Predarea economiei și a disciplinelor economice în diferite sisteme de învățământ

Extras din referat Cum descarc?

Conform programei pentru diciplinele economie si educatie antreprenoriala, aprobata prin O.M.Ed.C. nr. 5462/14.11.2005, continutul si structura programei sunt elaborate in asa fel incat sa raspunda schimbarilor impuse de noua abordare curriculara a proiectarii si realizarii activitatilor didactice.
Programa vizeaza:
- cunoasterea de catre profesor a continuturilor fundamentale si a principalelor tendinte in evolutia disciplinelor Economie si Educatie antreprenoriala, a didacticii generale si a metodicii celor doua discipline;
- probarea capacitatilor necesare pentru proiectarea, realizarea si evaluarea activitatilor didactice;
- demonstrarea abilitatilor de comunicare, empatice si de cooperare necesare realizarii actului educational.
In consecinta, pe langa continuturile stiintifice, cele de didactica generala si cele ale metodicii disciplinelor, programa defineste un numar de competente specifice profesorului de stiinte socio-umane, competente pe care profesorul trebuie sa si le dezvolte si sa le probeze pe parcursul desfasurarii activitatii didactice. Aceste competente sunt:
- cunoasterea continuturilor stiintifice ale disciplinelor, cunostinte de didactica generala si metodica disciplinelor;
- cunoasterea si utilizarea competenta a principalelor documente scolare reglatoare: planuri-cadru, programe scolare, programe pentru examene nationale;
- capacitatea de a construi demersuri didactice interactive prin adecvarea strategiilor didactice la continuturi;
- capacitatea de proiectare si realizare a dezvoltarilor curriculare intra- si interdisciplinare;
- capacitatea de proiectare si realizare a evaluarii cunostintelor si competentelor dobandite de elevi;
- capacitatea de a adecva demersurile didactice la particularitatile de varsta ale colectivului de elevi;
- capacitatea de a construi un climat educativ stimulativ si eficient.
Profesorul de stiinte socio-umane trebuie sa demonstreze ca:
- intelege conceptele centrale si metodele de investigatie specifice disciplinelor pe care le preda;
- are capacitatea de a crea experiente de invatare semnificative pentru elev;
- intelege cum invata si cum se dezvolta elevul si poate sa ofere oportunitati de invatare care sprijina dezvoltarea intelectuala si sociala a acestuia;
- intelege ca elevii sunt diferiti din punctul de vedere al felului in care invata si poate sa ofere oportunitati instructiv - educative adaptate la diferentele individuale de invatare;
- intelege procesele de integrare curriculara si foloseste o varietate de strategii didactice care incurajeaza dezvoltarea gandirii critice a elevului, capacitatea de rezolvare a problemelor si performantele lui in utilizarea noilor tehnologii;
- are capacitatea de a alege si utiliza cele mai bune metode ce vizeaza motivatia si comportamentul pentru a crea un mediu educational care incurajeaza interactiunea sociala pozitiva, motivatia intrinseca si angajarea elevului in actul invatarii, sprijinind astfel succesul scolar al acestuia;
- are capacitatea de a dezvolta activitati didactice in cadrul Curriculumului la Decizia Scolii, activitati curriculare si extracurriculare inter- pluri- si transdisciplinare;
- dezvolta cunoasterea si utilizarea unor variate strategii de comunicare eficienta pentru a sprijini curiozitatea , colaborarea si interactiunea elevilor in activitatea de invatare;
- planifica activitatea de predare-invatare pe baza obiectivelor si competentelor curriculare, a cunoasterii proceselor predarii-invatarii, a continutului disciplinei, a abilitatilor elevilor si a diferentelor dintre elevi; modeleaza activitatea la clasa conform obiectivelor evaluarii;
- intelege si foloseste o diversitate de strategii de evaluare pentru a aprecia si modifica activitatile didactice, asigurand continua dezvoltare intelectuala si sociala a elevului;
- evalueaza efectele optiunilor si actiunilor sale asupra elevilor, parintilor, altor colegi (profesori) si modifica aceste actiuni atunci cand este necesar;
- cauta in mod activ oportunitati pentru perfectionarea sa profesionala continua;
- contribuie la stabilirea unor relatii pozitive cu colegii, familiile elevilor si altor organizatii existente in comunitatea in care traieste, in asa fel incat sa stimuleze angajarea acestora in sprijinirea activitatilor scolii;
- intelege necesitatea de a asista elevii in orientarea lor catre cariera si de a integra educatia pentru cariera in activitatea didactica;
- intelege aspectele de ordin legislativ ale activitatii sale, respectiv, drepturile legale ale elevului si parintilor, precum si propriile sale drepturi si responsabilitati;
- intelege criteriile de evaluare a activitatii sale si are capacitatea de a le integra in conceperea si realizarea activitatii didactice.
- Competenta de specialitate cuprinde trei capacitati principale:
- cunoasterea materiei;
- capacitatea de a stabili legaturi intre teorie si practica;
- capacitatea de innoire a continuturilor in consens cu noile achizitii ale stiintei in domeniul respectiv (dar si in domenii adiacente).
- Competenta psihopedagogica este rezultanta urmatoarelor cinci capacitati:
- capacitatea de a cunoaste elevii si de a lua in considerare particularitatile lor de varsta si individuale la proiectarea si realizarea activitatilor instructiv-educative;
- capacitatea de a comunica cu elevii, de a-i influenta si motiva pentru activitatea de invatare, in general, si pentru invatarea unei anumite discipline de studiu, in particular;
- capacitatea de a proiecta si realiza optim activitati instructiv-educative;
- capacitatea de a evalua obiectiv programe si activitati de instruire, pregatirea elevilor, precum si sansele lor de reusita;


Fisiere in arhiva (1):

  • Predarea Economiei si a Disciplinelor Economice in Diferite Sisteme de Invatamant.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!