarea programei scolare intr-o forma care vizeaza...

Personalitatea Elevului

Termenii de persoana si personalitate sunt atat de utilizati in limbajul cotidian, incat fiecare are sentimentul intrebuintarii lor corecte in cele...

Lucrul cu Manualul

Manualul -este principalul instrument de muncă individuală ; Manualul şcolar-este unul din instrumentele de lucru pentru elevi, poate cel mai...

Managementul Personalului Didactic de Către Director

Ca şi în celelalte domenii de activitate, paradoxul forţei de muncă din învăţământ ,ne intrebam : „ce îi determină pe oameni să aibă satisfacţie în...

Structura Dimensională a Managementului Clasei

1. Managementul clasei - caracteristici şi delimitări conceptuale Activitatea de management (conducere) este definită în literatura de...

Managementul Calității în Învățământul Primar

Conceptul de management are semnificaţii multiple şi se foloseşte mult în practică şi teorie. Ca activitate practică, se regăseşte peste tot în...

Metodologia rezolvării problemelor la clasele primare

Metodologia rezolvării problemelor 1. Noţiunea de problemă. Elemente structurale ale unei probleme. 2. Algoritmul de scriere a rezolvării unei...

Te-ar putea interesa și

Ecuații algebrice

INTRODUCERE Rezolvarea ecuaţiilor algebrice este una dintre cele mai importante probleme ale matematicii şi a constituit multă vreme obiectul...

Planificarea strategică orientată spre piață la Uzina Mecanică

INTRODUCERE Intrarea pe o piaţă străină implică o prospectare ştiinţifică, cunoşterea temeinică a tuturor oportunităţilor pe care le oferă ţara...

Majorarea Capitalului Social la SC Mopan SA Suceava

I. Alegerea subiectului Am ales să majorăm capitalul social la firma S.C MOPAN S.A Suceava, firmă ce provine din fosta întreprindere de morarit și...

Mijloace moderne de învățământ - rolul calculatorului în procesul de predare-învățare la tema alcooli

INTRODUCERE Cunoasterea lumii este un proces infinit de reflectare din ce în ce mai fidela a realitatii obiective în constiinta umana. Diversele...

Managementul societăților de asigurări

CAPITOLUL 1 PARTICULARITĂŢI ALE MANAGEMENTULUI ÎN ASIGURĂRI 1.1 FACTORI DE INFLUENŢĂ ÎN MANAGEMENTUL SOCIETĂŢILOR DE ASIGURĂRI Modul de...

Managementul societăților de asigurări

CAPITOLUL 1 PARTICULARITATI ALE MANAGEMENTULUI ÎN ASIGURARI 1.1 FACTORI DE INFLUENTA ÎN MANAGEMENTUL SOCIETATILOR DE ASIGURARI Managementul în...

Analiza contului curent al BPE a Republicii Moldova

INTRODUCERE Importanța proiectului. Analiza soldului contului curent al BPE a R.Moldova, cât și a componentelor sale prin intermediul unui șir de...

Teoria Instruirii

Conceptul de instruire. Etimologie. Evoluţia conceptului -accepţiuni contemporane. Educaţie –pedagogie-didactică –instruire. Instruire : în limba...

Ai nevoie de altceva?